رفتن به مطلب

خونخوارترین رهبر مافیای سیسیلی


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در ششم ژانویه سال 1925 در دهکده کورلیونه واقع در سیسیل پسری به دنیا آمد که در توانست در عرض 50 سال دوران جدیدی را در مافیای سیسیلی رقم بزند.

 

لوچیانو لجییو یا با طرز بیان سیسیلی آن لجّو فردی بود که با قدم گذاشتن در دوران جوانی, خیلی سریع به یک جنگجوی خیابانی بلفطره مبدل شد. خشونت ذاتی او و هیجانی که در این خشونت به خرج میداد خیلی زود او را در میان جوانان جویای نام مافیا قرار داد.

لوچیانو لجّو از سالهای بعد از جنگ جهانی دوم به مرد تعیین کننده مافیا و خانواده های مشهور به کورلئونه ای بدل شد.

علاقه شدید او به این که همیشه مرد سایه ها باشد اسبابی شد برای این که در میان خانواده های مافیای به مرد سایه ای شهرت پیدا کند.

 

خانواده های کورلئونه ای اصولا به تمام افرادی گفته میشد که زاده کورلئونه بودند و در فعالیتهای مافیایی دخالت داشتند. افرادی نظیر دکتر میکله ناوارا از اولین افراد این گروهها بودند . اما بعد ها اسم این گروه شهرت بیشتری پیدا کرد تا این که بعد از دهه شصت و به سرنوشت ساز ترین گروه مافیایی ایتالیا بدل شد.

 

رهبران زیردست لوچیانو لجو افرادی بودند مانند سالواتوره ری آینا و برناردو پروونزانو که خود بزرگترین رهبران مافیا در سیسیل شناخته شدند.

لوچیانو لجو در سالهای دهه شصت به بعد همواره به عنوان رهبر مافیای سیسیل مشهور بود اما هیچ گاه رسما در جلسات کمیسیون ها شرکت نکرد.

در حالی که تا سال 1993 یعنی سال مرگ و همواره کورلئونه ای ها بیشترین عض را در گنبد استانی (کمیسیون مافیا سیسیلی) داشتند, اما لوچیانو به خاطر تحت تعقیب بودن هیچ گاه در این جلسات شرکت نکرد.

او به عنوان بزرگترین فراری مافیا در عرض سالهای بعد از جنگ شناخته شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اعترافات نادم مافیایی توماسو بوچیتا نشان میدهد که لجو عامل مرگ بیش از 500 نفر تا سال های محاکمه بزرگ است. او با بیشترین دستورهای قتل در راس خشونت طلب ترین رهبران مافیایی قرار میگیرد.

بیش از 18 نفر از خانواده توماسو بوچیتا به دست افراد کورلئونه ای و به فرمان لوچیانو لجو کشته شدند و او هیچ گاه بابت هیچ کدام از این قتلها محاکمه نشد.

 

کشتن استفانو بونتاته رئیس خانواده سانتا ماریا دل جزو توسط پینو گره کو خشن ترین آدم کش تحت فرمان لوچیانو , او را به عنوان مخوف ترین مافیایی شناخته شده تا آن زمان مشهور کرد.

 

زمانی که اینزریلوی جوان که خاندانش توسط لجو نابود شده بودند قسم یاد کرد که انتقام خواهد گرفت, به دستور لجو به فجیح ترین وضعیت به قتل رسید. گفته میشود پینو گره کو در گوش او زمزمه کرد که این طوری تو دیگر نمی توانی از لوچیانو لجو و ری آینا انتقام بگیری.

 

جنگ بزرگ مافیای سیسیلی در آوریل 1981 آغاز شد, این جنگ که خشونت آمیزترین و پر تلفات ترین جنگ جنگهای مافیای سیسیلیست و آنرا جنگ بزرگ میخوانند در سپتامبر 1983 به پایان میرسد. بیست و نه ماه سوقصد, آدم کشی, حسابرسی و ناپدید شدن آدمها.

قربانیان این نزاع بزرگ در همه جای ایتالیا بر زمین می افتند. مسئولان بزرگ دولتی در پالرمو تقریبا همگی از پای در می آیند و بر زمین میریزند. به این ترتیب لوچیانو لجو و سالواتوره ری آینا ثابت میکنند که از هیچ کس ترسی ندارند.

عامل اجرای بیشتر این قتلها پینو گره کو مشهور به اسکارپوزتا متعلق به خانواده مشهور گره کو و عامل لوچیانو لجوست. اما ماجرا در همین جا به پایان نمیرسد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سالواتوره ری آینا مشهور به توتو

 

بزرگترین اتفاق در همین دوره فرستادن ژنرال دالاکیزا به سیسیل است تا بتواند اوضاع را مهار کند. فیلم 100 روز در پالرمو به تمام تلاشهایی میگذرد که که این ژنرال پخته و با تجربه و برنده در نبرد با بریگارد های سرخ در سیسیل برای مهار مافیا انجام میدهد.

این ژنرال از جان گذشته نیز در سوم سپتامبر 1982 در پالرمو به فرمان کمیسیون و در راس آن لوچیانو لجو به قتل رسید.

 

کینه قاتلین از دالاکیزا به حدی بود که به سختی توانستند به جمجمه او همسرش ترکیبی ببخشند.

با امضای فرمان قتل دالاکیزا ضد مافیا در سیسیل قوی تر شد و افرادی نظیر قاضی فالکونه پا به میدان گذاشتند.

 

با استفاده از تصویب قانون لاتوره در ایتالیا, فالکونه توانست 474 از رهبران مافیا را به دادگاه بکشاند و به این ترتیب محاکمه بزرگ شروع شد. 8607 برگ اتهام به همراه 25 نادم و هزاران برگه از بانکها و حسابهای رهبران اوضاع را به شدت به ضرر مافیا کرده بود. با این حال 200 نفر اول این پرونده همچنان در فرار بودند و در راس آنها لوچیانو لجو ...

برای کنترل مافیایها از زندان اوچیادونه تا محل دادگاه تونل زیر زمینی ساخته شد و حفاظت به حداکثر درجه ممکن رسید.

در این جا بود که وکلا مدافع درخواست بازخوانی 80000 برگ پرونده کلی را کردند و این هم از تفکرات لجو بود برای کش دادن دادگاه مافیا.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ماجرای محاکمه بزرگ با کارشکنی دولت نتوانست به اهداف قاضی فالکونه و بورسالینو تحقق ببخشد. اما بلافاصله بعد از این دادگاه در سال 1990 سال انتقام جویی بزرگ مافیا فرا رسید.

لجو, ری آینا, پروونزانو, میکله گره کو, پینو گره کو, فیلیپو مارکه زه و دیگر راهبران جناح پیروز جنگی را آغاز کردندکه نتیجه آن مرگ و ناپدید شدن بیش از 2000 نفر در طی یکسال بود.

 

به این ترتیب لوچیانو لجو در زمانی که در زندان هم بود اسباب مرگ تعداد دیگری انسان را فراهم کرد.

لوچیانو لجّو سرانجام با صدور فرمان قتل قاضی فالکونه در سال 1992 و همچنین بورسالینو خود را به عنوان بزرگترین ضد دولت تاریخ ایتالیا مطرح کرد.

 

مرگ لوچیانو لجو در شانزدهم نوامبر 1993 پایان عصری بود که هیچ گاه دیگر در مافیا به این شکل تکرار نخواهد شد. او بر اثر حمله قلبی و نه در خیابان و توسط آدم کشهای مافیا از دنیا رفت.

لوچیانو لجو مانند دیگر رهبران مافیایی مشهور جهان مانند چارلی لاکی لوچیانو , الفونسو کاپونی و جویی آدونیس حتی برای جنایاتشان مجازات هم نشدند و تنها مدتی را در زندان گذراندند.

 

لوچیانو لجو با 30 سال فرار دارای رکورد بی سابقه فرار یک مجرم در جهان است. این در حالی است که او به راحتی و با اسکورت در پالرمور تردد میکرد.

دادستان کل ایتالیا مرگ او را پایان خونبارترین دوران مافیا در ایتالیا نامید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...