رفتن به مطلب

فرستنده FMبسیار کوچک ترانزیستوری


ارسال های توصیه شده

6jwebaor4q4ykjarxj40.jpg

 

[h=4]امواج الکترومغناطیسی یکی از پدیده های بسیار زیبای فیزیکی هستند که مبنا و پایه تمامی سیستم های ارسال صدا و تصویر و اطلاعات در جهان امروز می باشد . این امواج که نور مرعی هم از جنس آن است با سرعت ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه منتشر می شوند و برای انتشار هم نیاز به محیط خاصی ندارد بدین معنی که در خلاء هم منتشر می شوند.[/h] [h=4]تعداد نوسانات موج در ثانیه فرکانس نامیده می شود و این فرکانس در امواج الکترومغناطیس بین ۱Hz تا می تواند تغییر کند و به این محدوده عظیم , طیف فرکانسی امواج الکترومغناطیس گفته می شود. فرکانس نور مرعی تنها بخش کوچکی از همین امواج است . فرکانس نور مادون قرمز و فرکانس نور ماورا بنفش می باشد.

طیف فرکانسی امواج الکترو مغناطیسی توسط سازمان های بین المللی برای کار برد های گوناگون تقسیم بندی و استاندارد شده است[/h] [h=4]این یک مدار فرستنده مدولاسیون FM مییباشد که در سایز یک حشره طراحی شده ، نکته جالب در این مدار قابلیت اتصال این مدار به خط تلفن میباشد (البته ما چنین کاری رو پیشنهاد نمیکنیم و مسئولیت چنین کاری به عهده خود شماست ). طراحی مدارات شنود جاسوسی کار پیچیده ای است اما این یک نمونه ساده اما کاربردی از این دسته مدارات میباشد .امیدوارم با بررسی این مدار کوچک نکات کاربردی مفیدی را بدست بیاورید .[/h] [h=3]شماتیک وفایلهای مریوطه :[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...