رفتن به مطلب

کمپین سیرک نه


ارسال های توصیه شده

Animal-Rights-Watch-ARW-81181-600x350.jpg

دیده بان حقوق حیوانات: دقایقی قبل و با حضور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، کمپین «سیرک نه!» در خراسان شمالی نیمی از کشور را سبز کرد.

در ادامه اقدام ترویجی دیده بان حقوق حیوانات برای ممنوعیت گام به گام فعالیت سیرک ها و همزمان با اعلام رسمی پیوستن استان خراسان شمالی به کمپین «سیرک نه!» ۷ استان رسما به این کمپین پیوستند و نیمی از کشور رنگ سبز به خود گرفت.

در پی اعلام موجودیت کمپین «سیرک نه!» و درخواست رسمی دیده بان حقوق حیوانات از مدیران ادارت کل محیط زیست استان های ۳۱ گانه کشور، اعلام ممنوعیت فعالیت سیرک های حیوانات در این استان ها به صورت رسمی به دیده بان حقوق حیوانات اعلام شد. با پیوستن استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اصفهان و کرمان به کمپین «سیرک نه!»، عدد استان های سبز کشور به ۱۰ رسید. کمپین در انتظار وصول نامه رسمی ۹ استان همراه بعدی در ادامه فعالیت های منطقی و به دور از حاشیه کمپین «سیرک نه!»، ۹ استان دیگر نیز تا روزهای آتی به کمپین خواهند پیوست. نماینده/ نمایندگان کمپین «سیرک نه!» طی دو ماه گذشته در ملاقات های جدگاانه موافقت این ۹ استان را جلب کرده و دبیرخانه کمپین در انتظار دریافت پاسخ مکتوب از این استان ها است. در این میان، سه استان که پیش از فعالیت کمپین و در دوره های قبل مجوزهایی برای فعالیت سیرک ها صادر کرده بودند، با شرایط ویژه به کمپین خواهند پیوست. سیرک هایی که پیش تر از این سه استان مجوز فعالیت دریافت کرده بودند، قانونا مجاز خواهند بود تا پایان امسال فعالیت داشته باشند؛ با اینحال نمایندگان کمپین تلاش خواهند کرد تا حد امکان این زمان را نیز کاهش دهند.

دیده بان حقوق حیوانات در یک اقدام ترویجی و در هماهنگی با ارگان های تراز اول بین المللی در زمینه حقوق حیوانات تلاش خواهد داشت گام به گام عرصه را بر سیرک های معدود حیات وحش بسته و استان به استان صدور مجوز فعالیت برای سیرک های حیات وحش را منع نماید. در چهار گام نخست، موافقت مدیران استان خراسان رضوی، قم، گلستان و خراسان شمالی حاصل شده بود و اینک ده استان و نیمی از کشور سبزرنگ شده اند.

اکیپ هایی از این مجموعه به استان های مختلف عزیمت کرده و تلاش می کنند در مذاکره با مسوولان تراز اول هر استان، از فعالیت سیرک ها جلوگیری کنند. پیوستن نه استان دیگر نیز به محض دریافت موافقت نامه توسط دبیرخانه کمپین، اعلام خواهند شد.

امیدواریم هرچه زودتر شاهد روزی باشیم که تمام استان ها در نقشه کشورمان رنگ سبز بگیرند. [h=3]Animal-Rights-Watch-ARW-2681.jpg[/h] [h=3]طرح: آیدین ارجمندی[/h]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...