رفتن به مطلب

فیلیپین در آماده باش/ وحشت مردم از طوفان جدید


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]فیلیپین در آماده باش/ وحشت مردم از طوفان جدید[/h] [h=3]کوالالامپور – ایرنا – مردم بخشی از فیلیپین خود را برای مقابله با طوفانی که پیش بینی شده است از امروز (شنبه) این کشور را در نوردد، آماده شدند.[/h]

81414935-6123033.jpg به گزارش ایرنا، گزارش رسانه های محلی فیلیپین نشان می دهد میلیون ها نفر از مردم این کشور از روز گذشته به دنبال سرپناه در مدارس و مراکزی هستند که به طور موقت تخلیه شده تا به مقابله با طوفان سهمگینی بپردازند که قرار است از امروز با آن مواجه شوند.

 

پیش بینی شده است این قوی ترین طوفان سال جاری میلادی در جزایر جنوب شرق آسیا باشد و انتظار می رود بر بیش از نیمی از افرادی که سال گذشته تحت تاثیر طوفان سهمگین 'های یان' قرار گرفتند، تاثیر بگذارد.

 

طوفان 17 آبان ماه سال گذشته 'های یان' سهمگین ترین طوفان در فیلیپین و جهان بود که با سرعت 340 کیلومتر در ساعت مرکز فیلیپین را درنوردید و براثر آن هفت هزار 350 نفر کشته و یکهزار و 779 نفر ناپدید شدند.

 

این طوفان به بیش از 14 میلیون نفر از مردم فیلیپین آسیب رساند و چهار میلیون نفر دیگر را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرد.

 

رسانه های فیلیپین روز شنبه اعلام کردند بیش از 500 هزار خانواده و یا حدود دو میلیون و 500 هزار نفر در شرق فیلیپین از روز گذشته از خانه های خود برای در امان ماندن از طوفان 'هاگوپیت' جابجا شده اند.

 

طوفان 'هاگوپیت' از روز گذشته با سرعت 215 کیلومتر در ساعت از اقیانوس آرام در حال نزدیک شدن به فیلیپین است و با گردباد همراه است.

 

وحشت مردم از این طوفان باعث هجوم به فروشگاه ها در شرق فیلیپین به منظور تهیه مواد غذایی و اقلام ضروری شده است و روز گدشته صف های طولانی برای ورود به فروشگاه ها تشکیل شده بود.

 

سالانه حدود 20 طوفان شدید فیلیپین را در می نوردد و موجب مرگ صدها نفر و آوارگی هزاران نفر می شود.

 

فیلیپین اواخر تیر ماه امسال نیز شاهد طوفان سهمگین و گرمسیری 'راماسون' بود که 38 کشته برجای گذاشت.

 

فیلیپین نخستین هدف طوفان هایی است که در آب های گرم اقیانوس آرام شکل می گیرد.

 

آمار نشان می دهد از سال 1994 تا 2013 میلادی کشورهای محروم یا در حال توسعه بیش از کشورهای دیگر جهان از تغییرات آب و هوایی آسیب دیده اند و متحمل دو میلیارد و 200 میلیون دلار شده اند.

 

این در حالی است که سازمان ملل سال گذشته جمع آوری 791 میلیون دلار کمک مالی برای بازسازی یک ساله فیلیپین را آغاز کرد و تنها 237 میلیون دلار ان محقق شد.

 

'بنیگنو آکینو' رییس جمهور فیلیپین میزان خسارات ناشی از طوفان سال گذشته 'های یان' را تنها حدود 13 میلیارد دلار تخمین زده بود.

 

فیلیپین، کامبوج و هندوستان سال گذشته بیشترین صدمات را بر اثر تغییرات سهمگین آب و هوایی و طوفان ها متحمل شدند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...