رفتن به مطلب

گیاهان فضایی به زمین بازگشتند


ارسال های توصیه شده

[h=1]گیاهان فضایی به زمین بازگشتند[/h] [h=3]تهران - ایرنا - بیش از هزار گیاه جوانه زده و رشد کرده در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در اوایل هفته جاری به زمین بازگشتند.[/h]

81379871-6065860.jpg به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ناسا، این گیاهان به محض ورود به زمین به دانشگاه ویسکانسین مدیسون آمریکا انتقال داده شدند تا مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند.

 

تصاویر گرفته شده و نمایش داده شده توسط ناسا، رشد و تزریق مواد غذایی لازم به گیاهان را در ظروف خاصی موسوم به 'پتری' توسط یک فضانورد به نام 'رِید وایزمن' نشان می دهد.

 

این گیاهان در حال حاضر یخ زده هستند تا دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند و به دپارتمان گیاه شناسی دانشگاه ویسکانسین مدیسون انتقال داده شده اند تا ساختار ژنتیکی آنان مطالعه شود.

 

پرفسور سیمون گیلروی مدیر دپارتمان گیاه شناسی گفته است که گیاهان در فضا تمایل دارند بلند و نازک باشند‎؛ همچنین گیاهان فضایی نسبت به گیاهان زمینی بسیار تنبل هستند و دلیل آن نیز شرایط بی وزنی است.

 

این محقق گیاهان رشد کرده در فضا را به انسان هایی تشبیه کرده است که استخوان هایشان به دلیل پوکی استخوان قوی نیست و در ادامه گفته است که گیاهان فضایی مستحکم نیستند.

 

در ادامه این تحقیقات آمده است که به گیاهانی که در فضا رشد می کنند، هیچ تنش مکانیکی از جمله باد، باران و طوفان وارد نمی شود، به همین دلیل این گیاهان بسیار ضعیف و حساس هستند و استعداد بیشتری برای ابتلا به انواع آفات دارند.

 

رشد و جوانه زدن گیاهان در فضا اطلاعات ارزشمندی را در زمینه درک بهتر چگونگی اثر گرانش بر موجودات زنده در اختیار محققان قرار می دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...