رفتن به مطلب

سکته ناقص آمریکا کامل شد/ rq-170 ایرانی به پرواز در آمد + فیلم


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

نیروهای مسلح ایران، آذرماه 1390 یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا از نوع «RQ170» که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، از کنترل آمریکایی‌ها خارج کرده و آن را با اندک خسارتی به زمین نشانده و در اختیار گرفتند.

2736177_656.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در پی اعلام فرمانده نیروی هوا فضای سپاه مبنی بر به پرواز در‌آمدن هواپیمای RQ 170 ایرانی، فیلم پرواز این هواپیما امروز منتشر شد.

 

صبح امروز سردار حاجی‌زاده ضمن اعلام نمایش تصاویر به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، گفت: از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170 آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده‌ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه‌ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود.

 

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، افزود: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه‌ها را بومی کرده و وارد مأموریت هم بشویم، اما اجرای مأموریت‌های انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سردار حاجی‌زاده در خصوص زمان به پرواز در آوردن آر کیو 170 در بهمن ماه 92 اظهار داشت: آر کیو 170 هواپیمای بدون سرنشین عادی نیست و با به دست آوردن آن اسناد محرمانه زیادی از امریکا به یک‌باره به دست ایران افتاد. یکی از مجموعه این پروژه‌ها ساخت و مهندسی معکوس خود هواپیما بود که بعد از فاز شناسایی کار آن آغاز شده و خوب هم پیش رفته و ما مایل هستیم هر زمان که توانستیم آن را به پرواز در آوریم و اطلاعات تکمیلی را ارائه کنیم. البته زمان بندی برای به پرواز در آوردن آر کیو 170 نزدیک است ولی ما مقداری احتیاط می‌کنیم.

 

حال پس از گذشت 3 سال از شکار دیده‌بان آمریکایی و با توجه به اظهارات فرماندهان سپاه مبنی بر پیشرفت روزافزون در پروسه معکوس‌سازی این هواپیما، پرواز RQ170 ایرانی در آینده نزدیک می‌تواند شکست بزرگی برای ایالات متحده و هم‌پیمانانش از جمله رژیم صهیونیستی باشد.

 

اما نکته بسیار مهم که می‌توان به آن اشاره کرد، خنثی شدن توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با وجود تکیه بر همه امکانات و پیشرفت‌های نظامی و تسلیحاتی است.

 

با وجود تحریم‌ها و تلاش‌های بین‌المللی برای به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران که با همه بی‌عدالتی‌ها بر ملت ایران تحمیل شده، شاهد موفقیت روز افزون کشورمان در همه عرصه‌ها هستیم.

 

اردیبهشت 93: بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه و رونمایی از آرکیو 170 ایرانی

 

نمایش پهپاد فوق پيشرفته و رادار گريز RQ170 غنیمتی و ساخت مدل بومی آن از مهمترين بخش‌های اين نمايشگاه بود. متخصصان نيروی هوافضای سپاه در مدت حدود دو سال توانسته‌اند، پهپاد فوق پيشرفته RQ170 آمريکا را مهندسی معکوس کنند.

 

در بازديد رهبر انقلاب اسلامی از مراحل بازسازی اين پهپاد فوق پيشرفته، چگونگی چيدمان اجزاء مهم RQ170 از جمله چگونگی بازسازی اطلاعات ذخيره شده از اهداف، شناسايی شبکه ارتباط ماهواره‌ای مورد استفاده، شناسايی و تحليل رادار گريزی، استخراج و بازسازی نرم افزار هدايت و کنترل کامپيوتر پرواز، و تعمير و راه‌اندازی موتور هواپيما تشريح شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم سومین سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه در جمع خبرنگاران از به پرواز درآمدن مدل ایرانی و نهایی‌شده پهپاد RQ 170 خبر داد.

 

وی افزود: اگر زحمات شهید تهرانی‌مقدم نبود و او به تکالیف خود عمل نمی‌کرد شاهد اقتدار و امنیت نظام نبودیم و این اقتدار و امنیت مدیون شهداست.

 

سکته ناقص آمریکایی‌ها با دیدن RQ 170 ایرانی کامل می‌شود

 

سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" با بیان اینکه سکته ناقص آمریکایی‌ها با دیدن RQ 170 ایرانی کامل می‌شود، اظهار داشت: نمونه آمریکایی آن را چون غنیمت است، پس نمی‌دهیم، اما اگر تحریم‌های ایران علیه آمریکا برداشته شود شاید یک نمونه ایرانی را به آمریکا بدهیم!

 

سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه فیلم پرواز پهپاد RQ 170 ایرانی امروز(چهارشنبه) از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد اظهار داشت: از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170 آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود.

 

وی افزود: در زمینه ساخت RQ 170 ایرانی طراحی معکوس صورت گرفت . طراحی معکوس با مهندسی معکوس تفاوت دارد به این معنا که در ساخت RQ 170 ایرانی با استفاده از برخی زیرمجموعه ها و ایده های اصلی هواپیمای آمریکایی ایده های بومی نیز در فرایند تولید RQ 170 ایرانی بکار گرفته شد.

 

سردار حاجی زاده در تشریح مشخصات و قابلیت‌های پهپاد RQ 170 خاطر نشان کرد: همانطور که متخصصان امر هوایی اطلاع دارند مجموعه بال بدنه و بخش عمودی و افقی هواپیما در یک بال خلاصه شده که از طبیعت الگو گرفته است و به همین دلیل میزان اصطکاک و مصرف سوخت آن نسبت به مورد مشابه بسیارکاهش پیدا کرده است.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه رادار گریزی و پنهانکاری را از ویژگی های اصلی پهپاد آمریکایی دانست و افزود: این ویژگی ها باعث شده بود تا این هواپیمای بدون سرنشین نقش اول جاسوسی سازمان سیا را در منطقه ایفا کند که البته با به غنیمت گرفتن این هواپیما ضربه ای به پیکره آمریکایی ها وارد شده که به سادگی التیام پیدا نخواهد کرد.

 

وی با اشاره به طراحی معکوس این پهپاد به دست توانمند متخصصان ایرانی و تاکید بر دست‌یابی به محموله‌ها اهمیت آن نسبت به خود هواپیما گفت: با به غنیمت گرفتن این هواپیما در واقع به قابلیت های پرنده در بخش جاسوسی و پنهانکاری و اطلاعاتی که در آن انباشته شده بود و نیز روش هایی که آمریکایی ها برای جاسوسی داشتند دست پیدا کردیم.

 

وی با تشریح مختصات و قابلیت‌های پهپاد RQ 170 ایرانی عنوان کرد: هواپیما ها از بدنه، بال عمودی و بال افقی و بال اصلی تشکیل شده‌اند ولی در این نوع هواپیما همه این چهار جزء در بال خلاصه شده اند و این به کاهش وزن کمک می کند و با کاهش سرعت واماندگی و مصرف سوخت، مداومت پرواز را افزایش داده و کمک می کند این هواپیما ماموریت های خود را نسبت به هواپیماهای هم اندازه خود و یا در مقایسه با هواپیما های سنتی که بال افقی، عمودی و دمی دارند بهتر اجرا کند.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در تبیین نوع کاربری و مأموریت‌های پهپاد RQ 170 ایرانی بیان داشت: اولین نمونه‌های ساخته شده این هواپیما رزمی است و با توجه به نوع موتور جت، موتور پیستونی، در اندازه‌های مختلف در بخش‌های مراقبت، شناسایی و رزمی و انواع و اقسام مأموریت‌های مرتبط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، البته این امکان توسط متخصصین فراهم شده تا نمونه‌های دیگر این هواپیما نیز ساخته شود.

 

سردار حاجی‌زاده زمان ماموریتی شدن این هواپیما را سه ماهه چهارم سال جاری عنوان کرد و گفت: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه ها را بومی و وارد ماموریت هم بشویم، ولی اجرای ماموریت های انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان در خصوص نامگذاری پهپاد RQ 170 ایرانی اظهار داشت: نام‌گذاری RQ 170 ایرانی را به مردم عزیز کشورمان واگذار می‌کنیم و از طریقی که اعلام خواهد شد از آن‌ها کمک خواهیم گرفت.

 

 

برای دیدن فیلم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کلیک کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در اظهاراتی به پرواز هواپیمای RQ 170 ایرانی واکنش نشان داد.

2737142_805.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛سخنگوی پنتاگون چهارشنبه شب به وقت ایران در اظهاراتی به پرواز هواپیمای RQ 170 ایرانی واکنش نشان داد.

 

وی مدعی شد: امکان دستیابی ایران به فناوری ساخت هواپیمای RQ 170 وجود ندارد.

 

گفتنی است صبح روز چهارشنبه "سردار حاجی‌زاده" ضمن اعلام نمایش تصاویر به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، گفت: از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170 آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده‌ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه‌ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، افزود: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه‌ها را بومی کرده و وارد مأموریت هم بشویم، اما اجرای مأموریت‌های انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام//

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...