رفتن به مطلب

نـسخـه اي گيـاهي بـراي کاهـش چربـي خـون


ارسال های توصیه شده

نـسخـه اي گيـاهي بـراي کاهـش چربـي خـون

 

بيشتر گياهان (سبزي‌ها و ميوه‌ها) به علت فيبر و اليافي كه دارند، باعث كاهش كلسترول و تري‌گليسريد خون مي‌شوند...

 

البته تاثير گياهان در كاهش‌ چربي‌خون يكسان نيست، تاثير برخي از آنها بيشتر است و به دليل خاصيتي كه در كاهش كلسترول و تري‌گليسريد خون دارند، براي تهيه دارو استفاده مي‌شوند. بين گياهان، سير بيشترين قدرت را در كاهش كلسترول و تري‌گليسريد خون دارد و بيش از 100 صنعت داروسازي در دنيا از سير، فرآورده‌هاي دارويي تهيه كرده‌اند. سير علاوه بر كاهش كلسترول و تري‌گليسريد، خاصيت ضدميكروبي و ويروسي دارد و فشارخون و قندخون را كاهش مي‌دهد و خون را رقيق مي‌كند. برخي ديگر از گياهان مانند خرفه و دانه كنگرفرنگي نيز تري‌گليسريد خون را پايين مي‌آورند و مصرفشان در بسياري از كشورهاي دنيا شايع است ولي متاسفانه در ايران استفاده از اين گياهان هنوز جا نيفتاده است.

 

ميوه زيتون و روغن آن هم كلسترول را كاهش مي‌دهند. مصرف برخي از روغن‌ها نيز hdl (کلسترول خوب) را بالا و ldl (کلسترول بد) را پايين مي‌آورد مانند روغن بادام‌زميني، هسته‌انگور، كنجد، ماهي و كتان. اين روغن‌ها كلسترول و تري‌گليسريد خون را هم پايين مي‌آورند.

 

اگر بخواهيم 3 نوشيدني را نام ببريم كه هم فشارخون را پايين مي‌آورند و هم كلسترول و تري‌‌گليسريد را بايد به آب‌ گوجه‌فرنگي،‌ آب انار و آبغوره اشاره کنيم که بهترين گزينه‌ها هستند. اين 3 نوشيدني هم مي‌توانند بين وعده‌هاي غذايي و هم همراه غذا مصرف شوند. آلبالو، گيلاس، نارنج، ليموترش و گريپ‌فروت نيز از ميوه‌هايي هستند كه مصرفشان هم به‌صورت آبميوه و هم ميوه تازه چربي و كلسترول‌خون را كاهش مي‌دهد. همچنين کدو حلوايي، جعفري، پياز، جو، فلفل‌سبز، بادمجان و عدس نيز از جمله مواد غذايي‌اي هستند كه به كاهش تري‌گليسريد و كلسترول‌خون كمك مي‌كنند. البته بايد دقت داشته باشيد، اين گياهان بايد به مقدار متناسب مصرف شوند و روش طبخشان نيز مورد توجه قرار گيرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...