رفتن به مطلب

ایران در نقشه جهانی علوم و فناوری های شناختی قرار می گیرد


ارسال های توصیه شده

[h=4]به همت محققان داخلی[/h] [h=1]ایران در نقشه جهانی علوم و فناوری های شناختی قرار می گیرد[/h] [h=3]تهران - ایرنا- معاون رییس سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ایران با بیان اینکه ستاد توسعه علوم شناختی همکاری های جدی در زمینه تبادل استاد و دانشجو و پروژه های مشترک علمی با کشورهای آلمان ، اتریش ، فرانسه ، برزیل و کره جنوبی شروع کرده است، ابراز امیدواری کرد:ایران به همت محققان داخلی در نقشه جهانی علوم و فناوری شناختی قرار گیرد.[/h]

81372348-6052506.jpg ' حامد اختیاری ' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در کشور نقص جدی در ارتباط بین گروه های مختلف علمی وجود دارد، این کنگره فرصتی منحصر به فرد برای ارتباط گروه های مختلف علمی است.

 

وی توضیح داد: درایران یک نقص جدی در ارتباط بین گروه های مختلف از جمله گروه های مهندسی ، کارهای درمانی ،کارهای پایه وعلوم پایه وجود دارد که در این کنگره عامل پیوند این گروهها است.

 

وی اظهارکرد: ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی در این کنگره ازایجاد همکاری بین گروه های مختلف حمایت کرد.

 

اختیاری با اشاره به اینکه دراین کنگره سخنرانی های از گروه مهندسی، مجموعه های پزشکی، بالینی ودرمانی و نیز سخنرانی هایی از گروه پایه ، سلول مولکولی و حیوانی انجام می شود، افزود: برای ایجاد موفقیت بیشتر در درمان بیماریها همه گروه ها درکنارهم با یکدیگر کارکردند و این مدل باید تداوم یابد.

 

وی تاکید کرد: بررسی ها دردنیا نشان می دهد که چهاردانش بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، تکنولوژی اطلاعات وعلوم شناختی آینده رفاه بشری را تعیین می کنند.

 

وی بیان کرد: علوم شناختی یکی از چهار رشته ای است که آینده بشری را تعیین می کند، خوشبختانه علوم شناختی در ایران جزء اولویت های الف علم و فناوری قرار گرفته است و ستادی تشکیل شده که این فناوری را حمایت می کند، یکی از شاخه های علوم شناختی علوم اعصاب است.

 

وی اظهارکرد: به نظر می آید ایران در درمان بیماری های اعتیاد ، آلزایمر و ام اس و بیماری هایی که انواع صدمات به مغز وارد می شود، دانش و فن لازم را دارد و اقدامات آن در دانش جهانی تاثیر گذار است، بنابراین می توان پژوهش هایی انجام داد تا درمان مناسبی برای این بیماریها کشف شود و امید جدی ستاد توسعه علوم شناختی این است که در این زمینه کارهای نوینی انجام شود.

 

سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ایران ازچهارشنبه (هفتم آبان) به مدت سه روز با سخنرانی اساتید پیشکسوت علوم اعصاب درمرکز همایش های بین المللی رازی تهران آغاز و در حال اجرا است .

 

دراین کنگره پیشرفت های علوم اعصاب در جمهوری اسلامی ایران و شناسایی نواقص و کمبودهای احتمالی سمپوزیوم علوم اعصاب بررسی شد.

 

بیش از800 مقاله ازاساتید، متخصصان، کارشناسان وصاحبنظران ایرانی وخارجی به صورت سخنرانی و به شکل پوستر طی سه روز فعالیت این کنگره (هفتم تا نهم آبان ماه )، به شرکت کنندگان ارائه می شود که از تازه ترین مقالات و یافته های علمی درخصوص علوم اعصاب در ایران و جهان است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...