رفتن به مطلب

از اپ‌استورهای چینی دانلود نکنید/ بدافزاری جدید می‌تواند دستگاه‌های اپل را از طریق usb آلوده کند


saba mn

ارسال های توصیه شده

هشدار جدی به کاربران iOS؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

بدافزاری جدید به نام WireLurker از طریق یک استور غیر رسمی چینی به نام Maiyadi تاکنون هزاران نفر را قربانی کرده است، برای اطلاع از جزییات بیشتر در این خصوص همراه دریچه باشید.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ شاید تاکنون شنیده باشید که محصولات اپل در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها در امان هستند، کاربران دستگاه‌های اپل همیشه به این موضوع افتخار می‌کردند و خیالشان از ویروسی نشدن دستگاه‌شان راحت بود اما دیگر جای افتخار نیست چرا که به تازگی یک بدافزار با نام WireLurker از طریق اپ‌استور غیر رسمی چینی به نام Maiyadi گسترش پیدا کرده است.

 

2721326_896.jpg

 

این بدافزار توسط محققان سازمان امنیت مجازی Palo Alto شناسایی شده و تخمین زده‌اند که تاکنون بیش از 356 هزار بار این بدافزار دانلود شده است و بر روی مک‌بوک کاربران قرار گرفته است. بدافزار WireLurker همانند یک تروجان در قالب برنامه‌های کاربردی سیستم عامل OS X نمایان می‌شود و می‌تواند از طریق USB به دستگاه جیلبریک نشده هم وارد شده و برنامه‌های iOS را به ویروس آلوده کند، حتی اطلاعات پرداخت سیستم‌های AliPay و TaoBao را نیز می‌تواند بدزدد.

 

2721327_741.jpg

 

جالب است بدانید این بدافزار هیچگونه ضرری برای OS X یا مک شما ندارد بلکه به محض اتصال USB به دستگاه آیفون، آی‌پادتاچ و یا آی‌پد اطلاعات دفترچه تلفن شما را ذخیره و سپس به سراغ پیام‌هایتان در iMessage می‌رود. هنوز هدف نهایی این بدافزار مشخص نیست، فقط می‌توان گفت که برای دانلود نرم افزار و بازی فقط از فروشگاه رسمی اپل استفاده کنید و تا حدالامکان از اتصال دستگاه خود به رایانه‌های ناشناس خودداری کنید.

 

این بدافزار در حال توسعه است و برخی ابعاد ویرانگر آن هنوز نمایان نشده است و با توجه به اینکه تعداد کثیری از کاربران ایرانی برای دانلود برنامه از اپ‌استورهای چینی استفاده می‌کنند امکان راه یافتن این بدافزار به ایران نیز وجود دارد.

 

منابع: engadget theverge

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...