رفتن به مطلب

پرچم محرم الحرام بر فراز گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) برافراشته شد


ارسال های توصیه شده

[h=3]مشهد - ایرنا - در آستانه آغاز ماه محرم پرچم گنبد حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد صبح روز شنبه طی مراسمی با حضور خدام رضوی تعویض و سیاهپوش شد.[/h]

81362178-6035624.jpg این مراسم با قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) آغاز شد و با نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر ادامه یافت.

 

پس از این مراسم، پرچم متبرک عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با احترام خاص در میان حزن و اندوه خدام بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) تا بلندای گنبد حرم مطهر حمل و با 'پرچم سبز رضوی' تعویض شد.

 

پرچم سیاه از ابتدای محرم الحرام تا سوم ربیع الاول که سومین روز پس از شهادت حضرت امام رضا(ع) است بر فراز گنبد رضوی و به معنای اقامه عزای ائمه اطهار(ع) در اهتزاز خواهد بود.

 

مراسم تعویض پرچم گنبد بارگاه مطهر امام رضا(ع) که با آیه شریفه 'نصر من الله و فتح قریب' مزین و با نواختن نقاره ها همراه است، توسط خادمان سادات حرم انجام می شود.

 

هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) بطور رسمی و طی آیینی ویژه تعویض می شود. یکبار در ابتدای ماه محرم که این پرچم به مدت 63 روز بر فراز این آستان به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افراشته می ماند و یکبار نیز در زمان سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) انجام می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...