رفتن به مطلب

محرومیت نوجوانان از فضاهای تفریحی در تهران


ارسال های توصیه شده

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت اجرای مصوبه شورای شهر در مورد تبدیل تهران به «شهر دوستدار کودک» گفت: در حوزه فضاهای تفریحی برای نوجوانان در تهران با محرومیت عمده‌ای روبرو هستیم.

 

«معصومه آباد» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد مصوبه شورای شهر مبنی بر تبدیل تهران به شهر دوستدار کودک گفت: بر اساس این مصوبه در موارد مختلفی همچون آموزش، حمل و نقل، طراحی شهری، عمران و فضای سبز اقدامات اجرایی مشخص شد که تنها در حوزه آموزش حرکت‌های چشمگیری صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: برای نمونه در بحث فرهنگ‌سازی و آموزش مباحث ترافیکی فضاهایی همچون شهرک‌های ترافیکی ایجاد شده است اما از نظر سخت‌افزاری در اتوبوس و مترو هنوز فضای ویژه‌ای برای کودکان و یا مادرانی که فرزند کوچک دارند، تعبیه نشده است.

 

این عضو شورای شهر افزود: در نظر داشتیم که تسهیلات و خدمات رایگانی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان ارائه دهیم که متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در ارائه آمار و اطلاعات دقیق دانش‌آموزان تاکنون همکاری‌های لازم را انجام نداده است.

 

وی با اشاره به اینکه مصوبه برای شهر دوستدار کودک محدودیت زمانی تعیین نکرده است؛ گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای این مصوبه صورت گرفته تبدیل وسایل بازی‌ آهنی پارک‌ها به وسایلی از جنس پولیکا و پلاستیک بوده همچنین آسفالت زمین‌های بازی کودک نیز به آسفالت نرم تغییر پیدا کرده است.

 

آباد اشاره کرد: با وجود آنکه در مورد فضاهای بازی کودکان این اقدامات صورت گرفته اما در حوزه فضای تفریحی برای نوجوانان با محدودیت عمده‌ای رو به رو هستیم، و در واقع در محله‌ها برای کودکان بالای ۹ سال فضای تفریحی کافی وجود ندارد و تنها در شهر تهران پارک ارم در این زمینه وجود دارد که این پارک هم قابلیت لازم را ندارد.

 

منبع: ایلنا

 

------------------------

شهر شما تو این زمینه چه وضعی داره؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...