رفتن به مطلب

داستان های مصور چگونه درست می شوند؟


ارسال های توصیه شده

ترجمه: حمیده احمدیان راد

tintin.jpgهر جامعه اي براي خودش قهرماناني دارد. بعضي از اين قهرمانان افسانه اي هستند و برخي از آنها واقعي بوده اند. قهرمانان به مردم عادي الهام مي دهند و به آنها كمك مي كنند كه فكر كنند آنها هم مي توانند كارهاي خارق العاده اي انجام دهند. قهرمانان به ما كمك مي كنند براي زندگي مان چيزهاي بهتري آرزو كنيم. كتاب هاي كميك استریپ یا داستان های مصور مانند تن تن داستان هايي درباره اين قهرمانان به ما مي گويند. شخصيت هاي اين كتاب ها، داستان هايي كه ما دوست داريم را از پيش مي برند.

شرورها

يك داستان مصور (کمیک استریپ) بدون آدم هاي شرور چگونه مي شود؟ شايد حوصله آدم را سرببرد. بدون وجود آدم هاي تبه كار و شرور، قهرمانان خيلي امكان كشمكش و مبارزه ندارند. چه كسي حوصله دارد دايم درباره آدم هايي بخواند كه پول مردم را از كلاهبردارها پس مي گيرند و پول هاي دزديده شده خانم هاي پير را به آنها برمي گردانند و بچه گربه هاي فراري را از بالاي درخت پايين مي روند؟

آدم هاي شرور داستان های مصور را به سمتي پيش مي برند كه قهرمانان ما را با احتمالات و انواع چيزهاي ممكن يا ناممكن روبرو مي كنند. در اين صورت قهرمانان و ساير موجودات با قدرت هاي مافوقي كه به اندازه خودشان و يا بيشتر از خودشان قدرت دارند روبرو مي شوند. در اين شرايط اگر قهرمانان از آنها شكست بخورند، زندگي مردم به خطر مي افتد. در ميان مردمي كه زندگيشان به خطر مي افتد، ممكن است ‌آدم هايي باشند كه قهرمانان دوستشان دارند. اين مقدار زيادي به زدوخوردهاي داستان اضافه مي كند و داستان را هيجان انگيز مي كند و خوانندگان را وامي دارد تا اين كتاب هاي كميك را بخرند.

خيلي از ما نمي خواهيم فوق شرور باشيم. اما مطمئناً خواندن درباره آنها و مشاهده آنها در حالت هاي عجيب و غريب و مسخره را دوست داريم.

دشمنان بزرگ

tintin_marolles.jpg

بعضي وقت ها قهرمانان و شرورها در جناح مقابل هم قرار مي گيرند. شرور روي خراب كردن هرچيزي كه قهرمان دارد متمركز مي شود و قهرمان هم عهد مي كند تا شرور را به هر قيمتي متوقف كند. هميشه شرورهاي مشخصي با قهرمانان مشخصي رودررو هستند كه از نظر قدرت هم مترادف با يكديگرند. مثل "لكس لوتور" و

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

اين رقابت و چشم و همچشمي ها باعث مي شود كه دو طرف به عنوان دشمن هم شناخته شوند. دو مخلوق چنان باهم دشمني مي كنند و تضاد دارند كه مقابل همديگر قرار مي گيرند تا هر يك ديگري را شكست دهد. بعضي وقت ها زندگي و اهدافشان از نظر اهميت در مرتبه بعد از متوقف كردن فرد شرور و يا نابودي قهرمان قرار مي گيرد.

بدون وجود اين قهرمانان، شرورها و مبارزاتشان داستان های مصور خيلي جالب نمي شوند. اين شخصيت ها به خارج از این داستان ها نیز گسترش پيدا مي كنند و به بازي هاي ويديويي، فيلم ها، تلويزيون، تي شرت ها، پوسترها و بسياري از مسيرهاي ديگر راه پيدا مي كنند. عاشقان داستان های مصور و مجموعه داران مي توانند مالك آنها شوند و وفاداري و علاقه شان را به شخصيت هاي مصور دلخواهشان نشان دهند.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...