en.ml 4125 ارسال شده در 4 بهمن، 2014 این پرسش را این تالار مطرح کردم تا جنبه حقوق اجتماعی و شهروندی و انسانی بگیرد تا جنبه جناح بندی سیاسی! این ويديوي دوربين مخفي نشان مي دهد که شهروندان فرانسوي نسبت به رفتارهاي آشکار ديگر ستيز يک مسافر قطار نسبت به بک زن محجبه چگونه واکنش نشان مي دهند... در اين فيلم زن بازيگر، از حضور يک مسافر محجبه(بازيگر) روبروي خود ابراز ناراحتي مي کند. زن محجبه به او مي گويد که من هم فرانسوي هستم و زن مسافر براي تحقير وي مي گويد که شما از کي تا حالا فرانسوي شده ايد؟ بعد از گفتن اين حرف مسافران ديگر به زن فرانسوي اعتراض مي کنند که مگر خود شما از کي فرانسوي شده ايد؟ يکي ديگر از مسافران هم مي گويد اين خانم هيچ آزاري به شما نرسانده و حق نداريد به او تعرض کنيد... زن سعي مي کند رفتار دگر ستيز خود را به بهانه ي وطن پرستي توجيه کند اما مسافر معترض به او مي گويد شما از چه چيزي صحبت مي کنيد؟(چرا حرف بي ربط مي زنيد). شما اصلا اين دختر را نمي شناسيد... سپس بازيگر ديگر در نقش يک مرد با عينک دودي حرفهاي زن را تاييد مي کند که باز با اعتراض يک خانم سياهپوست روبرو ميشود که به مرد مي گويد شما چطور از حرفهاي اين خانم نسبت به دختر(محجبه) دفاع مي کنيد؟ اين دختر هيچ خطايي مرتکب نشده. او مودب و بي آزار است. پرسش اين است که اگر شما در ايران با چنين صحنه اي مواجه شويد و ببينيد که به عنوان مثال فردي يک شهروند ديگر را به دليل نوع پوشش، جنسيت، دين، مليت(عرب ، افغان ....) يا زبان تحقير يا از او ابراز تنفر کند، چه واکنشي نشان مي دهيد؟ آيا تنها نظاره مي کنيد يا با فرد تحقير کننده موافق هستید؟ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 9
amin202 13419 ارسال شده در 4 بهمن، 2014 بطور کلی ، اجبار و تحمیل افکار بر دیگری امری کریه المنظر و ناشایسته...نوشته یکی از معترضین در تظاهرات اصفهان بیانگر این موضوعه... "عقاید مثل مسواک شخصی میمونه...اونو به زور تو دهن دیگری فرو نکنید!!" تو ایران فرق میکنه عزیز دل برادر...اونجا شما حق اعتراض داری...حق انتقاد آزاد داری...اونجا شیطان پرستان هم واسه خودشون حزب دارن...از بیان آزاد مطالب حمایت میشه... 7
en.ml 4125 سازنده ارسال شده در 4 بهمن، 2014 بطور کلی ، اجبار و تحمیل افکار بر دیگری امری کریه المنظر و ناشایسته...نوشته یکی از معترضین در تظاهرات اصفهان بیانگر این موضوعه..."عقاید مثل مسواک شخصی میمونه...اونو به زور تو دهن دیگری فرو نکنید!!" تو ایران فرق میکنه عزیز دل برادر...اونجا شما حق اعتراض داری...حق انتقاد آزاد داری...اونجا شیطان پرستان هم واسه خودشون حزب دارن...از بیان آزاد مطالب حمایت میشه... موافقم با نظرتون. ولی می خام عقیده شخصی خودتون روبدونم آیا شما با دیدن این صحنه اعتراض میکردین به اون خانوم منتقد؟ 5
amin202 13419 ارسال شده در 4 بهمن، 2014 موافقم با نظرتون.ولی می خام عقیده شخصی خودتون روبدونم آیا شما با دیدن این صحنه اعتراض میکردین به اون خانوم منتقد؟ کاش یه نظر سنجی هم میذاشتی تو تاپیکت... گفتم...شرایط اینجا با اونجا از زمین تا آسمون فرق میکنه...اونجا اگر یکی از آزادی پوشش دفاع کنه مشکل خاصی براش پیش نمیاد...ولی اینجا بستگی به شرایطش داره البته...از بازداشت 24ساعته و اخذ تعهد کتبی هست تا ارجاع پرونده به امنیت... اونجا گیردادن به عقاید یک شخص جرمه،اینجا اعتراض به گیردادن به عقاید اشخاص جرمه...شرایط اصلاً قابل قیاس نیست. ولی اونچه که در مورد من مشخصه اینه که اگر من در کشور فرانسه بودم،مسلماً طرفدار آزادی عقاید بودم 6
آمنه سردشتی 225 ارسال شده در 4 بهمن، 2014 به هیچ وجه موافق برخورد اون خانوم نیستم ولی ترجیح میدم تو اون لحظه حرفی نزنم.چون چنین شخصیتی که به خودش اجازه توهین به یک انسان رو میده بحث کردن باهاش اهمیتی نداره. 2
Gandom.E 17805 ارسال شده در 5 بهمن، 2014 ممنون از تاپیک خوبتون بابک خان من اگه در فرانسه بودم ودر اون شرایط،حتما از خانوم محجبه حمایت میکردم نه حتی به عنوان یک مسلمان بلکه بخاطر حقوق بشر.. در ایران کمی باید محافظه کارتر بود اما بازهم شرایطش باشه حتما از خانومی که بی دلیل داره به عقاید وشخصیتش توهین میشه،اعتراض میکنم 4
en.ml 4125 سازنده ارسال شده در 6 بهمن، 2014 ممنون از تاپیک خوبتون بابک خان من اگه در فرانسه بودم ودر اون شرایط،حتما از خانوم محجبه حمایت میکردم نه حتی به عنوان یک مسلمان بلکه بخاطر حقوق بشر.. در ایران کمی باید محافظه کارتر بود اما بازهم شرایطش باشه حتما از خانومی که بی دلیل داره به عقاید وشخصیتش توهین میشه،اعتراض میکنم خوبه خانوم وکیل.. ولی وکیل نباید محافظه کار باشه هااا 2
sara kia 3158 ارسال شده در 6 بهمن، 2014 بله بنده اگه تو فرانسه زندگی می کردم به صورت جانانه از خانوم محجبه دفاع می کردم ولی از اونجا که اینجانب در فرانسه زندگی نمی کنم و اینجا هم ایران است بنابراین با وجود مخالفت شدید با رفتار فرد تحقیرکننده احتمالا سکوت می کنم! اصلا مگه تو جامعه ما چیزی با عنوان گفت و گوی مصالحت آمیز وجود داره؟ تا بیای از یکی دفاع کنی بقیه طرف مقابل رو حمایت می کنن و جر وبحث و دعوا و خیابون و مردمی که میدون بیان دعوا رو نگاه کنن وضعیت اسفناکی میشه 5
en.ml 4125 سازنده ارسال شده در 6 بهمن، 2014 درسته اینجا فرانسه نیست ولی نباید در قبال تجاوز به حقوق شهروندی دیگران سکوت کنیم.. 2
sara kia 3158 ارسال شده در 6 بهمن، 2014 درسته اینجا فرانسه نیست ولی نباید در قبال تجاوز به حقوق شهروندی دیگران سکوت کنیم.. خوب بله توی شعار البته خوبه ولی در عمل... من صادقانه جواب دادم امیدوارم شما هم در عمل واقعا همینطور که میگید باشید 5
Nazanin.ad 6896 ارسال شده در 6 بهمن، 2014 من هم در حال حاضر و با شرایط موجود سعی میکنم دخالت نکنم... با سارا جون موافقم. 6
en.ml 4125 سازنده ارسال شده در 6 بهمن، 2014 خوب بله توی شعار البته خوبه ولی در عمل... من صادقانه جواب دادم امیدوارم شما هم در عمل واقعا همینطور که میگید باشید من 99 درصد همیشه سعی می کنم اینجوری باشم و نسبتبه مسائل بی تفاوت نباشم. 5
Gandom.E 17805 ارسال شده در 7 بهمن، 2014 خوبه خانوم وکیل.. ولی وکیل نباید محافظه کار باشه هااا من در مورد امنیت خودم گفتم نه در جایگاه یه وکیل یه وکیل به تنها چیزی که باید فکر کنه دفاع از حق و احیای حق به هر نحوی هست چندوقت پیش هم با یه نمونه نهی از منکر روبرو شدم که خانومه داشت دختر بدحجاب رو میزد..منم سریع به مامورای مترو اطلاع دادم چون اون ایستگاه باید پیاده میشدم 4
wensen 205 ارسال شده در 7 بهمن، 2014 این پرسش را این تالار مطرح کردم تا جنبه حقوق اجتماعی و شهروندی و انسانی بگیرد تا جنبه جناح بندی سیاسی! این ويديوي دوربين مخفي نشان مي دهد که شهروندان فرانسوي نسبت به رفتارهاي آشکار ديگر ستيز يک مسافر قطار نسبت به بک زن محجبه چگونه واکنش نشان مي دهند... در اين فيلم زن بازيگر، از حضور يک مسافر محجبه(بازيگر) روبروي خود ابراز ناراحتي مي کند. زن محجبه به او مي گويد که من هم فرانسوي هستم و زن مسافر براي تحقير وي مي گويد که شما از کي تا حالا فرانسوي شده ايد؟ بعد از گفتن اين حرف مسافران ديگر به زن فرانسوي اعتراض مي کنند که مگر خود شما از کي فرانسوي شده ايد؟ يکي ديگر از مسافران هم مي گويد اين خانم هيچ آزاري به شما نرسانده و حق نداريد به او تعرض کنيد... زن سعي مي کند رفتار دگر ستيز خود را به بهانه ي وطن پرستي توجيه کند اما مسافر معترض به او مي گويد شما از چه چيزي صحبت مي کنيد؟(چرا حرف بي ربط مي زنيد). شما اصلا اين دختر را نمي شناسيد... سپس بازيگر ديگر در نقش يک مرد با عينک دودي حرفهاي زن را تاييد مي کند که باز با اعتراض يک خانم سياهپوست روبرو ميشود که به مرد مي گويد شما چطور از حرفهاي اين خانم نسبت به دختر(محجبه) دفاع مي کنيد؟ اين دختر هيچ خطايي مرتکب نشده. او مودب و بي آزار است. پرسش اين است که اگر شما در ايران با چنين صحنه اي مواجه شويد و ببينيد که به عنوان مثال فردي يک شهروند ديگر را به دليل نوع پوشش، جنسيت، دين، مليت(عرب ، افغان ....) يا زبان تحقير يا از او ابراز تنفر کند، چه واکنشي نشان مي دهيد؟ آيا تنها نظاره مي کنيد يا با فرد تحقير کننده موافق هستید؟ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پاسخ سوالتون : به عنوان یک انسان فکر و عمل می کنم: همه ی انسان ها حق حیات حق آرامش حق دفاع و غیره دارند که نباید ترس مانع دفاع از این حقوق بشه با کمال خونسردی از انسان مظلوم دفاع خواهم کرد حتی به قیمت از دست دادن حقوق شهروندی خودم:) 4
sara kia 3158 ارسال شده در 7 بهمن، 2014 من در مورد امنیت خودم گفتم نه در جایگاه یه وکیلیه وکیل به تنها چیزی که باید فکر کنه دفاع از حق و احیای حق به هر نحوی هست چندوقت پیش هم با یه نمونه نهی از منکر روبرو شدم که خانومه داشت دختر بدحجاب رو میزد..منم سریع به مامورای مترو اطلاع دادم چون اون ایستگاه باید پیاده میشدم خانومه داشت دختر بد حجاب رو میزد؟! عجب مردمی شدیم ما ... 2
Nazanin.ad 6896 ارسال شده در 7 بهمن، 2014 خانومه داشت دختر بد حجاب رو میزد؟! عجب مردمی شدیم ما ... امر به معروف و نهی از منکر بر همگان واجب است. حتی با کوتک!:ws28: 3
sara kia 3158 ارسال شده در 7 بهمن، 2014 امر به معروف و نهی از منکر بر همگان واجب است. حتی با کوتک!:ws28: پس چی فکر کردی نازنین خانوم باید همونجور فکر کنی که من فکر میکنم و لاغیر وگرنه :vahidrk: 3
Nazanin.ad 6896 ارسال شده در 7 بهمن، 2014 اونوخ میگیم چرا تو کشورهای اروپایی به افراد با حجاب توهین میشه.... :icon_razz: 2
ارسالهای توصیه شده