رفتن به مطلب

کدام گوشی پیشرفته‌ترین اسکنر اثر انگشت را دارد؟!


ارسال های توصیه شده

آیا می‌دانید؟

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

یک شرکتی ادعا کرده است اسکنر بکار رفته در این گوشی هوشمندش سریعترین اسکنر اثرانگشت دنیا است. همراه دریچه با این گزارش باشید تا شما را بیشتر با این تلفن هوشمند آشنا کنیم.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ یکی از جدیدترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند، اسکنر اثرانگشت است. این فناوری جدیداً وارد گوشی‌های موبایل شده و تاکنون فقط چند مدل انگشت‌شمار دارای این قابلیت هستند. جدیدترین گوشی که از این فناوری بهره می‌برد Huawei Ascend Mate7 است که به پیشرفته‌ترین اسکنر اثرانگشت مجهز شده است. هواوی ادعا می‌کند اسکنر بکار رفته در این گوشی سریع‌ترین اسکنر اثرانگشت دنیا است و بهتر از گوشی‌های اپل، سامسونگ و HTC مجهز به اسکنر اثرانگشت کار می‌کند.

 

 

2769500_912.jpg

خداحافظی با رمز و الگوهای باز کردن صفحه

اکثر مردم بیشتر از ۱۰۰ بار در روز قفل گوشی‌هایشان را باز می‌کنند. ما هر دفعه برای این کار یا رمز عددی وارد می‌کنیم یا الگویی بر روی صفحه می‌کشیم که نقش رمز را بازی می‌کند. وقتی یک گوشی دارای قابلیت شناسایی اثرانگشت باشد، دیگر احتیاجی به صرف چند ثانیه وقت برای هر دفعه باز کردن قفل صفحه نیست. تنها کافی است انگشتتان را روی اسکنر اثرانگشت بگذارید تا قفل صفحه باز شود.

 

 

2769505_881.png

 

در Ascend Mate7 تنها با لمس اسکنر اثرانگشت در کمتر از یک ثانیه قفل گوشی باز می‌شود. درصورتی‌که در برخی دیگر گوشی‌های دارای این قابلیت باید به‌غیراز گذاشتن انگشت بر روی اسکنر، حرکت دیگری انجام دهید تا قفل باز شود. در Mate7 اگر انگشت مرطوب یا حتی خیس باشد نیز قفل باز می‌شود. این امکان به خاطر تکنولوژی و دقت بالای سنسور درون اسکنر آن می‌باشد. Mate7 از کاربر می‌خواهد اثرانگشتش را در زوایای مختلف وارد دستگاه کند تا بتواند اثرانگشت را از برخورد هرجایی از انگشت با اسکنر و در هر زاویه‌ای پیدا کند. به‌محض لمس اسکنر اثرانگشت،‌ قفل صفحه باز می‌شود.

 

 

2769499_450.jpg

 

 

تأمین امنیت کاربران با شناسایی اثرانگشت

گوشی‌های موبایل امروزی وسایلی هستند که در تمام بخش‌های زندگی ما حضور دارند. از شخصی‌ترین زمان‌هایمان عکس و فیلم می‌گیرند و عملیات بانکی ما را انجام می‌دهد. وجود اسکنر اثرانگشت به کاربر امنیت و اطمینان بیشتری می‌دهد که دیگران حتی سعی نخواهند کرد قفل گوشی او را باز کنند یا حتی اگر این کار را بکنند چون اثرانگشت متفاوتی دارند وارد بخش کاربر میهمان می‌شوند و به اطلاعات و برنامه‌های شخصی او دسترسی ندارند.

 

 

2769502_971.jpg

 

 

البته برای خود اسکنر اثرانگشت نیز می‌بایست تدابیر امنیتی اندیشید تا تصاویر اثرانگشت فرد به دست دیگران نیفتد. در Mate7 از پردازندهٔ Kirin 925 هواوی استفاده‌شده است که از تکنولوژی امنیتی ARM TrustZone بهره می‌برد. به این معنی که عملیات شناسایی اثرانگشت توسط یک چیپ جداگانه انجام می‌شود و اطلاعات آن نیز بر روی آن چیپ ذخیره خواهد شد که کاملاً از سیستم‌عامل اندروید جدا است و هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند به اثرانگشت‌های ذخیره‌شده بر روی آن دسترسی داشته باشد

در Mate7 کاربر می‌تواند ۵ گروه متفاوت از اثرانگشت‌ها را تعریف کند که به کاربر اصلی و کاربران میهمان اختصاص می‌یابد. بدین‌صورت شما می‌توانید گوشی‌تان را به اعضای خانواده یا دوستانتان بدهید و مطمئن باشید که آن‌ها وارد محیط مخصوص به خودشان می‌شوند و به اطلاعات و برنامه‌های خصوصی شما دسترسی نخواهند داشت.

 

 

2769503_372.jpg

 

اسکن اثرانگشت تنها برای باز کردن قفل نیست

اولین استفادهٔ اسکن اثرانگشت باز کردن قفل گوشی است ولی به‌مرورزمان با ورود هرچه بیشتر آن به گوشی‌ها کارایی‌های بیشتری پیدا می‌کند. در گوشی‌های iPhone 5S و iPhone 6 می‌توانید در فرایند خرید از iTunes به‌جای رمز عبور از اثرانگشت برای شناسایی استفاده کنید. با آمدن iOS 8 دیگر برنامه‌ها نیز می‌توانند از قابلیت شناسایی اثرانگشت بهره ببرند. برای مثال نرم‌افزار بانکداری Mint، نرم‌افزار نوت برداری Evernote، و فروشگاه اینترنتی بسیار مشهور Amazon در iOS 8 از اثرانگشت کاربر به‌عنوان رمز ورود به نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

 

 

2769498_605.jpg

 

در Mate7 اسکنر اثرانگشت در پشت گوشی قرار داده‌شده تا زیبایی و طراحی گوشی را خراب نکند. در این گوشی می‌توانید برای گرفتن عکس سلفی از اسکنر اثرانگشت استفاده کنید تا با یک دست نیز بتوانید به‌راحتی عکس بگیرید.

 

 

2769497_456.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...