رفتن به مطلب

رسوایی جدید داعش وجبهه النصره درلبنان/رمزگشایی ازسناریوی جدایی نظامیان


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]رسوایی جدید داعش وجبهه النصره درلبنان/رمزگشایی ازسناریوی جدایی نظامیان[/h] [h=3]بیروت – ایرنا – خبر این بود، «عمر خالد شمیطه» سرباز فراری و جدا شده از ارتش لبنان که ادعا شده بود به گروه تروریستی تکفیری « جبهه النصره» پیوسته است، خود را تسلیم مدیریت امنیت ارتش لبنان در شمال این کشورکرد.[/h]

81379158-6064618.jpg به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی المستقبل هم در شماره روز یکشنبه خود نوشت : یکی از بازداشت شدگان اعتراف کرده، عضو جبهه النصره و از نزدیکان « معین ابوظهر» تروریست انتحاری است که خود را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منفجر کرد.

 

رسوایی های گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره درلبنان با متلاشی شدن باندهای سعودی ، فرانسوی ( هتل های ناپلئون و دوروی بیروت) و« احمد سلیم میقاتی» معروف به ابوالهدی و یا ابوبکر برملاتر شده وهر روز که می گذرد پرده ای دیگر از آن با اعترافات بازداشت شدگان و یا دستگیری های جدید کنار می رود.

 

یکی از سناریوهای داعش و جبهه النصره و حامیان لبنانی آنها،ایجاد جنگ روانی با سروصدای رسانه ای درخصوص جداشدن چند نظامی از ارتش لبنان و پیوستن آنها به این گروه های تروریستی تکفیری درمنطقه القلمون سوریه و یا بلندی های عرسال لبنان بود.

 

رسانه های لبنانی نوشت: دراین رابطه چند نظامی ضعیف النفس هدف گذاری شدند و بعداز شست و شوی مغزی آنها و یا تهدید و تطمیع توسط برخی شیوخ وسیاستمداران سلفی به « آپارتمان شهرک عاصون» در شهرستان الضنیه در شمال لبنان مقر باند تروریستی تکفیری ابوالهدی فرستاده شدند.

 

در این آپارتمان فیلم ویدئویی اعلام جدایی این نظامیان ساخته و با این ادعا که آنها به داعش و یا جبهه النصره در ارتفاعات القلمون و یا بلندی های عرسال پیوسته اند، در پایگاه های اجتماعی منتشر شد و بازتابی گسترده توام با اعلام نگرانی در رسانه های لبنانی و منطقه و جهان داشت که گویی ارتش لبنان درحال فروپاشی است.

 

اما بعداز انهدام باند تروریستی تکفیری ابوالهدی دراولین روز آبان ماه جاری علاوه بر شکست سناریوی امارت داعش از شرق تا شمال لبنان و رسیدن آن به ساحل دریای مدیترانه، سناریوی جدا شدن نظامیان لبنانی نیز لو رفت.

 

به نوشته رسانه های لبنانی از جمله روزنامه السفیر، ابوالهدی به همکاریش با « خالد الضاهر» عضو فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان در خصوص پرونده جدایی نظامیان ارتش لبنان اعتراف کرده اما الضاهر که در لبنان به « موشک» شهرت دارد، آن را رد کرده است.

 

الضاهر در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی ادعا کرد که پیامبر گرامی اسلامی (ص) به خواب پدرش آمده و ولادت او را بشارت داده و وی از زمانی که این خبر را شنیده همچون موشک شده است.

 

«عبدالقادر الاکومی» یک سرباز جدا شده از ارتش لبنان که عضو باند تروریستی تکفیری ابوالهدی شده بود درحمله ارتش لبنان به آپارتمان متعلق به این باند در شهرک عاصون به هلاکت رسید و این گمانه را تقویت کرد که جدایی نظامیان لبنانی یک سناریوی ساختگی است.

 

و دیروز نیز خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که عمر خالد شمیطه خود را به مدیریت امنیتی ارتش لبنان در شمال این کشور تسلیم کرده است تا این گمانه به یقین تبدیل شود

 

شمیطه از اهالی باب التبانه شهر طرابلس درشمال لبنان ماه گذشته جداییش از ارتش لبنان و پیوستنش به جبهه النصره را همراه با اهانت به ارتش و حزب الله اعلام کرده بود.

 

روزنامه السفیر نوشت: شمیطه برادر یکی از نظامیان لبنانی بود که درنبرد سال 2007 اردوگاه نهرالبارد علیه گروه تروریستی تکفیری موسوم به « فتح الاسلام»شرکت داشت و توسط عناصر این گروه سربریده شده بود و خانواده اش در مراسم تکریم او اعلام کرده بودند شمیطه جای برادرش را در مبارزه با تروریست های تکفیری می گیرد.

 

 

 

** بازداشت معاون ابوالهدی

 

درهمین حال روزنامه لبنانی « المستقبل» در شماره روز یکشنبه خود به نقل از یک منبع نظامی از بازداشت معاون ابوالهدی توسط نیروهای ارتش لبنان خبر داد و او را« صیدی جدید و گران بها» در رویارویی با تروریسم در لبنان خواند که اعترافاتی مهم کرده است.

 

رسانه های لبنانی همچنین از ادامه تلاش های ارتش لبنان برای تعقیب تروریست های تکفیری فراری بویژه در شمال لبنان خبر دادند و اعلام کردند که در یکی دو روز گذشته با توجه به اعترافات بازداشت شدگان، تعدادی دیگر از این تروریست ها به دام افتاده اند.

 

المستقبل نوشت : « ع.ک» یکی از عناصر تروریست که در منطقه « عین الدلب» توسط ارتش لبنان بازداشت شده، اعتراف کرده است،عضو جبهه النصره و از نزدیکان « معین ابوظهر» تروریست انتحاری است که خود را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منفجر کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...