رفتن به مطلب

کتاب تولید بذر در محصولات کشاورزی منتشر شد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]کتاب تولید بذر در محصولات کشاورزی منتشر شد[/h] [h=3]تهران- ایرنا- جهاد دانشگاهی مشهد چهارصد هشتاد و هشتمین کتاب با عنوان 'تولید بذر در محصولات کشاورزی' را در هزار و 100 نسخه منتشر کرد.[/h]

81410826-6116455.jpg به گزارش گروه علمی ایرنا از جهاد دانشگاهی، در پیشگفتار این کتاب آمده است که افزایش تولید و تامین مواد غذایی هنوز به عنوان یک دغدغه جهانی مطرح است و اغلب از آن به عنوان امنیت غذایی یاد می شود. نقطه آغاز بیشتر محصولات زراعی بذر است. در میان سایر نهاده های کشاورزی مانند نیروی کارگری، آبیاری، کودهای شیمیایی و حیوانی که برای تولید موفق ضروری هستند، بذر به عنوان اولین نهاده کشاورزی درنظرگرفته می شود.

 

این کتاب که در 14 فصل نگارش شده است، بیشتر بر روی تولید بذر واقعی تمرکز می کند که برخاسته از دیدگاه گیاه شناسی بذر و حاصل لقاح یا آپومیکسی مانند برخی گراس های علوفه ای است.

 

کتاب 'تولید بذر در محصولات کشاورزی' انواع عملیات کشاورزی و مساحت های مختلف زمین های زراعی را با درنظرگرفتن کشاورزان معیشتی و کوچک و همچنین سرمایه گذاری در مقیاس کلان، به ویژه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری مورد بررسی قرار می دهد.

 

این کتاب دارای 2 بخش است و تلاش می کند گونه های مهم زراعی را که از نظر تامین غذا برای بشر اهمیت دارند، تحت پوشش قرار دهد. بخش اول شامل شش فصل است که به توضیح اصول و عملیات زراعی تولید بذر می پردازد. در بخش دوم گونه های گیاهان زراعی بر اساس رده بندی گیاه شناسی خانواده های آنها بررسی می شود.

 

در پیشگفتار این کتاب همچنین آمده است: در این کتاب سعی شده به چگونگی کشت صحیح و اصولی خانواده های مختلف گیاهان زراعی و علوفه ای برای تولید بذر پرداخته شود که این امر با توجه به افزایش روند شهری شدن و کاهش فضای کشت و کار اهمیت به سزایی دارد.

 

کتاب تولید بذر در محصولات کشاورزی اثر رایموند ای.تی.گئورگ و ترجمه دکتر فرشید قادری فر، دکتر نبی خلیلی اقدم، دکتر الیاس سلطانی و مهندس زهرا رستگار است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...