رفتن به مطلب

نگاهی به برترین تلفن‌های هوشمند در سالی که گذشت


ارسال های توصیه شده

صنعت تلفن همراه در سال 2014؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

سال 2014 رو به اتمام است، پرونده تلفن‌های هوشمندی که امسال به بازار عرضه شدند هم تا حدودی بسته شده است و بعید به نظر می‌رسد کمپانی تصمیم بگیرد در هفته‌های آتی یک محصول جدید به بازار عرضه کند. در این گزارش نگاهی به گوشی‌هایی خواهیم داشت که از نظر کارشناسان و همچنین مردم به عنوان گوشی‌های برتر در سال 2014 انتخاب شده‌اند.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ اگر به چند سال قبل برگردیم حتما به خاطر خواهیم آورد که برای رسیدن فناوری ها یا گجت های جدید باید زمانی در حدود 1 سال صبر می کردیم، بعد از مدتی که مردم به جهان دیجیتال و ابزارهای دیجیتالی علاقه زیادی نشان دادند این مدت زمان به 6 ماه تقلیل پیدا کرد و در شرایط فعلی هم می بینیم که معمولا هر چند ماه یک محصول جدید به بازار وارد می شود. به گونه ای که در زمان خرید کار برای خریدار بسیار سخت می‌شود، زیرا دامنه انتخابی بسیار وسیعی دارد و در مقابل هر گوشی یا برندی که می بیند ممکن است برایش وسوسه خرید به وجود آید. به هر حال باید قبول کرد این روزها تلفن های هوشمند در صدر گجت های محبوب قرار گرفته اند و این امکان وجود دارد که کسی تبلت، رایانه همراه یا رایانه شخصی نداشته باشد اما حتما تمایل دارد که یک تلفن هوشمند پیشرفته داشته باشد و از طریق برنامه ها و اپلیکیشن های جذابی که روی آن وجود دارد با دوستانش ارتباط برقرار کند. این علاقه بیش از حد مردم به تلفن های هوشمند کار را کمی برای تولید کنندگان فعالی که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند، سخت کرده است. بیشتر اخباری که در این روزها در رابطه با تلفن های هوشمند می شنویم به کارهایی است که شرکت های بزرگ تولید کننده مانند سامسونگ، اپل یا سونی برای رقابت با یکدیگر و کسب اعتبار و محبوبیت بیشتر انجام می دهند.

 

2792395_902.jpg

 

این شرکت ها هر چند ماه یک محصول جدید بیرون می دهند و سعی می کنند که از هر نظر بهتر از رقبای خود ظاهر شوند. با تمامی این اوصاف باز هم در زمان خرید این سردرگمی برای فرد به وجود می آید که محصولات کدام برند کارایی بهتری دارد. در پاسخ به این دسته از پرسش ها باید گفت که متاسفانه یا خوشبختانه تمامی محصولات یک تولید کننده دارای کیفیت یکسانی نیستند و این گونه نیست که بگوییم یک تولید کننده مانند سامسونگ یا اپل تمامی محصولاتشان دارای کیفیت بسیار بالا بوده و کاملا بدون عیب و نقص هستند. همان گونه که در سال گذشته هم شاهد بودیم گوشی هایی نظیر آیفون 6 یا گلکسی اس 5 نتوانستند آن طور که باید در میان مردم به محبوبیت برسند و عیب و ایرادهای زیادی داشتند. به هر حال خوبی ماجرا این است که در عرض چشم برهم زدنی نسخه بعدی این گوشی ها به بازار وارد می شود و به همان سرعت هم کارشناسان به نقد و بررسی آن ها می پردازند و به آسانی می توان فهمید که برای خرید یک محصول اقدام کنیم یا صبر کنیم تا نسخه اصلاح شده آن به بازار وارد شود. با توجه به این که سال 2014 رو به اتمام است، پرونده تلفن های هوشمندی که در این سال به بازار عرضه شدند هم تا حدودی بسته شده است و بسیار بعید به نظر می رسد که یک کمپانی تصمیم بگیرد در عرض هفته های آتی یک محصول جدید به بازار عرضه کند. به همین دلیل در موضوع ویژه این هفته نگاهی به گوشی هایی خواهیم داشت که از نظر کارشناسان و همچنین مردم به عنوان گوشی های برتر در سال 2014 انتخاب شده اند.

 

2792398_404.jpg

 

کارنامه سازندگان تلفن همراه در 2014

همان گونه که گفتیم به پایان سال 2014 نزدیک شده ایم و باید گفت که در این مدت زمان باقی مانده گوشی جدیدی به بازار ارائه نخواهد شد. شرکت های سازنده تمام تلاش خود را در این سال به کار گرفتند تا هر چه بیشتر در این بازار نفوذ پیدا کنند و با رعایت انصاف باید گفت که در این سال محصولات بسیار خوبی به بازار معرفی شدند. اما به طور کلی باید گفت که در حال حاضر ما از تلفن های هوشمند برای کارهایی نظیر چک کردن ایمیل و شبکه های اجتماعی و کارهای دیگری نظیر عکاسی و بازی استفاده می کنیم. این که چه تلفن همراه هوشمندی بتواند بهترین عنوان سال را به دست آورده و از آن خود کند، قطعا شرایط بسیار دشواری دارد زیرا هر دستگاه نسبت به دیگر مدل ها برتری ها و ضعف هایی خواهد داشت. در این مطلب سعی بر این خواهیم داشت تا بهترین تلفن های هوشمند سال 2014 را در بخش های مختلف معرفی کرده و به دلیل انتخاب آن ها نیز اشاره داشته باشیم.

 

2792399_532.jpg

 

سامسونگ و گلکسی اس 5

کسانی که مشتری شرکت سامسونگ هستند به خوبی می دانند که آخرین و جدیدترین محصول این کمپانی در سری اس، گوشی هوشمند و خوش دست گلکسی اس 5 بوده است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار صاحب خود قرار می دهد. این محصول با داشتن سنسور اثر انگشت و ضربان قلب توانست به خوبی کاربران را به سمت خود جذب کند. اپلیکیشن هایی نظیر برنامه S Health این امکان را به کاربر می دهند تا به خوبی بتواند نسبت به وضعیت سلامتی خود اشراف پیدا کند اما دلیل اصلی انتخاب این گوشی به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2014 این موارد نیست. گلکسی اس 5 دارای یک دوربین بسیار سریع با قابلیت HDR در لحظه است و عکس های بسیار خوبی را برای شما ثبت می کند. از طرف دیگر با وجود یک نمایشگر بسیار بزرگ و با کیفیت، طول عمر باتری این دستگاه بسیار خوب است و این عامل باعث شده تا این گوشی با عنوان یک گوشی قدرتمند شناخته شود. تمامی این موارد درون پوسته ای قرار گرفته که نسبت به نفوذ آب هم مقاوم است. در کل باید گفت که امکانات و قدرت این گوشی نسبت به هم رده هایش بسیار خوب است.

2792407_751.jpg

بهترین تلفن هوشمند با نمایشگر بزرگ

وقتی صحبت از صفحه نمایش بزرگ می شود، با اطمینان در مورد گوشی های سری نوت سامسونگ حرف به میان خواهد آمد. سری نوت سامسونگ به طور حتم جزو بهترین سری های گوشی های تولیدی این کمپانی به حساب می آیند و محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران دارند. سامسونگ در گلکسی نوت 4 تمام هنرش را نشان داد و مجموعه ای از امکانات شامل نرم افزارهای کاربردی یادداشت برداری، قلمی حساس به فشار، عمر باتری طولانی و ویژگی استفاده از چند اپلیکیشن در پنجره های شناور را در کنار یکدیگر و در یک مجموعه ترکیب و جمع آوری کرد تا در نهایت یک تلفن همراه هوشمند بسیار قدرتمند برای آن دسته از افرادی طراحی کند که از تلفن خود به صورت تخصصی استفاده می کنند. ویژگی های این دستگاه به قدری مناسب به نظر رسیده است که کارشناسان نام " پادشاه فبلت ها" را برای آن انتخاب کرده اند. این گوشی از سخت افزار قدرتمندی بهره می برد و در مورد پردازنده آن باید گفت که اسنپ دراگن 805 است که برای اجرای تمام بازی‌های سنگین حال حاضر کافی و حتی زیادی هم هست. نمایشگر این گوشی منحصر به فرد بوده و با رزولوشن 24560 در 1440 پیکسل یک کیفیت باور نکردنی و بسیار شفاف و واضح به کاربر ارائه خواهد کرد. در مورد دوربین این دستگاه هم باید گفت که یک دوربین 16 مگا پیکسلی با لرزش گیر اپتیکال دارد. دیگر ویژگی‌هایی نظیر سنسور ضربان قلب این دستگاه هم مورد توجه کاربران قرار گرفته که می تواند وضعیت تپش قلب، سطح استرس و میزان اکسیژن خون شما را به خوبی اندازه گیری کند. در یک کلام باید گفت که با وجود این همه ویژگی باز هم قیمت این دستگاه در حد معقولی است و مسلما کاربر بعد از خرید آن این تصور را نخواهد کرد که بیشتر پول را برای برند داده است نه کاربردهای مفید و ویژگی های منحصر به فرد.

 

2792427_215.jpg

 

اپل و ادامه سری آیفون

گوشی آیفون شرکت اپل، چند سالی است که عنوان بهترین گوشی سال را از آن خود می کند اما امسال باید گفت درست است که آیفون 6 پلاس با وجود ویژگی های منحصر به فردش به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال انتخاب شده است اما به طور حتم این گوشی بهترین گوشی 2014 نخواهد بود. محصول آیفون اپل همیشه کاربران زیادی را در میان دیگر تلفن های هوشمند داشته است. آیفون 5 پلاس هم همان گونه که در هفته های قبل گفتیم به قدری در ابتدای ورودش سرو صدا کرد که مشتریان برای خرید آن پشت در فروشگاه های اپل در اقصی نقاط جهان صف کشیدند. این گوشی بزرگ ترین تلفن هوشمند تولیدی توسط شرکت اپل و یکی از بهترین محصولات این کمپانی است. نه فقط اندازه، بلکه این محصول با داشتن پردازنده قدرتمند A8 به خوبی از پس اجرای چندین برنامه کاربردی همزمان و همچنین سنگین ترین بازی ها بر می‌آید. از طرف دیگر باید گفت که صفحه نمایش 5.5 اینچی این گوشی، فضای کافی برای انجام هر کاری در این دستگاه را به وجود می آورد. رزولوشن بالای صفحه نمایش، باتری نسبتا قدرتمند و همچنین دوربین بسیار خوب آیفون 6 پلاس که به لرزشگر اپتیکال مجهز است، از دیگر ویژگی های این محصول است.

 

2792397_739.jpg

 

از بهترین های اندرویدی

یکی از بهترین تلفن های هوشمند اندرویدی در سال 2014، گوشی Motorola Moto X بوده است. این گوشی محصول شرکت موتورولا بوده و با قیمت 450 دلار، از نظر هزینه بسیار پایین تر از دیگر هم رده های خود بوده است. البته باید گفت که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی با توجه به قیمتی که دارد بسیار مناسب به نظر می رسد و این امکانات بسیار خوب باعث شده تا به عنوان یکی از برترین تلفن های هوشمند اندرویدی سال انتخاب شود. نمایشگر این گوشی 5.2 اینچ بوده و دارای رزولوشن 1080 p و پنلOLED است. در رابطه با پردازنده آن هم باید گفت که مجهز به یک پردازنده 2.5 گیگا هرتزی اسنپ دراگن 801 است و شما می توانید به آسانی دستورات صوتی Moto Voice را هم صادر کنید و این یکی از جذاب ترین قابلیت های این گوشی است. Moto Voice به شما این امکان را می دهد تا تلفن همراه هوشمند خود را بدون این که نیاز به لمس برای کنترل داشته باشد یا حتی بدون این که احتیاج باشد تا اپلیکیشن خاصی را برای این کار اجرا کنید، کنترل کنید. امکان ساخت دستورات صوتی دلخواه با صدای خودتان یکی از پر طرفدارترین ویژگی های این تلفن است. علاوه بر این موارد موتو اکس یکی از بهترین تلفن های همراه هوشمند در زمینه شخصی سازی و طراحی ظاهری است و شما می توانید جنس بدنی و حتی رنگ دستگاه مورد علاقه خود را از طریق وب سایت موتورولا انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که این کار برای کاربران ایرانی دور از دسترس است.

 

2792408_638.jpg

 

بهترین گوشی که ارزان قیمت است

یک گوشی چینی بدون نام و نشان از نظر تولید کننده در سالی که گذشت به بازار آمد. این گوشی One Plus One یا همان 1+1 نام دارد. بدون شک وقتی در مورد قیمت پایین بحث می شود، نام این تلفن را از گوشه و کنار خواهیم شنید. با وجود این که این محصول هیچ نام و نشان خاصی ندارد اما باز هم نمی توان منکر این قضیه شد که مجموعه ای از بهترین امکانات را با یک قیمت بسیار کم در اختیار کاربر خود قرار می دهد. شما تنها با 290 دلار صاحب این گوشی خواهید شد که یک تلفن هوشمند با یک نمایشگر 5.5 اینچی تمام HD است. پردازنده این گوشی اسنپدرگن 801 بوده و باتری آن بیش از 13 ساعت برای شما عمر خواهد کرد. برای این که در مورد آشنایی با این گوشی بیشتر وسوسه شوید بهتر است کمی در رابطه با سیستم عامل آن صحبت کنیم. سیستم عامل این گوشی یک نسخه شخصی سازی شده اندروید 4.4.4 است که توسط محبوب ترین و معتبرترین گروه سازنده رام یعنی سیانوژن طراحی و ساخته شده است. این اندروید علاوه بر این که تمامی امکانات اندروید گوگلی را برای کاربر به همراه می آورد، ویژگی هایی نظیر امنیت بالاتر و امکانات شخصی سازی بیشتری را هم در اختیار شما خواهد گذاشت. البته باز هم باید به این مورد اشاره کنیم که تهیه و خرید این گوشی تلفن برای کاربران داخل کشور کمی مشکل است اما بسیاری از کاربرانی که امکان تهیه این گوشی را داشته و از نظر هزینه محدودیت هایی داشته اند، در خرید این گوشی شک نکرده اند.

 

2792410_576.jpg

 

بهترین شناگر گوشی های هوشمند

بسیاری از گوشی های تلفن هوشمندی که امسال عرضه شده اند، ادعای ضد آب بودن داشته اند اما ظاهرا گوشیXperia Z3 که یکی از موفق ترین محصولات شرکت سونی است از بقیه بهتر عمل کرده است. شرکت سونی محصولات سری Z خود را با گواهینامه های Ipx عرضه می کند. در مورد نسخه اول، این گواهینامه از نوع IP57 بود و در نسخهXperia Z3 این گواهی به نسخه IP68 به روز شد. اگر بخواهیم کمی به زبان ساده تر در رابطه با این گواهینامه توضیح دهیم باید گفت که عدد 6 در این نام نشان دهنده بالاترین مقاومت در برابر شن و ماسه و عدد 8 هم نشان دهنده بیشترین دوام و مقاومت گوشی در مقابل نفوذ آب است. این محصول توانایی این را دارد تا حدود 2 متر به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در آب و در گرد و غبار بسیار شدید مقاومت داشته باشد. به صورتی که درگاه های این گوشی کاملا بسته باشد، هیچ گونه ذره و رطوبتی به داخل این دستگاه وارد نخواهد شد. البته در دیگر بخش ها هم این گوشی توانسته است تا توجه دیگران را به خود جلب کند. نمایشگر این گوشی 5.2 اینچ بوده و یک رزولوشن 1920 در 1080 دارد. در رابطه با پردازنده آن هم باید گفت که از یک پردازنده چهار هسته ای 2.5 گیگا هرتزی بهره می برد که از نوع اسنپدرگن 801 بوده و محصولی از شرکت کوالکام است. رم این گوشی 3 گیگا بایت است و دوربین آن هم دارای کیفیت 20.7 مگا پیکسلی است. تیم طراحی این گوشی معتقد هستند که این گوشی باید تکامل پیدا کند و بدون شک بعد از رسیدن به تکامل رقیبی برای آن پیدا نخواهد شد.

 

2792426_419.jpg

 

بهترین از نوع ویندوزفونی

میزان تقاضا در بازار نشان از این دارد که هنوز هم کاربران نتوانسته اند تا ارتباط خوبی با سیستم عامل ویندوز فون داشته باشند و هنوز هم مایکروسافت به آب و آتش می زند تا کاربران هر طور که هست راضی شوند گوشی هایی مبتنی بر پلتفورم ویندوز را امتحان کنند. با وجود این که مایکروسافت به سراغ کمپانی محبوب و قدیمی نوکیا رفت تا سخت افزار قدرتمند این شرکت را با نرم افزارهای بی نظیر خود ترکیب کند اما باز هم نتوانست با گوشی های اندرویدی رقابت کند. اما اگر شما کاربر یک گوشی ویندوزی هستید یا دوست دارید که در آینده به سراغ یک گوشی بروید که مبتنی بر این سیستم عامل است، باید گفت که محبوب ترین گوشی ویندوز فونی در سال 2014، گوشی هوشمند One M 8 بوده است. این گوشی به سادگی توانست نظر بسیاری از کاربرانی را که به ویندوز فون رغبتی ندارند تغییر دهد. این گوشی دارای طراحی بدنه جذاب آلومینیومی و اسپیکرهای بسیار با کیفیت BoomSound نسخه اندرویدی است که تحت پلتفورم پویا و زیبای ویندوز فون 8.1 به اجرا در می آیند. مایکروسافت که به نوعی در عرصه رایانه های خانگی سلطان نرم افزارهاست، تمام تلاش خود را می کند تا در جهان تلفن همراه هم حرفی برای گفتن داشته باشد و در همین راستا ویژگی های دستیار صوتی خود را که کورتانا نام دارد تا حد امکان افزایش داده است و نسخه جدید این دستیار صوتی که روی این دستگاه قرار گرفته است، دارای عملکردی هوشمندانه تر نسبت به دیگر نمونه های مشابه خود است. البته شرکت HTC، طبق عادتی که دارد امکانات نرم افزاری دیگری نظیر کنترل از راه دور تلویزیون یا همان Sense TV و ارائه مجله اینترنتی جذابش با عنوان Blink Feed را در نسخه ویندوز فونی M 8 قرار داده است. این گوشی بسیار خوش دست بوده و از نظر ظاهر ساخت توانسته است بسیاری از کاربرانی که آن را برای یک بار در دست گرفته اند، قانع کند تا حاضر به خرید آن شوند.

 

2792429_600.jpg

 

کدام گوشی طول عمر باتری بیشتری دارد؟

اگر به خاطر داشته باشید زمانی که نام گوشی های Huawei در بازار شنیده شد بسیاری از مردم آن ها را جزو دسته گوشی های چینی بدون کیفیت می دانستند. از طرفی به خاطر قیمت به نسبت پایین این گوشی ها کاربران از ضرب المثل " هر چقدر پول بدهی، همان قدر آش می خوری " استفاده می کردند و هیچ کس نتوانست در همان ابتدا به این برند و شرکت سازنده اش اعتماد کند. اما گذر زمان نشان داد که Huawei متفاوت از تصوری بود که مردم در موردش داشتند. به گونه ای که یکی از گوشی های تولیدی این شرکت جزو بهترین گوشی های سال 2014 قرار گرفته است. در مورد دلیل این انتخاب هم باید گفت که طول عمر زیاد باتری، عامل اصلی این انتخاب بوده است. البته حتما با خودتان می گویید که تلفن های همراه هوشمند زیادی هستند که طول عمر باتری بالایی دارند، اما باید گفت که این محصول شرکت هوآوی با عنوان Ascend Mate 2، توانسته در این زمینه رتبه اول را از آن خود کند. این گوشی یک باتری غول پیکر 4050 میلی آمپری را با خود یدک می کشد که حدود 15 ساعت استفاده مداوم و سنگین شما از گوشی را تضمین می کند. علاوه بر آن این تلفن هوشمند این قابلیت را دارد که به دیگر گجت ها هم برق رسانی کند. اما در مقابل باید گفت که از نظر سخت افزاری این گوشی قدرت آن چنانی ندارد و پردازنده آن اسنپ دراگن 400 بوده و نمایشگر آن هم با رزولوشن 720 نتوانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. البته قیمت 290 دلاری این گوشی و همان طول عمر باتری بیشتر توانسته به عوامل موفقی برای خرید این گوشی تبدیل شود. به هر حال باید گفت که جریان پیشرفت های گوشی های هوشمند در صنعت تلفن همراه به همین جا ختم نخواهد شد و به طور حتم از ابتدای سال جدید میلادی شاهد اعلام برنامه جدید شرکت های مختلف فعال در این زمینه خواهیم بود.

 

منبع: BYTE

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...