رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

درود

 

داشتم تو تالار کامپیوتر و البته IT می گشتم دنبال مطالبی در مورد سیستم ها و پلتفرم های اپلی ها (ios ، ipad، iphone ،mac و....) بودم . تقریبا تا اونجایی که من نگاه کردم چیزی به چشمم نخورد

گفتم استارت کوچولویی در این زمینه و کلا دنیای اپلی ها بزنم .

مطالبی که اینجا قصد دارم بزارم بیشتر تجربیات خودم (به عنوان یک تازه وارد ) و حاصل گشت و گذار های وبی ام هست .

در واقع این مطالب براساس نیازهایی می باشد که خودم در مواجه با این سیستم ها برام به وجود آمده و باعث شده برای پیدا کردن راه حل جستجویی رو در وب داشته باشم .

 

البته مطالبی که این جا میزارم بیشتر شان قبلا در سایتها و فرومهای اپلی منتشر شده ، من قصد کپی پیست کردن آنها رو ندارم بلکه هدفم ارایه تجربه هایی هست که خودم در عمل حین اجرای نرم افزاری / روشی بدست آوردم و میخوام اونا رو با بچه ها به اشتراک بزارم شاید اون وقتی رو من صرف کردم یا اشتباهی رو که مرتکب شدم رو شما صرف نکرده و اون خطا رو تکرار نکنید.

 

امیدوارم این مطالب مفید واقع بشود :w16:

  • Like 7
لینک به دیدگاه

همانطور که می دونید / به گوشتون خورده اولین کاری که باید بعد از خرید یک idevice باید انجام بدید ایجاد و ساخت یک apple id هستش .

اما همانطور که میدونید بخاطر تحریم ها ، مشکلاتی سر راه ساخت این اکانت برای کاربران ایرانی وجود دارد .

اولین مشکل تغییر آدرس ip هست که البته با نرم افزار هایی این کار به سادگی (فعلا تا اطلاع ثانوی ) امکان پذیر است .

 

قصد شرح مراحل ساخت اکانت رو ندارم چون هم سایتهای خارجی و هم داخلی به تکرار به این امر پرداختند .

فقط میخوام نکاتی رو که هنگام ساخت این اکانت باید مد نظر داشته باشید رو ذکر کنم تا دچار مشکلاتی که من شدم نشید :ws3:

 

1- در تمامی مراحل ساخت نرم افزار ip changer شما باید فعال باشد (حتی وقتی کار رو تمام کردید می خواهید وارد ایمیل خود شوید برای تایید ایمیل خود خود )

2- از داخل خود نرم افزار itunes عمل ساخت اکانت رو انجام بدید (من از طریق خود سایت اپل اینکارو کردم خیلی راحت اکانت رو ساخت اما وقتی برای دانلود نرم افزار اقدام می کردم مدام ازم میخواست اطلاعات شخصی و حساب خود رو review کرده و شماره کارت اعتباری (credit card ) ازم میخواست )

3- از داخل نرم افزار itunes در بخش جستجو حتما و حتما بازم تاکید می کنم حتما عبارت مثلا "free music " رو سرچ کنید چون سناریویی که اپل در نظر گرفته اینجوری است که فرض کرده کاربری که برای دانلود نرم افزارهای رایگان اومده سراغ itunes حتما کارت اعتباری و کلا پول در اختیارش نبوده و هدفش فقط دانلود نرم افزارها / موزیک ها / کتابها / ... رایگان هست

4- با تایپ عبارت "free music" در کادر جستجو itunes از شما می خواهد apple id خود رو log in کنید چون برای بار اول ، شما اکانتی ندارید روی گزینه ایجاد اکانت جدید کلیک کنید مراحل را دنبال کرده تا برای شما یک اکانت ساخته شود این سناریو رو اگه طی کنید دیگر از شما شماره کارت اعتباری و gift card نمیخواد (گزینه none در کنار گزینه های کارتهای اعتباری میاد براتون )

5- در حین انجام عملیات ثبت نام (به هنگام پر کردن فرم مشخصات ) براساس ip کشور شناسایی شده اطلاعات وارد کنید مثلا اگر ip changer شما آدرس کشور امریکا رو نشون میده حتما مشخصات یک امریکایی رو براساس ایالت نشان داده شده وارد کنید

قبلا از سایت هایی که آدرس و مشخصات جعلی (fake) تولید می کرد برای اینکار استفاده می کردند ولی اپل الان این آدرس های جعلی را شناسایی کرده و اجازه ادامه عملیات ثبت و ایجاد اکانت رو به شما نمی دهد . چاره کار رجوع به سایتهای به اصطلاح yellowpage هستش یکی از سایتهایی که شما میتونید آدرس معتبر یک امریکایی رو پیدا کنید سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هستش

البته لازم به ذکره برای رفتن به این سایت هم باید ادرس ip خودتون رو تغییر داده باشید . در این سایت بخش people یه نام و نام خانوادگی رو وارد کنید (مثلا ann de ) تا مشخصات اونو براتون نشون بده دقت کنید برخی از این افراد مشخصات کامل رو خود رو به صورت public در اختیار همه قرار نمی دهند دنبال فردی باشید که اطلاعاتش رو (از جمله ادرس شهر و خیابان و شماره تلفن و کد پستی و اینا رو ) به صورت public منتشر کرده باشد البته زیاد مهم نیس دقیقا اطلاعات همونی باشد که در واقعیت هست ولی کار از محکم کاری عیب نمی کند چون کوچکترین اشتباهی باعث می شوداون آدرس ایمیلی رو که به اپل دادید block بشود و دیگه نتونید با اون مراحل رو از اول تکرار کنید (یعنی مجبورید یه ایمیل جدید بسازید ) .

 

اگر نکات بالایی رو رعایت کنید شما می تونید یه apple id داشته و باهاش به راحتی نرم افزار / بازی / کتاب دانلود کنید اگرم نیاز به دانلود محصولی پولی داشته باشید باید گیفت کارت تهیه کنید که خب من هنوز این نیاز رو پیدا نکردم که تجربه اش کرده باشم ببینم اون چطوریه :ws3:

 

 

 

رعایت این نکات تا تاریخ 93/9/15 باعث می شود شما یه apple id رایگان داشته باشید (امیدوارم اپل هیچ وقت استراتژی هاشو در قبال ما همیشه تحریمی ها تغییر نده :sigh: )

  • Like 9
لینک به دیدگاه

خیلی از ماها با ویندوز پا به عرصه IT گذاشتیم و بعد از چندین ماه کار با این سیستم عامل و واسط قرار دادن اون برای انجام کارهای خود بدون اینکه خودمان متوجه شویم چارچوب های ذهنی مان دراین مورد شکل و قوام گرفت

یکی از این چارچوب ها نحوه دانلود و نصب برنامه است . در بالاترین سطح به نظر خیلی از ماها فرایند نصب همه برنامه ها شبیه به هم هستند اما کمی که از حالت انتزاعی ( الگوی کاملا یک ریخت از فرایند نصب ) بیشتر خارج می شویم و بیشتر دقت می کنیم می بینم نه واقعا اینجوری ها هم نیست هنوز جناب ویندوز مایکروسافت و شاید خیلی دیگر از سیستم عامل ها نتوانستند در این مورد به بالاترین سطح انتزاع دست پیدا کنند . تو بعضی از نصب ها همیشه قلق هایی وجود دارد در بیشتر مواقع خود کاربر باید بالا سر فرایند نصب برنامه اش باشد تا مثلا فرمان بدهد این برنامه کجا نصب بشود چه ویژگی هایی بهش اضافه یا ازش کم بشود . گاها وسطهای نصب ایست کرده و از ما شماره سریال می خواهد و.....

 

اما وقتی با این چارچوب فکری وارد دنیای اپلی ها میشیم و بخصوص با نرم افزار کبیر آیتونز (itunes ) کار می کنیم متوجه میشم نه خیر ! اون بالاترین انتزاع مورد نظر رو این شرکت اپل هست که بهش نایل شده (البته نه کاملا ولی در مقایسه با رقیبان خودش در بازار بالاترین سطح انتزاع مال این شرکت و سیستم عاملش است )

به این صورت که شما فقط کافیست برنامه رو از آیتونز روی idevice یا pc خود دریافت کنید بقیه مراحل نصب از شما پنهان می شود (دست کم با سواد فعلی من ، این طوری به نظر می رسد ) و حتی بعد از نصب ،خود سیستم عامل محل قرارگیری آن برنامه رو دقیق تشخیص میدهد که کجا در کدام رده و دسته باید قرار گیرد (اگر قضیه مکینتاش و بعضا مک بوک های نسبتا قدیمی رو با کمی اغماض نادیده بگیریم ).

این حالت بخصوص به هنگام نصب برنامه از طریق pc (وقتی با idevice به اصطلاح sync می شود ) بیشتر به چشم می آید .

با توجه به اینکه سیستم های اندرویدی بعد از سیاست های در پیش گرفته جناب اپل وارد بازار شده شاید بتوانیم بگوییم دیدن و حس کردن چنین تجربه در سیستم های اندرویدی نیز برگرفته از این دید کاملا انتزاعی از فرایند نصب برنامه بر روی گجت ها الهام گرفته از روش اپل است .

هرچند ویندوز دراین زمینه شاید برای همیشه عقب ماند .

 

والبته در دنیای نرم افزار هرچقدر یک نرم افزاری و فرایند کاری آن درون یک جعبه سیاه قرار گرفته و پیچیدگی های آن از دید کاربر پنهان بماند بطوری که بتوان امنیت نرم افزار را بیشتر و بهتر تامین کرد آن نرم افزار و فرایند طراحی و تولید آن موفق تر خواهد بود و این موفقیت برای جناب اپل در زمینه نصب برنامه ها بدست آمده است .

  • Like 6
لینک به دیدگاه

همانطور که می دونید برای به روز کردن مستقیم سیستم عامل ios در idevice ها به خاطر سرعت پایین اینترنت در ایران از طریق itunes تقریبا غیر ممکنه (حجم این فایل ها معمولا چیزی بالای یک گیگ هست )

برای اینکار بهترین روش دانلود آفلاین این فایل ها از سایت هایی هست که نسخه به روز شده رو روی سرور های خود قرار میدن یکی از این سایتها ، سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هستش

می تونید به این سایت رفته و براساس مشخصات idevice خود فایل مربوطه را دانلود کنید .

اما برای اینکه یه فرایند به روز سازی safe ی داشته باشیم رعایت چند نکته ضروریه :

1- استفاده از آخرین نسخه itunes

2- back up گیری از اطلاعات داخل idevice خود قبل از شروع به روز سازی

3- اطمینان از نصب همه برنامه هایی که همین الان در بخش app برنامه itunes شما دانلود شده ولی هنوز روی دستگاه شما نصب نشده (به عبارت بهتر هر برنامه ای که دانلود کردید قبل از به روز سازی idevice خود ان را نصب کنید بعد مبادرت به update کردن دستگاه کنید . این جوری عدم سازگاری مابین نسخه برنامه دانلود شده با سیستم عامل به روز شده به وجود نخواهد آمد .

 

4- اگر idevice شما قفل خورده آنرا قبل از به روز سازی unlock کنید (این امر بخصوص برای دستگاههای که از سیم کارت استفاده می کنند مهم است ) .

 

5- اگر دستگاه شما جیلبریک شده باید تا زمانی که نسخه جیلبریک آن سیستم عامل درنیامده از به روز کردن سیستم خود خودداری کنید چون در صورت به روز کردن دیگر برنامه های قبلی شما که روی idevice جیلبریک شده کار می کرد دیگر در نسخه به روز شده کار نخواهد کرد .

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 5 هفته بعد...

اولین نرم افزاری که برای خواندن فایل های PDF به شما در محیط ios و سیستم های آیفون و آیپد معرفی خواهد شد نرم افزار رایگان ibook هستش.

اگر یک خواننده صرف فایل های pdf باشید همین برای شما کافیست ولی اگر جزو کسایی هستید که مقاله / کتاب می خونید حین خوندن از مقالات / کتابهای خود یادداشت بردای می کنید زیر نوشته های مهم خط می کشید حاشیه نویسی می کنید دور شکل ها علامت میزارید یا حین خوندن یک کتاب میخواید دنبال یک کلید واژه در داخل یک کتاب 1000 و خرده ای صفحه ای بگردید وغیره ....

یا حتی می خواهید نوشته های کاغذی خودتونو اسکن کنید

حتما که نیاز به نرم افزار قدرتمندتری دارید

توی آیتونز نرم افزارهای متنوع زیادی می تونید پیدا کنید که بتونن نیاز شما رو پاسخگو باشند ولی اکثرشون پولی هستن مثل نرم افزار PDF highlighter که یه چیزی حدود 5 دلاره

 

ولی اینجا من نرم افزار رایگانی رو معرفی می کنم که کاملا تا اینجا تونسته تموم نیازهای منو جواب بده و منو از یادداشت برداری های کاغذی نجات بده .

اسم این نرم افزار دوست داشتنی هست :

PDF Reader-Annotate-scanand fill formlhzuagr8bjrrxhs4qta3.jpg

 

 

اما مشکلی که باز تو همه سیستم های اپلی به وجود میاد اینکه شما به راحتی نمی تونید فایل رو وارد سیستم کرده و با نرم افزار مربوطه بازش کنید

در مورد این نرم افزار نیز همین طوره برعکس ibook که خودش فایل های pdfی شما رو راحت شناسایی می کنه این نرم افزار کمی اذیت کن هست (همین مشکل رو با نرم افزار kindle هم داشتم ) .

برای اینکه بتونید فایل های خود رو وارد محیط این نرم افزار کنید مشخص ترین راه استفاده از cloud storage هایی مثل google drive و onedrive و ..

, و البته icloud خود اپل هست

راحت ترین کار همون استفاده از google drive هستش (البته اگه فایل های شما حق کپی رایت رو نقض نکرده باشند ) فایل خود رو روی google drive آپلود کرده (از هر جایی که دسترسی به اینترنت دارید با هر سیستمی ( برعکس آی کلود که باید سیستم خودتون رو ابتدا ریجستر کنید تا بتونید وارد محیط ایمیلی خود بشید ) در اختیار تون هست ) بعد در محیط idevice خود آن را دانلود کرده و بعد با تب کردن روی فایل دانلود شده و نگهداشتن انگشت خود روی فایل (باید یه چن ثانیه نگهدارید ) برای شما کادری باز می شود که بهتون نرم افزار هایی که می توننن فایل شما رو باز کنن نشان داده می شود که می تونید از داخل اون لیست pdf reader رو انتخاب کنید و تمام )

شکل زیر (من از طریق اکانت آی کلود خود اقدام به دانلود فایل کردم )

 

 

vre4f45mx1nm85hk5mv.jpg

این هم لیست cloud storage هایی هستش که این نرم افزار ازشون پشتیبانی می کند :

 

op020xlpqp14hlfb0y4m.jpg

 

 

در شکل زیر هم می تونید نتیجه کار رو ببینید (یه صفحه از فایل pdf هست که این بلاها سرش اومده :ws3::ws3::

screen480x480.jpeg

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه نمایید .

 

تذکر : نسخه رایگانش تقریبا تمام نیاز های معمول یک کاربر رو پاسخ میده ولی اگه قصد استفاده از امکاناتی نظر OCR و تبدیل فایل PDF به HTML و استخراج تصاویر ازش و تبدیل متن به صدا (براتون بخونه متنو ) و.. دارید باید پول خرج کنید (از 5 دلار تا 40 دلار )

  • Like 3
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...