رفتن به مطلب

اکنون قادر هستید تا اقدام به ساخت لپ‌تاپ خود کنید + فیلم


ارسال های توصیه شده

لپ‌تاپ Pi-Top همراه با پکی ارائه می‌شود که شامل همه قطعات لازم برای ساخت نهایی آن است. کاربران قادر به این هستند که آن را در هر رنگی که می‌خواهند، ساخته و حتی نام خود را روی قاب آن درج نمایند.

 

 

نکته جالب در خصوص این لپ‌تاپ این است که کاربران خود قادر به این هستند که با استفاده از پلاستیک ذوب شده و یک چاپگر سه بعدی آن را در منزل خود بسازند. این لپ‌تاپ که با نام Pi-Top شناخته می‌شود، شما را در آینده نزدیک از خرید هر گونه لپ‌تاپ بی نیاز خواهد ساخت.

 

به گزارش «تابناک»، ورود چاپگر‌های سه بعدی به دنیای ما، تحول بزرگی محسوب می‌شود. امروزه این چاپگر‌ها منجر به آن شده‌اند که تقریبا هر چیزی که تصور آن را بشود کرد، از ربات‌ها تا اسلحه‌ و حتی ابزارهایی نظیر لپ‌تاپ و شاید در آینده گوشی‌های هوشمند را بشود به شکل سه بعدی چاپ و ‌استفاده کرد.

 

در همین رابطه اولین لپ‌تاپ چاپ شده با نام Pi-Top فروش خود را آغاز کرده ‌و در واقع به هر کسی این اجازه را می‌دهد تا در منزل خود با نصف بهای یک لپ‌تاپ ساخته شده توسط برند‌های مشهور، یک لپ‌تاپ چاپ کند.

 

440572_159.jpg

ماه گذشته تیمی از مهندسان و کار‌آفرین‌های جوان در لندن از یک نمونه آزمایشی رونمایی کردند که اولین لپ‌تاپ چاپ شده تاریخ نام گرفت. امروز این تیم این لپ‌تاپ را ‌کامل رونمایی کردند.

 

این لپ‌تاپ بر روی بورد Raspberry طراحی شده و پک آن شامل تمامی مواد و قطعاتی است که برای ساخت آن نیاز دارید. همچنین یک راهنمایی کامل و جامع برای چاپ سایر قطعات مورد نیاز در این پک وجود دارد. تنها با ‌داشتن یک چاپگر سه بعدی هر شخصی قادر خواهد بود تا لپ‌تاپ خود را بسازد.

440573_921.jpg

 

این تیم ‌در خصوص کار خود توضیح داده است: هدف ما این است که سخت‌افزار‌ها را نیز به اندازه نرم‌افزار‌ها در اختیار گذاریم و قابل دسترس سازیم و قدم اول در این مسیر، آن است که ساخت این لپ‌تاپ کاملا ساده و برای هر شخصی حتی بدون تخصص امکان پذیر باشد.

 

این تیم تمامی فایل‌های مورد نیاز برای چاپ سه بعدی قطعات را در پک خود به کاربران ارائه می‌کنند و تنها چیزی که کاربران به آن نیاز دارند، داشتن یک چاپگر سه بعدی ۵‌ + است.

 

440574_144.jpg

 

این لپ‌تاپ تمامی قابلیت‌های یک لپ‌تاپ عادی را داراست و همچنین می‌تواند در هر رنگ ساخته شده و در عین حال شما می‌توانید نام خود را نیز ‌روی قاب آن درج کنید.

 

این طرح خلاقانه زایده تفکرات «رایان دانوود» مهندس فارق‌التحصیل ۲۳ ساله آکسفورد و «جسی لوزانو» ۲۷ ساله است. طراحان این ایده معتقدند ‌کار ایشان در آینده نزدیک می‌تواند تحولی اساسی در بازار لپ‌تاپ ایجاد کرده و همچنین دانش عمومی در خصوص سخت‌افزار و ساخت رایانه را افزایش دهد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: تابناک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...