رفتن به مطلب

تولید سوخت از هوا


ارسال های توصیه شده

دانشمندان اخیرا کشف کرده‌اند که گرافن، نازک‌ترین، قوی‌ترین و نفوذناپذیرترین ماده در جهان است که می‌تواند به پروتون‌ها اجازه عبور دهد. کشفی که می‌تواند تکنولوژی سلول‌های سوختی را متحول کند.

 

 

آفتاب: این کشف جدید که جزئیات آن در مجله Nature به چاپ رسیده، این احتمال وجود دارد که غشای گرافن یک روز بتواند برای به دام انداختن اتم‌های هیدروژن از هوا به کار رفته و از هیدروژن حاصل برای تولید الکتریسیته استفاده شود.

 

مارسلو هیدالگو از دست اندرکاران این تحقیق در دانشگاه منچستر افزود: ما از این نتایج بسیار هیجان‌زده هستیم زیرا این کشف می‌تواند راه‌های جدیدی برای استفاده از گرافن به منظور تولید انرژی پاک باز کند.

 

گرافن، اولین بار توسط سرپرست این گروه تحقیقاتی پروفسور اندره گیم و در سال 2004 استخراج شد و جایزه نوبل سال 2010 را برای وی و همکارانش به ارمغان آورد.

 

در حال حاضر شهرت این لایه نازک از گرافن که تنها یک اتم ضخامت دارد به عنوان نازک‌ترین ماده در زمین بر سر زبان‌ها افتاده‌ است.

 

به گزارش ایسنا، این ماده 200 بار قوی‌تر از فولاد و در عین حال نسبت به تمام گازها و مایعات نفوذناپدیر است که این خاصیت امکان استفاده از این ماده را در موارد متعدد از جمله در پوشش‌های ضدفساد و بسته‌بندی‌های غیرقابل نفوذ فراهم می‌کند.

 

 

منبع: آفتاب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...