رفتن به مطلب

بوخور بوخور تیــــلیاردی برای خرید خدمت (شکلک تاسف)-21/09/93


ارسال های توصیه شده

۱۹ آذر ۹۳ – شیوه جدید خرید خدمت مشمولان غایب / مشمولان ۲۷ تا ۵۰ساله با بیش از ۸ سال غیبت با پرداخت جریمه تعیین تکلیف می‌شوند

 

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از « جریمه ریالی مشمولان دارای غیبت بیش از هشت سال به جای اعزام به سربازی بر اساس لایحه بودجه ۹۴ » خبر داد.

به گزارش رجانیوز، سردار «موسی کمالی» روز چهارشنبه در نشست خبری که برای پاسخگویی به ابهامات و موارد مطرح شده درباره لایحه بودجه سال ۹۴ و مطرح شدن امکان جریمه ریالی مشمولان غایب مطرح شده بود، در این باره گفت:‌ طبق قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان کارشناس و پایین‌تر متولد سال ۵۵ به بعد، کارشناس ارشد متولد ۵۳ به بعد،‌ دکترای غیرپزشکی متولد ۵۱ به بعد و دکترای پزشکی متولد ۴۵ به بعد در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و می‌بایست تکلیف سربازی خود را مشخص کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد کل نیز به مشمولان غایب این فرصت را داد که اگر تا ۲۲ بهمن ماه امسال نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند، علاوه بر اینکه شش ماه اضافه خدمتشان بخشیده می‌شود به مراجع قضایی نیز معرفی نخواهند شد.

جریمه ریالی برای مشمولان دارای هشت سال غیبت

به گزارش ایسنا، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آن دسته از مشمولانی که دارای حداقل هشت سال غیبت از سربازی هستند، اظهار کرد:‌ در خصوص این افراد نیز با توجه به اینکه سنشان بالا رفته و کارایی لازم را نیز ندارند و از سوی دیگر ممکن است سبب تضعیف روحیه دیگر سربازان در پادگان‌ها نیز شوند، به دولت پیشنهاد دادیم تا امکان جریمه ریالی این افراد به جای اعزام به سربازی وجود داشته باشد که از این رو در لایحه بودجه ۹۴ این امر پیش بینی شد.

کمالی با بیان اینکه این دسته از افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله اقامت در خارج از کشور، مشکلات خانوادگی، گرفتاری شغلی و غیره قادر به انجام خدمت سربازی خود نباشند، گفت: بر همین اساس به این افراد این امکان داده شد تا به جای رفتن به خدمت سربازی، جریمه ریالی را به جای آن بپردازند.

وی درباره اینکه مبلغ این جریمه چقدر است؟ گفت: مبلغ قطعی جریمه و نحوه اجرای آن بر اساس آیین نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تایید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید اما در حال حاضر مبلغی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان با توجه به سه عامل مدنظر ما قرار دارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح حضور در خارج از کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت را سه عامل مهم برای تعیین مبلغ ریالی جرایم عنوان کرد.

کمالی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر اینکه چه نوع کارتی به این دسته از افراد تعلق خواهد گرفت، گفت: پیشنهاداتی در خصوص اعطای کارت به این افراد مطرح شد اما در نهایت تصمیم بر این شد تا به این دسته از افراد کارت معافیت از سربازی داده شود.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بر اساس برآوردها بین یک تا یک و نیم میلیون نفر در شمول این قانون قرار خواهند گرفت اما به نظر می‌رسد هرچه مبلغ ریالی جریمه کمتر باشد استقبال از آن نیز بیشتر شود.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره زمان اجرای این قانون نیز خاطر نشان کرد: همانطور که لایحه بودجه مربوط به یک سال است موضوع جریمه ریالی مشمولان غایب نیز از ابتدای سال ۹۴ اجرایی شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا کنون هیچ تصمیمی در خصوص ادامه آن در سال ۹۵ گرفته نشده است.

کمالی ادامه داد: دفاع از عزت، استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه نیز کلیه اتباع ذکور جمهوری اسلامی مکلف به اجرای این قانون هستند. اما عده‌ای از افراد که به دلایل مختلف از انجام وظیفه قانونی خود طفره رفته‌اند و مرتکب غیبت شده‌اند باید پاسخگوی تخلفات خود بوده و برابر قانون جریمه شوند.

مجازات‌هایی برای مشمولان غایب و بکارگیرندگان آنان

وی درباره آن دسته از مشمولانی که مدت زمان غیبتشان از سربازی کمتر از هشت سال است، خاطر نشان کرد: افرادی که امکان استفاده از این شرایط را دارند اگر چنانچه از سن ۱۹ سالگی وارد مشمولیت شده باشند حداقل ۲۷ سال سن دارند و حداکثر سن آنان نیز ۵۰ سال است، بنابراین اگر مشمولی میزان سنوات غیبتش از سربازی کمتر از هشت سال باشد بدیهی است که در شمول این مقررات قرار نخواهد گرفت و اگر تا ۲۲ بهمن امسال نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کند هم شش ماه اضافه خدمتش بخشیده خواهد شد و هم به مراجع قضایی معرفی نمی‌شود و علاوه بر آن امکان استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای دیگر مشمولان را نیز خواهد داشت و ۲۱ ماه خدمت خواهد کرد.

وی افزود: اما اگر مشمولی نخواهد وضعیت سربازی خود را مشخص کند برابر قانون از ابتدای سال ۹۴ تشدید برخورد با مشمولان غایب و بکار گیرندگان آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت و در صورتی که در این بین مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت نیز نخواهند تکلیف سربازی خود را مشخص کنند با آنان نیز برخورد خواهد شد.

وی درباره مجازات‌هایی که برای مشمولان غایب و بکارگیرندگان آنان در قانون پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: محرومیت‌های اجتماعی، ممانعت از اخذ وام، پروانه کسب و … از جمله محرومیت‌های پیش بینی شده در قانون برای مشمولین غایب است و علاوه بر آن اگر شرکت‌های خصوصی و دولتی،‌ ارگان‌ها، خبرگزاری‌ها و … نیز اقدام به استفاده از مشمولان غایب کنند برای بار اول به ازای هر مشمول غایب می‌بایست هزینه سالانه یک سرباز معادل سه میلیون تومان را به عنوان جریمه پرداخت کنند و برای بار دوم نیز به ازای هر مشمول غایب ملزم به پرداخت هزینه سالانه سه سرباز یعنی ۹ میلیون تومان خواهند شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا فوتبالیست‌هایی که اخیرا کارت‌های معافیت و پایان خدمت جعلی‌شان باطل شد نیز امکان استفاده از این شرایط را دارند؟ به ایسنا گفت: این افراد یک جرمی را انجام داده‌اند و پرونده آنان در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. اگر مرجع قضایی به این موضوع رسیدگی کند و در این باره حکم بدهد که آنان می‌توانند از این شرایط استفاده کنند، فوتبالیست‌ها نیز در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند با پرداخت جرایم کارت معافیت دریافت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری اینکه از سال ۹۴ مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه خواهد شد، افزود: تا ۲۲ بهمن ماه تسهیلات خوبی برای مشمولان غایب در نظر گرفته‌ایم و از سال ۹۴ نیز طرح برخورد با مشمولان غایب در دستورکار قرار می‌گیرد بنابراین توصیه من برای تمام مشولان غایب این است که هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند و آن دسته از مشمولانی که سالهای غیبت‌شان از سربازی کمتر از هشت سال است نیز به امید تمدید قانون جریمه مشمولان غایب در سالهای آتی نباشند. چرا که همانطور که گفتم این مقررات تنها تا پایان سال ۹۴ اجرا خواهد شد و فعلا تصمیمی به تمدید آن گرفته نشده، از سوی دیگر طرح برخورد با مشمولان غایب نیز در سال ۹۴ اجرایی خواهد شد و ممکن است در این شرایط دستگیر شوند.

۱۸ آذرماه ۹۳ – پیشنهاد دولت برای خرید سربازی در سال ۹۴

 

مجله مهر نوشت:

دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ پیشنهاد تازه ای در رابطه با معافیت دوره خدمت سربازی به مجلس ارائه کرده است.

دولت در بند «ط» تبصره ۱۶ بودجه پیشنهادی خود پیشنهادی مبنی بر فروش دوره سربازی مشمولانی که ده سال غیبت دارند را به مجلس داده است.

در این بند بودجه آمده است:

«به دولت اجازه داده میشود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ده سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف نماید.»

همچنین در ادامه آمده است:

«تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیـف ۱۵۰۱۲۸ نـزد خزانـه داری کـل کشـور واریـز و تـا سـقف ده هـزار میلیارد(۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال آن در قالب ردیف ۱۳۵-۵۳۰۰۰۰ بابت تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه ریـزی کشـور هزینه خواهد شد. :ws28:(باشه شما که راست میگین)آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر تعرفه های گروههای مختلف تحصیلی و مدت زمان غیبت به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تصویب هیأت وزیـران خواهـد رسید.»

 

 

 

منبع:http://www.e-estekhdam.com/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7/

لینک به دیدگاه

رو موضوع خیلی حساسی انگشت گذاشتن...

یک قدم اشتباه منجر به فسادی عظیم و شکست زیر ساخت های نظامی مملکت میشه.

باید قبول داشته باشیم که بدنه اصلی سیستم نظامی مملکت رو سربازا میگردونن...همین الان بخاطر کاهش موالید نیروی انسانی به شدت پائین اومده اگر این طرح رو با شرط 8 سال غیبت مطرح کنن،دیگه کسی تا 8 سال نمیره خدمت که این قانون شامل حالشون بشه و این یعنی فاجعه...

 

شاید در آینده نزدیک شاهد حذف یکی یا ادغام نیروهای ارتش یا سپاه باشیم.

 

مساله ای که من نوعی خدمت کرده رو ناراحت میکنه اینه که سهمی از این پولهای میلیاردی به آیندم تخصیص داده نشده...چند وقت پیش یه حساب سر انگشتی میکردم دیدم کل حقوقی که طول خدمت سربازیم به حسابم ریختن سر جم 2 تومن نمیشه...ولی عوضش خدمتم شبانه روزی بود...واقعاً که نسل سوخته مائیم...

لینک به دیدگاه

رفتن سربازی تنها فایده ای که داره اینه دولت پول به کادری نمیده شما تصور کن تمام این سربازای راهنمایی رانندگی همه درس خونده و تخصیل کرده باید وای سن تو لاین بی ار تی این میله های بی ار تی رو بکش این ور راه رو برای راانده اوتوبوس باز کنن دقیقا کار یه پارک بان رو میکنن وظیفه ای که فقط حمالی بیش نیست و از پس یه بیسواد درس نخونده بر میاد که اینکار رو با یه حقوق 600 تومنی انجام بده ولی دولت در عوضش میاد یه جون 22 سال سن با تحصیلات دانشگاهی رو تو بهترین شرایط زندگیش اوج شادابی و نشاط وای میسونه تو سرما و گرما 8-9 ساعت سر پا که فقط یه میله رو جا بجا کنه بعد ازون ور یه کادری بی سواد سیکل خونده رو میکنه مافوق این جون پول مفت رو اون میخوره این سرباز فحش میخوره مالیات بر ارزش افزوده ، جرایم راهنمایی رانندگی، عوارض، این همه پول که جساب کردنش یه پروفسورای ریاضی میخواد که بتونه 0 هاش رو بشمره تو جیب کی میره؟؟؟؟

 

بدبخت ترین ملت مردم ایرانن

لینک به دیدگاه

ای بابا اونم فیلمشونه فوتبالیستی که رفته تو جام جهانی براشون افتخار کسب کرده تازه باید بیاد پولم بده تا ولش کنن:ws28: همه چیمون باید بهم بیاد

لینک به دیدگاه

آقا علیرضا موافقم با حرفاتون.

میشناسم...لیسانس معماریه سرباز سره چهارراه که اگه تا شب 50تا جریمه ننویسه 5روز اضافه خدمت میخوره.

روز بارونی که شدیده تو ی مغازه وایمیسته دژبان محترم میاد اجبار میکنه ک تا شب 30تا باید بنویسی.طوری بود که جریمه ها یه تیکه کاغذ پاره و خیس بود که ب دست مردم میداد.اونم شاید بی دلیل.خدا داند.

این وضع ی سربازه این مملک.وای ب حال اون دم مرزیا.

لینک به دیدگاه
آقا علیرضا موافقم با حرفاتون.

میشناسم...لیسانس معماریه سرباز سره چهارراه که اگه تا شب 50تا جریمه ننویسه 5روز اضافه خدمت میخوره.

روز بارونی که شدیده تو ی مغازه وایمیسته دژبان محترم میاد اجبار میکنه ک تا شب 30تا باید بنویسی.طوری بود که جریمه ها یه تیکه کاغذ پاره و خیس بود که ب دست مردم میداد.اونم شاید بی دلیل.خدا داند.

این وضع ی سربازه این مملک.وای ب حال اون دم مرزیا.

 

اگر هر سرباز راهنمایی روزی 2 تا دفترچه 25 تایی بنویسه و بطور میانگین هر جریمه 20 تومن باشه روزی میشه 1 تومن...سر ماه میشه 30 تومن و 21 ماه خدمت میشه 630 میلیون تومن!

یعنی هر سرباز راهنمایی در طول خدمت سربازیش 630 میلیون تومن برای سیستم انتظامی ایران کار میکنه...بنظرتون حقش نیست 30 تومنش بعنوان پاداش و شروع زندگی بعد خدمتش بهش تعلق بگیره؟ :|

 

حالا شما تصور کن حدود 5000 سرباز راهنمایی و رانندگی تو کل ایران داشته باشیم(بلکه هم بیشتر)...30*5000...

یعنی ماهی چیزی حدود 150 میلیارد تومن در آمد راهنمایی و رانندگی از این سربازاست.

سالانه میشه چیزی حدود 2 هزار میلیارد تومن!!!

با این پول میشه یک شهر ساخت...

این پولا دقیقاً کجا میره و خرج چی میشه؟

بگذریم از بودجه های چند هزار میلیارد تومنی که دولت به این نهاد ها میده...

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...