رفتن به مطلب

کسب رتبه اول منطقه در حوزه مهندسی پزشکی از سوی ایران/نمایه سازی مقالات کنفرانس زیست مهندسی


ارسال های توصیه شده

[h=1] کسب رتبه اول منطقه در حوزه مهندسی پزشکی از سوی ایران/نمایه سازی مقالات کنفرانس زیست مهندسی

 

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

کد خبر: 93090704109

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیشنهاد ایجاد ستاد مهندسی پزشکی ذیل معاونت علمی را ارائه داد و گفت: ایران در حوزه مهندسی پزشکی در منطقه رتبه اول را کسب کرده است و ترکیه پس از ایران در جایگاه دوم قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، دکتر فرزاد توحیدخواه با تاکید بر اینکه رشته مهندسی پزشکی رشته جوانی است، افزود: این رشته در چند سال اخیر در دنیا جز 3 رشته دانشگاهی است که بیشترین رشد را داشته است.

 

وی این دانشکده را قطب مهندسی پزشکی کشور دانست و اظهار داشت: از لحاظ پژوهشی رشد مقالات محققان کشور در این حوزه مطلوب بوده است به گونه‌ای که در این حوزه تخصصی ایران در انتشار مقالات ISI حائز رتبه 16 در دنیا شده است و در منطقه رتبه اول را از آن خود کرده است و پس از ایران کشور ترکیه قرار دارد.

 

توحیدخواه، با ابراز تاسف از اینکه از لحاظ فناوری در حوزه مهندسی پزشکی رشد مناسبی نداشتیم، خاطرنشان کرد: برای گسترش فناوری، دولت برنامه‌های خوبی را ارائه کرده است ولی اجرایی کردن آن نیاز به بسترسازی دارد ضمن آنکه موضوع ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مطرح شده است که اجرای این امر نیز نیاز به همکاری دانشگاه‌های صنعتی و پزشکی دارد.

 

وی پیشنهاد ایجاد ستاد مهندسی پزشکی در معاونت علمی را مطرح کرد و ادامه داد: راه اندازی این ستاد موجب هدایت همکاری‌ها و اجرای برنامه ریزی‌ها خواهد شد.

 

توحیدخواه ایجاد رشته مهندسی اطلاعات پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و دوره کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی بافت را از اقدامات آموزشی این دانشکده دانست و یادآور شد: راه اندازی رشته توانبخشی در مقطع کارشناسی ارشد که به تصویب رسیده است، از جمله درخواست‌های ما است تا از این طریق بتوانیم در این رشته که جنبه کاربردی مهندسی پزشکی دارد، اقدام به تربیت نیروهای تخصصی مورد نیاز کشور کنیم.

 

در این مراسم همچنین دکتر ناصر فتورایی دبیر کنفرانس بیست و یکمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران با اشاره به روند برگزاری این کنفرانس افزود: در این کنفرانس 270 مقاله ارسال شد که پس از ارزیابی و داوری 136 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر انتخاب شد.

 

وی از موافقت پایگاه آتری پلی برای نمایه سازی مقالات پذیرش شده در این کنفرانس خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس مقالات تایید شده در پایگاه آتری پلی (IEEE Xplore Digital Library) نمایه خواهند شد تا دسترسی عمومی آنها فراهم شود.

 

فتورایی با اشاره به برنامه‌های جنبی این کنفرانس خاطرنشان کرد: در این کنفرانس 19 نشست تخصصی در حوزه‌های مرتبط با مهندسی پزشکی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...