رفتن به مطلب

خارق العاده ترین اتوبوس جهان


ارسال های توصیه شده

مهندسان هلندی موفق به ساخت ابر اتوبوس شهری شدند که 155 مایل معدل 250 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

این ابر اتوبوس 23 سرنشینه که بیشتر شبیه لیموزین است، 15 متر طول داشته و دارای 16 درب مخصوص سوار و پیاده شدن در هر دو سوی ابر اتویوس است. دارای 4 موتور الکتریکی از نوع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بوده و باطریهای آن قایل شارژ مجدد هستند. سیستم بهینه سازی مسیر یابی مرکزی ه م دارد.

ابر اتوبوس را محققان دانشگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از جنس سبک آلومینیومی و محکم ساخته اند. قابلیت فاصله گرفتن بدنه از زمین تا 40 سانتیمتر اتوبوس را قابل استفاده در جاده های شهری با موقعیت فعلی جاده های اروپا می کند. در سرعت 250 کیلومتر در ساعت سطح آن تا 7 سانتی متر از زمین می رسد. برای ممانعت از تماس با سطح یخی جاده ها در زمستان نیز ذخیره گرما در تابستان در مخازن مخصوص تعبیه شده تا با آزاد شدنش در زمستان بتواند با یخ و برف زمستانی مقابله نماید. برای سبک شدن خودرو از نظر فضای داخلی از کامپوزیتهای کربنی بنام فیبر- اپوکسی و برای سطح خارجی نیز از IXIS بهره گرفته شده است و فاصله دو لایه بیرونی و درونی نیز از فایبرگلاسهای ترموپلاستیک بهره گرفته شده است. قابل برگشت به چرخه طبیعت پس از اوراق شدن بوده و در مواقع تصادم و تصادف با آزاد کردن انرژی میزان آسیب به سرنشینان را به حداقل می رساند. لعاب رویی اتوبوس نیز پولیکربنات لکسان بوده و تایرهای ماشین نیز اسپرت بوده اما ویژگیهای لاستیک یک کامیون بزرگ را دارد.

از نظر ایمنی دارای سیستم رادار هشدار دهنده اشیا از فاصله چند صد متری است و اشیا را به راننده نشان داده و مانع از برخورد با اتوبوس می شود. 750 سنسور داخل خود جای داده و از راننده گرفته تا کمربند سرنشینان و باز و بسته بودن دربها و ... کنترل می شوند.

فضای داخلی نیز با هدف راحتی بیشتر مسافران طراحی شده است.دو طراحی جدا از هم برای سرنشینان و کابین راننده در نظر گرفته شده است. 3 کابین برای سرنشینان با صفحات نمایشگر مخصوص ساخته شده و هر مسافر برای میز مخصوص جلوی خود دارد. میز کنفرانس و غذا خوری هم دارد. سیستم بار و جابجایی مسافر نیز بی نظیر است بدین صورت که مسافران از طریق اینترنت و اس.ام.اس محل اسکان خود را اطلاع داده و راننده از محل زندگی آنها را به سوی مقصد تعیین شده می برد. ابر اتوبوس چندین بار آزمایش جاده ای شده و موفق بیرون آمده است.

دکتر آنتونیا ترزی مدیر سابق آیرودینامیک بی.ام.دبلیو در فرمول یک، پروفسور ووبو اوکلس اولین هلندی فضانورد، از افراد شاخص در این پروژه 77 میلیون یورویی هستند.

 

 

khargholadetarin_bus_jahan_1.JPG

 

khargholadetarin_bus_jahan_2.JPG

 

khargholadetarin_bus_jahan_3.JPG

 

khargholadetarin_bus_jahan_4.JPG

 

khargholadetarin_bus_jahan_5.JPG

منبع: خبرآنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...