رفتن به مطلب

سوم آذر در آینه تاریخ معاصر ایران


ارسال های توصیه شده

[h=1]سوم آذر در آینه تاریخ معاصر ایران[/h] [h=3]تهران- ایرنا- امروز دوشنبه سوم آذر 1393 هجری خورشیدی، یکم صفر 1436 هجری قمری و بیست و چهارم نوامبر 2014 میلادی است. 88 سال پیش در چنین روزی، مقررات و شرایط خروج اشیای عتیقه از ایران اعلام شد.[/h]

81398520-6096101.jpg مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

 

 

 

 

 

3 آذر 1379

 

آیت‏اللَّه سیدمهدی روحانی عالم مجاهد، عضو موسس جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه ی قم و صاحب آثار ارزنده ای چون تاریخ فرق و مذاهب اسلامی در 2 جلد، تفسیر سوره ی فجر و احادیث اهل البیت عن طریق اهل السنه در 76 سالگی درگذشت.

 

 

 

3 آذر 1357

 

امام خمینی با انتشار اعلامیه ای به مناسبت حمله ی ماموران پهلوی به زایران حرم امام رضا(ع)، سوم آذر را عزای عمومی اعلام کردند. به دنبال انتشار این اعلامیه مراجع قم و مشهد نیز در اطلاعیه های جداگانه ای این روز را عزای عمومی اعلام کردند.

 

 

 

3 آذر 1353

 

مسجد جاوید تهران به خاطر فعالیت‏های ضد رژیم پهلوی آیت الله مفتح، تعطیل شد.

 

 

 

3 آذر 1341

 

آیت الله اراکی در تلگرافی به محمدرضا پهلوی خواستار لغو مصوبه دولت در مورد انجمن های ایالتی و ولایتی شد.

 

 

 

3 آذر 1305

 

مقررات و شرایط خروج اشیای عتیقه ی روی خاکی و زیر خاکی اعلام شد، این اعلامیه به کوشش میلسپو رییس کل مالیه، احمد بدر وزیر معارف و حسن اسفندیاری وزیر مالیه، تهیه شد. در این قانون آمده است که برای حمل اشیای عتیقه ی کم تر از 50 سال باید اجازه ی نماینده ی وزارت معارف باشد و برای اشیایی که قدمتشان بیش از 50 سال است، مجوز اداره ی خزانه داری کل محاسبات بیوتات لازم است.

 

 

 

3 آذر 1302

 

دستور دستگیری فرخی یزدی مدیر روزنامه ی توفان به دلیل چاپ مقاله ای علیه رضاخان، صادر شد، اما او توانست فرار کند و به سفارت روسیه برود.

 

 

 

3 آذر 1285

 

نشریه «ارگان خبری» مجلس شورای ملی منتشر شد. امتیاز این روزنامه به دستور مظفرالدین شاه به عهده ی میرزا محسن مجتهد، مدیریت آن به سیدمحمد صادق طباطبایی و سردبیری آن نیز به ادیب الممالک فراهانی واگذار شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...