رفتن به مطلب

عزم دولت برای صیانت از محتوای فضای مجازی


saba mn

ارسال های توصیه شده

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

******** هوشمند یکی از محورهای اصلی جلسه دیشب شورای‌عالی فضای مجازی کشور بود. رئیس جمهور اقدامات انجام شده در این خصوص را قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور صیانت از محتوای فضای مجازی شد.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ همانطور که دیشب هم اطلاع دادیم بیستمین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی شب گذشته برگزار شد. در این جلسه عزم دولت برای صیانت از محتوای فضای مجازی، ******** هوشمند یکی از محورهای اصلی جلسه دیشب شورای‌عالی فضای مجازی کشور بود. رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش مسئولان درباره ******** هوشمند، اقدامات انجام شده در این خصوص را قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور صیانت از محتوای فضای مجازی شد.

 

2745362_721.jpg

 

آقای روحانی همچنین توسعه و پیشرفت شبکه ملی ارتباطات (اینترانت) را حرکتی خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اجرایی و عملیاتی شدن شبکه ملی ارتباطات نیاز کشور است و باید برطرف کردن نواقص امکانات این شبکه را هر چه سریعتر در اختیار مردم قرار داد. آقای روحانی با تاکید بر اینکه شبکه ملی ارتباطات علاوه بر درآمدزا بودن می‌تواند در کشور ایجاد اشتغال کند اظهار داشت: بخش‌های دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای شبکه ملی ارتباطات سهیم باشند. رئیس شورای‌عالی فضای مجازی گفت: شبکه ملی ارتباطات باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌های کاربران در حوزه‌های علمی و فرهنگی باشد. در این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی ارتباطات در کشور به دو برابر شدن خطوط پر ظرفیت کشور از ابتدای دولت یازدهم خبر داد.

 

2745365_493.png

 

اما برای اطلاعات بیشتر آقای انتظاری دبیر شورای‌عالی فضای مجازی به استودیو خبر ۱۴ آمد تا در خصوص مباحث جلسه دیشب اطلاعاتی را در اختیار بینندگان این بخش خبری قرار دهد. با توجه به اینکه جلسه دیشب شورای‌عالی فضای مجازی دو دستور اصلی ******** هوشمند و شبکه ملی ارتباطات را داشت، مجری این بخش خبری خانم صادق زاده هم ابتدا درباره ******** هوشمند و اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد سوال کرد؟

 

آقای انتظاری سخنانشان را با یک توضیح مخصتر شروع کردند و گفتند: در واقع فضای مجازی امتداد زندگی واقعی خود ماست، یعنی همه عوامل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی همه در آن فضا زندگی می‌کنیم و بنابراین همین هنجارهایی که ما در زندگی معمولی خود داریم در فضای مجازی بر اساس ارزش‌های اسلامی ایرانی‌مان حاکم باشد یعنی هر کشوری ارزش های خودش را در همان فضا حاکمیت می‌دهد. یکی از ابعاد فضای مجازی مطلوب در واقع ******** هوشمند است، به عبارتی دیگر در فضای مجازی مطلوب ما یک مقدار ابعاد ایجابی داریم مثل آموزش به خانواده‌ها، آموزش‌های عمومی و در واقع توانمندسازی همه برای استفاده مفید از فضای مجازی مطلوب است.

 

2745364_462.png

 

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی افزودند: نرم افزارهای قدیمی که در رابطه با ******** بودند، عمدتا با تشخیص بخش نامناسب کل آدرس سایت را مسدود می‌کردند اما الان ******** هوشمند عبارت است از نرم افزاری که فقط آن بخش نامطلوب را مورد بررسی و فیلتر قرار می‌دهد و بقیه سایت که مطالب مفید است مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد به این ترتیب کاربران به همه اطلاعاتی مفیدی که مورد نیازشان است دسترسی پیدا می‌کنند و در واقع راندمان بهره برداری در این فضا بالا می‌رود. آقای انتظاری افزودند: این‌ها نرم افزارهای مدرنی هستند که الحمد الله در کشور چند مرکز روی آن کار می‌کنند و خود ما هم یک نرم افزار را اخیر در این زمینه زیر بار قرار داده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک انشاالله در همه جا این کار انجام شود.

 

2745367_881.png

 

اما مجری خبر در خصوص موضوع دوم یعنی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات سوال کرد و گفت: برای بعضی‌ها ممکن است این ابهام وجود داشته باشد که با راه‌اندازی این شبکه دسترسی به اینترنت قطع شود آیا واقعا اینطور است و اینکه این شبکه بر اینترنت به ویژه سرعت یا هزینه چه تاثیری دارد؟

 

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره بر اینکه شبکه ملی اطلاعات در واقع زیر ساخت فضای مجازی کشور است افزود: فضای مجازی تمام زندگی ما را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و همه ابعادی که ما در زندگی معمولی داریم روی شبکه ملی اطلاعات قرار می‌گیرد، طبیعی است که ما تمام اطلاعات داخلی کشور خودمان را در کشورمان میزبانی کنیم معنی شبکه ملی اطلاعات هم همین است یعنی تمام اطلاعات مورد نیازمان به جای اینکه در خارج از کشور میزبانی شود، اطلاعات زندگی روزمره خودمان را در داخل کشور میزبانی کنیم، در واقع این کار یک ارتباط سهل و مطمئن و پایدار و ارزان را برای همه آحاد جامعه ایجاد می‌کند.

 

2745363_468.png

 

اینترنت کماکان ارتباطاتش سر جای خودش است و در گزارش پیشرفت که دیشب ارائه شد با توجه به اهمیت خاصی که این پروژه برای نظام و دولت دارد تمام اعضا روی آن اظهار بسیار جدی داشتند و در واقع موظف کردند مرکز ملی فضای مجازی را که گزارشات پیشرفت این پروژه را ارزیابی کند، انطباق آن با مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی را گزارش دهد به شورای‌عالی و انشالله شاهد این باشیم که هر چه سریعتر این شبکه در کشور ایجاد شود.

 

2745366_454.png

 

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در ادامه سخنانشان افزود: الان حتی در تمام کشورهای پیشرفته دنیا شبکه ملی اطلاعات خودشان را سامان می‌دهند با اینکه این ایده در داخل کشور ده سالی است از عمرش می گذرد کشورهای جدیدی در اروپا و آمریکا و آمریکای لاتین که جدیداً شروع کردند دارند خیلی سریعتر جلو می‌روند و این هم منافع اقتصادی برای کشور دارد هم منافع ملی.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...