رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

واحدهای درحال کاری به نام سلول داریم که مسئول این هستند که بدنمان را در وضعیت زنده نگهدارند. ما مسئول رفتار سلول ها نیستیم اگر مسئول آنها بودیم احتمالاً دیگر زنده نبودیم چون که سلول ها فعالیت های بی شماری را همیشه و در همه مواقع انجام می دهند. خوشبختانه ما یک دستگاه عصبی داریم که به این کار رسیدگی می کند تا خودمان را با چنین وظیفه ای خسته نکنیم.

این نمونه ای از شیوه های معجزه آسای بدن ما است که ساختار و عملکرد آن به گونه ای است که به فشارهایی که لازمه زنده بودن است رسیدگی کند.

گیاهان سلول هایی دارند که خیلی شبیه به سلول های ما هستند. سلول های جانوران دیگر هم همین طورند. انسان ها هم جزو جانوران طبقه بندی می شوند زیرا سلول های ما هم به شکل قابل ملاحظه ای مثل سلول های جانوران دیگر به نظر می رسند و عمل هم می کنند.

به یکی از سلول هایتان زیر میکروسکوپ نگاه کنید. سپس آن را با سلول مشابه یک پلاتیپوس منقار نوک اردکی مقایسه کنید. اگر شما این دو سلول را به دوستتان نشان دهید او به احتمال زیاد نمی تواند آنها را از هم تشخیص دهد. حالا آن را با یک سلول گیاهی مقایسه کنید. سلول گیاهی به احتمال زیاد چیزهای سبزی در داخلش دارد. همچنین یک دیواره سلولی دارد که شما به آن نیاز ندارید.

اما چند عنصر اساسی در سلول ها وجود دارند که که موجودات زنده جهان را یگانه می کنند. همچنین تغییر و تبدیل های سلولی وجود دارند که باعث می شوند به نظر برسد بعضی از سلول ها از سیاره دیگری آمده اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...