رفتن به مطلب

انار ؛ ناجی بیماری آلزایمر


Nazanin.ad

ارسال های توصیه شده

bigstock-Pomegranate-fruit-Pomegranate-43909264-900x576.jpg

 

 

افرادی که در هفته 2 لیوان یا بیشتر آب انار می نوشند احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر در آن ها نسبت به افرادی که در هفته نصف لیوان آب انار مصرف می کنند76 درصد کمتر است.

 

التهاب یکی از مهم‌ترین دلایل بیماری آلزایمر، پارکینسون، آرتریت روماتوئید و سرطان است. مصرف منظم انار برای جلوگیری از آلزایمر توصیه‌شده است. برای درمان آلزایمر معمولاً از داروهای ضدالتهابی مانند ایندومتاسین استفاده می‌شود که همین ترکیب نیز در انار وجود دارد.

 

انار حاوی ویتامین‌های K، C و B5 و مواد معدنی کلسیم، آهن، روی، منیزیم و فسفر است که به کاهش استرس، بیماری‌های قلبی و محافظت در برابر سرطان جلوگیری می‌کند.

 

بیماری پیش‌رونده آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می‌شود. دلیل این بیماری همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می‌تواند منجر به این بیماری شود.

 

افزایش سن هنوز هم بزرگ‌ترین عامل خطر آلزایمر است که از آن گریزی نیست ولی با رعایت اصول بهداشتی و روانی می‌توان از این اختلال جلوگیری کرد و تمام افراد مسن محکوم به ابتلا به آلزایمر نیستند.

 

پیشگیری از آلزایمر چند راهکار ساده دارد که اکثر افراد از آن بی‌خبرند. تحقیقات اخیر پژوهشگران کمبریج نشان می‌دهد که آلزایمر هفت علت عمده دارد که عبارت‌اند از: دیابت، آغاز فشارخون بالا از دوران جوانی، چاقی، عدم تحرک و افسردگی.

 

بررسی‌های محققان مرکز آلزایمر آمریکا نشان می‌دهد که احتمال ابتلای بانوان به آلزایمر پس از 60 سالگی، دو برابر سرطان سینه است. در ادامه تحقیقات آمده است که احتمال ابتلای زنان به آلزایمر پس از 60 سالگی 1 به 6 است؛ درحالی‌که این رقم در مردان 1 به 11 است.

 

 

 

 

 

منبع : دکتر سلام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...