رفتن به مطلب

نکات مثبت و منفی ازدواج با زن بزرگتر از خود


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

یک جامعه شناس گفت: ازدواج و انتخاب همسر گزینه های مختلفی دارد و سن یکی از گزینه ها برای ازدواج جوانان است.

محسن احمدی جامعه شناس در گفتگو با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفت: ازدواج و انتخاب همسر گزینه های مختلفی دارد که علاوه بر نزدیکی، فرهنگ ها و تحصیلات، یکی از ویژگی ها برای ازدواج جوانان سن است.

 

این جامعه شناس ادامه داد: در زمان های گذشته تفاوت سنی طوری بوده است که مرد باید چند سالی از همسر خود بزرگتر باشد و این اختلاف باید بین 4 تا 12 سال باشد.

 

وی اظهار داشت: در یک جامعه صنعتی معیارها برای ازدواج در حال تغییر هستند و هنوز افرادی به تفاوت سنی میان زوجین با تاکید بر بزرگتر بودن مرد از زن دارند.

 

این جامعه شناس بیان داشت:در جامعه ای که زنان دست به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و هنری می زنند و از نظر تحصیلات رشد می کنند، این امر باعث تغییر دید خانم ها درباره ازدواج می شود.

 

وی با بیان اینکه تفاوت سنی معکوس، اثرات منفی در پی دارد، تصریح کرد:طبق تحقیقاتی که روی 2 هزار و 167 پرونده طلاق انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که یکی از مهمترین دلایل طلاق بین زوجین، بروز تفاوت سنی است، زیرا بزرگتر بودن زن از مردن در جامعه ما پذیرفته نیست.

 

احمدی اضافه کرد: ازدواج با مردی که از خودش کوچکتر است غیر از بعد اقتصادی به مسائل عاطفی و احساسی مربوط می شود، خام بودن بعضی از جوانان و تحت تاثیر احساسات قرار گرفتن آنها یکی از دلایل انجام چنین ازدواج هایی است.

 

این جامعه شناس با تاکید براینکه چنین ازدواج هایی نکات مثبتی هم در پی دارد، بیان داشت: اداره زندگی از طرف زندی مدیر و آگاه از نکات مثبت این نوع ازدواج ها است ولی کنار این نکات مثبت، نکات منفی، خودنمایی می کند زیرا اگر فرد شرایط را بپذیرد، تا اندازه ای می تواند نگاه جامعه و مردم را تحمل کند و معمولا تحت تاثیرات منفی این برخوردها در زندگی خانوادگی قرار می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: توصیه می کنم جوانان قبل از ازدواج حتما مشاوران کمک بگیرند زیرا خانواده ها با توجه به بزرگتر بودن زنان و کمک گرفتن از مشاوران زندگی شاد و زیبایی دارند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مدت ها قبل من جایی در اینترنت-که خاطرم نیست!- خوندم که روانشنساسی هست که معتقده ازدواج هایی که در اون ها زن دو سال بزرگتره ازدواج هایی پایدار به شمار میان! و البته من جا خوردم!:w58: بعد ها با پیگیری بیشتر متوجه شدم که فقط ایشون همچین اظهار عقیده ای میکنن! و البته در شرایطی! یادم نیست کجایی بودن و متاسفانه برای ارجاع هم حضور ذهن ندارم!:ws52: اما خب تو همین فضای مجازی بود!:whistle: یه چیزیم اضافه کنم که-همون خیلی وقت پیش که تو مودش بودم!- وقتی یه چند تا خانواده ای رو که انگشت شمار و غالبا دورادور میشناختم رو برسی کردم(!) دیدم که درست میگه! البته خب نمیشه منکر معایبش هم بود، که خب همه روانشناسا بهش اشاره میکنن و اکثریت هم بهش اشراف دارن:ws38:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...