رفتن به مطلب

با شماره یک اپراتور مشترک اپراتورهای دیگر شوید


ارسال های توصیه شده

[h=2]‌راه‌اندازی مرکز مدیریت ترابردپذیری ملی[/h]

[h=1] با شماره یک اپراتور مشترک اپراتورهای دیگر شوید

 

[/h]

» سرویس: اقتصادي - ارتباطات و فناوري اطلاعات

کد خبر: 93083015681

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه طرحی است که طی ماه‌های گذشته مورد تاکید وزارت ارتباطات قرار گرفته و قرار است دربازه‌ای 18 ماهه عملیاتی شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ترابردپذیری شماره‌ها عنوان سیاستی است که با اجرایی شدن آن امکانی بوجود می‌آید که مشترکان می‌توانند بدون تغییر شماره خود اپراتور موبایلشان را تغییر دهند. بر این اساس به عنوان مثال اگر فردی مشترک همراه اول باشد و به دلایلی در محله سکونت خود آنتن دهی مناسب نداشته باشد، میتواند بدون تغییر شماره خود، از خدمات و تعرفه‌های ایرانسل استفاده کند یا اگر فردی رضایت کامل از خدمات ارائه شده در ایرانسل نداشته باشد می تواند با حفظ شماره به عنوان کاربر همراه اول به شبکه این شرکت مهاجرت کند.

 

البته قطعا برای این مهاجرتها محدودیتهایی نیز در نظر گرفته خواهد شد و به عنوان مثال طبق آنچه تاکنون اعلام شده مشترک تنها با پرداخت هزینه‌های جابجایی بین دو شبکه و تنها دوبار در سال می تواند این جابجایی را انجام دهد. جزییات بیشتر در این خصوص نیز طبیعتا در زمان اجرای این طرح اعلام خواهد شد.

 

اما در ارتباط با زمان اجرایی شدن این طرح هم وزارت ارتباطات یک بازه زمانی 18 ماهه در نظر گرفته و پس از اجرای رومینگ ملی تلاش دارد طی ماه های آتی مقدمات اجرای این طرح را فراهم کند.

ب

راساس مصوبه 186 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات براساس پیچیدگی‌های فنی که در این زمینه وجود دارد این سازمان 18 ماه به اپراتورها زمان داده است تا شرایط مناسب برای اجرای این طرح را فراهم کنند.

 

همچنین در این باره رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از راه اندازی مرکز مدیریت ترابردپذیری در سطح ملی خبر داده و اظهار کرد: این مرکز می تواند مدیریت هوشمند در زمینه شناسایی شماره‌هایی که قرار است از این طرح و خدمات ارزش افزوده آن استفاده کنند داشته باشد.

 

علاوه بر این گفته می شود با اجرایی شدن این طرح می توان بحث نامبرینگ را در کشور سر و سامان داد و به این ترتیب فضای نامبرینگ که از منابع پر اهمیت کشور به حساب می‌آید را مدیریت مناسب‌تری کرد.

 

بنابر اخبار منتشر شده مشترکان سه ماه پس از فعال سازی سیم کارت می توانند این مهاجرت را انجام دهند و اپراتور پذیرا نیز می تواند به ازای هر درخواست ترابرد شماره از سوی مشترک و همچنین پس از تکمیل عملیات ترابرد و برقراری خدمات، مبلغی را که از سوی کمیسیون تنظیم مقررات تعیین شده از مشترک دریافت کند.

 

البته برای این بخش لازم است که اپراتور مقصد مبلغی را نیز به سازمان تنظیم مقررات و همین طور اپراتور مبداء پرداخت کند.

نکته دیگر آن که در طرح ترابردپذیری شماره افراد تنها می توانند به سیم کارت شبیه خود مهاجرت کنند به عنوان مثال فردی که سیم کارت دائمی دارد باید به شبکه سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور دیگر مهاجرت کند و دارنده سیم کارت اعتباری نیز چنین وضعیتی دارد.

 

با اجرایی شدن این طرح دیگر افراد برای بهره گیری از خدمات مدنظر خود ملزم به تغییر سیم کارت یا خرید سیم کارت جدید نخواهند بود و با حفظ سیم کارت و شماره خود می توانند از خدمات اپراتور دیگر استفاده کنند.

 

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...