رفتن به مطلب

میزان اعتبار جوایز چهارگانه تحصیلی مقطع دکتری اعلام شد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]میزان اعتبار جوایز چهارگانه تحصیلی مقطع دکتری اعلام شد[/h] [h=3]تهران- ایرنا- بنیاد ملی نخبگان میزان تسهیلات و اعتبار اعطایی در چهار جایزه تحصیلی آموزش ، پژوهش، فناوری و فرهنگ دوره دکتری را برای دانشجویان برگزیده دانشگاه ها اعلام کرد.[/h]

81389595-6081948.jpg به گزارش ایرنا این بنیاد میزان اعتبار و تسهیلات اعطایی در جوایز تحصیلی دوره دکتری به دانشجویان برگزیده دانشگاه را برای بخش های مختلف اعلام کرد.

 

براساس این گزارش، این تسهیلات در چهار بخش «جایزه آموزش»، «جایزه پژوهش»، «جایزه فناوری» و «جایزه فرهنگ» تعیین شده است و در دوره دکتری انتظار این است که دانشجو از طریق جایزه های آموزشی، پژوهشی و فناوری بتواند حق «آموزش یاری»، «پژوهش یاری» و «فن یاری» را کسب کند، به همین دلیل «مبلغ راتبه سالانه» چندان زیاد نیست.

 

 

 

**جایزه آموزش

 

در بخش «جایزه آموزش» تسهیلات اعتبار آموزش یاری (دستیار آموزشی) به طور ماهانه و براساس قرارداد دانشجو با دانشگاه، 9 میلیون ریال تعیین شده است. اعتبار توان مندی آموزشی (هزینه شرکت در دوره ها و کارگاه های آموزشی) نیز 6 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

 

 

 

**جایزه پژوهش

 

در بخش جایزه پژوهش نیز اعتبار پژوهش یاری (دستیار پژوهشی)، سقف اعتبار به طور ماهانه و براساس قرارداد دانشجو با دانشگاه 9میلیون ریال است و اعتبار اجرای رساله دکتری نیز 40 میلیون اعلام شده است. در همین بخش، اعتبار فرصت مطالعاتی داخلی برای افراد مجرد 12 میلیون ریال و برای افراد متاهل 16 میلیون ریال به صورت ماهانه تعیین شده است. برای فرصت مطالعاتی خارجی در جایزه پژوهش هم برای مجردها معادل ریال یک هزار دلار و برای متاهلان معادل ریالی 1400 دلار اعتبار اعطا می شود. کمک هزینه شرکت در همایش های علمی برای دو بار در داخل کشور، 2 میلیون و 500هزار ریال و برای یک بار خارج کشور، 20 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. اعتبار ارتباطات علمی نیز که شامل کمک هزینه عضویت در انجمن های علمی، تسهیلات خرید کتاب و کمک هزینه اشتراک نشریات علمی داخلی و خارجی است، 7 میلیون ریال به دانشجویان دکتری متقضی تسهیلات، پرداخت خواهد شد.

 

 

 

**جایزه فناوری

 

اما در بخش جایزه فناوری، تسهیلات مربوط به اعتبار فن یاری (دستیار فناوری) به طور ماهانه و براساس قرارداد دانشجو با دانشگاه، 9 میلیون است و برای توانمندی در دوره های آموزشی کارآفرینی (راه اندازی کسب و کار، تجاری سازی، حقوق مالکیت فکری و...) 6 میلیون ریال پرداخت می شود.

 

 

 

**جایزه فرهنگ

 

براساس این گزارش، در بخش جایزه فرهنگ اعطایی از سوی بنیاد ملی نخبگان، تسهیلات راتبه سالانه برای دانشجویان مجرد 800هزار ریال و برای افراد متاهل یک میلیون و 600 هزار ریال به طور ماهانه پرداخت خواهد شد. همچنین به تهرانی ها 250 میلیون ریال و به ساکنان شهرستان ها 150 میلیون ریال برای ودیعه اجاره مسکن این دانشجویان در نظر گرفته شده است. هدیه ازدواج هم برای همه دانشجویان 20 میلیون تومان تعیین شده است.

 

 

 

**اهداف و ویژگی های جوایز

 

دوره دکتری تخصصی (PhD) مهم ترین دوره تحصیلی تکمیلی است که با هدف تربیت پژوهشگران و فناوران برجسته در دانشگاه های کشور اجرا می شود، از این رو بدیهی است برگزاری مناسب این دوره ها و پشتیبانی از دانشجویان توانمند این مقطع سهم بسزایی را در تامین منابع انسانی در حوزه علم و فناوری را دارا است.

 

بر همین اساس، بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد تا با تمهید امکانات مناسبی برای دانشجویان برگزیده دوره دکتری، زمینه ساز حضور موثر و فعال آنان در طول دوره در دانشگاه ها باشد، به همین دلیل بنیاد از ابتدای سال تحصیلی جاری با تغییر فرآیندهای پشتیبانی از دانشجویان، تسهیلات ویژه ای را در قالب چهار جایزه «آموزش»، «پژوهش»، «فناوری» و «فرهنگ» برای دانشجویان برتر تدوین کرده است.

 

این جوایز دارای ویژگی های چهارگانه است که عبارتند از: ارتقای تعهد دانشجویان و مشارکت دانشگاه، پویایی دانشجو، توجه به فعالیت گروهی، اعتبار فرصت مطالعاتی، آشنایی با کارآفرینی، تشویق ازدواج و اعتبار ارتباطات علمی.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...