رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

همشهری آنلاین:

غارها برای خفاش‌ها می‌توانند جایی مناسب برای اجتناب از آفتاب و زمستان باشند، اما .برخی از انواع خفاش‌ها، علاوه بر شب‌زی‌ بودن در حین ماه‌های زمستان نیز غیرفعال می‌شوند.

 

البته همه خفاش‌ها خواب زمستانی ندارند، اما آنهایی که معمولا در ارتفاعات بلند زندگی می‌کنند که حشرات در ماه‌های سرد کمیاب می‌شوند، در حین ماه‌های سرد به خواب فرو می‌روند.

 

آنها در حین‌ ماه‌های غیرفعال بودن، اغلب به صورتی دسته‌جمعی روی دیوارها یا سقف غار مانند توپ‌های کوچک کرکی کز می‌کنند.

 

خفاش‌های زمستان‌خواب به چنان خواب عمیقی فرو می‌روند که که در طی این مدت که می‌تواند بیش از شش ماه طول بکشد، تنها چند گرم چربی ذخیره‌شده را مصرف می‌کنند.

 

آنها ابن کار را با کاهش دادن درجه حرارت بدن‌شان و کاستن از سوخت و سازشان به حدی که ضربان قلب تنها به حد 10 بار در دقیقه می‌رسد، انجام می‌دهند.

 

تا هنگامی که بهار فرا ‌رسد، این خفاش‌ها معمولا حدود نیمی از وزن بدن‌شان را از دست داده‌اند.

 

با وجودی اینکه خواب زمستانی منافع آشکاری دارد، با اثرات جانبی غیرمطلوبی هم همراهی دارد. در حین خواب زمستانی ، مواد زائد حاصل از سوخت و ساز نجمع می‌یابند و پاسخ‌های ایمنی دچار ضعف می‌شوند.

 

یررسی‌های مختلف نشان داده است که برخی از گونه‌ها در صورتی که ذخیره چربی‌شان بیشتر شود، مدت کمتری در زمستان به خواب می‌روند.

 

اغلب خفاش‌های مناطق حاره‌ای که در طول سال به خوبی تغذیه می‌شوند، هرگر نیاز به چنین دوره خوابی پیدا نمی‌‌کنند.

لینک به دیدگاه

محققان دریافتند بخش اعظم اجداد فیل ها در آب رودخانه ها و برکه ها زندگی می کردند و از گیاهان آبی تغذیه می کردند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری آلمان، محققان آکادمی ملی آمریکا با تجزیه و تحلیل بقایای مینای دندان های دو فیل اولیه دریافتند که این حیوانات در آب ها زندگی می کردند و از مواد غذایی آن استفاده می کردند.

 

بنابراین گزارش، نتیجه تحقیق این فرضیه را که فیل ها و خویشاوندان امروزی شان یعنی اسب های آبی یک دوره زندگی مشترک در آب را تجربه کرده اند را تقویت می کند..

 

بر اساس این گزارش، بررسی بر روی فسیل این فیل ها نشان می دهد آنها یا کاملا در آب زندگی می کردند یا زندگی دوگانه خشکی و آب داشتند اما مدت زمان بیشتری را در آب سپری می کردند همچنین به گفته محققان دندان های آسیای این حیوانات نشان دهنده آن است که آنها گیاهان آب شیرین را بین فک های خود آسیا می کردند.

لینک به دیدگاه

platypus.jpg

نوک اردکی Platypus که در زبان لاتین به معنای پهن پا می‌باشد و نام فارسی آن نوک اردکی یا ارنی ترنگ است وقتی دانشمندان انگلیسی در سال 1799 آنرا یافتند. نامش را کبک گذاشند زیرا شبیه بسیاری از حیوانات بود. ولی هیچیک آنها به شمار نیامد. این جانور دارای منقار اردک ، دم سگ آبی و پوستی پر پشت است. مانند پرندگان تخم می‌گذارد ولی مانند پستانداران به بچه‌اش شیر می‌دهد. محل زندگی این حیوان در شرق استرالیا و جزیره تالمانی است سوراخهای بین این حیوان در جلو منقارش است. از اینرو می‌تواند مدتها در زیر آب بماند زیرا فقط سر خود را اندکی بیرون از آب نگه می‌دارد و تنفس می‌کند. پنجه‌های جلو پلاتی پوس پره‌دار است و همین امر شنا کردن آنرا آسان می‌کند اما چون به خشکی می‌آید پرده هایش در زیر پایش جمع می‌شود و در عوض چند پنجه نمایان می شود.

پلاتی پوس ماده 1 تا 3 تخم می گذارد این تخمها را بوسیله دم خود به بدنش می چسباند و آنقدر همراه خود نگه می‌دارد تا نوزادان بیرون بیایند نوزاد پلاتی پوس در حالی که دندان در دهان دارد به دنیا می‌آید و از شیر مادر تغذیه می‌کند و به زودی دندانهای نوزاد می‌ریزد و به جای آن از تکه‌های سفت و شافی کناره‌های منقار خود استفاده می‌کند در جهان تنها پستاندار زهردار پلاتی پوس است. غده‌های زهری‌اش نزدیک رانهایش قرار دارد و زهر را از طریق مجرایی به سیخکهای پای عقب حیوان می‌فرستد زهرا و شبیه زهر مار است و گویا در فصل جفت گیری برای از بین بردن رقیب از آن استفاده می‌کند یعنی برای بدست آورد جفت دلخواه خود پلاتیپوس شبها به شکار کرم خاکی ، حشرات آبی ، خرچنگ آب شیرین می‌پردازد و در روز در لانه خود که در زیر گل و لای‌اش بر می‌برد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات شگفت انگیز خود کشف کردند که موشها نیز همانند دوزیستان می توانند از راه پوست اکسیژن را جذب کنند. تیم تحقیقاتی "رندل جانسون" از دانشگاه کالیفرنیا در "ساندیگو" به کشف شگفت انگیزی در خصوص پدیده ای در موشها دست یافتند که از آن به عنوان "حس ششم" موشها یاد کرده اند.

این دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در تازه ترین مجله

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
منتشر کرده اند، دریافتند که موشها همانند دوزیستان می توانند میزان اکسیژن حاضر در محیط را از طریق سطح بدن خود درک کنند. این کشف شگفت انگیز می تواند در مبارزه با کم خونی و تمام آسیبهای خونی دیگری که گلبولهای قرمز در آن نقش دارند، راههای جدیدی بگشاید.

به گفته این محققان، به نظر می رسد در این پستانداران پوست نقش مهمی در درک سطح اکسیژن حاضر در اتمسفر دارد و در نتیجه می تواند در تحریک کلیه ها در تولید "اریتروپویتین" نقش کلیدی ایفا کند. اریتروپویتین، هورمونی است که در تولید گلبولهای قرمز مشارکت دارد.

در میان مهره داران، دوزیستان تنها حیواناتی هستند که توانایی جذب اکسیژن از راه پوست را دارند.

اکنون این دانشمندان با این کشف نشان دادند که حتی موشها نیز از این توانایی برخوردارند.

درحقیقت در سطح بدن این پستانداران کوچک همانند پوست غورباقه ها کانالهای یونی برای تبادل اکسیژن وجود دارد. این کانالها شباهت بسیاری به کانالهایی دارند که در ریه های پستانداران دیده می شود.

این محققان در خصوص نتایج شگفت انگیز این کشف اظهار داشتند: "تاکنون هیچ کس تصور نمی کرد که این کانالها می توانند روی پوست یک گونه پستاندار وجود داشته باشد."

این دانشمندان موشهایی ایجاد کردند که در سطح پوستی توانایی تولید یک پروتئین ویژه با عنوان Hif-1a را نداشتند. این پروتئین به طور طبیعی در شرایط کمبود اکسیژن تولید می شود. این موشها به مدت چند ساعت در اتاقی با درصد پایین اکسیژن نگه داشته شدند.

در این آزمایش مشاهده شد که موشهای فاقد Hif-1a هیچ نوع افزایش "اریتروپویتین" و در نتیجه تغییر در تعداد گلبولهای قرمز را نشان نداند. این درحالی بود که در موشهای کنترل، میزان اریتروپویتین در حدود 30 برابر افزایش یافت.

این دانشمندان توضیح دادند: "تحقیقات ما نشان می دهد که امکان افزایش تعداد گلبولهای قرمز به راحتی و از طریق جریان خونی که از سطح بدن عبور می کند میسر است. اگر این اتفاق در انسان هم روی دهد می توان به راههای جدیدی در درمان کم خونی رسید اما تاکنون در این خصوص به نتایجی نرسیده ایم

لینک به دیدگاه

توسط زيست شناسان يك نمونه نادر موش صحرايي در فيليپين مشاهده شد

 

بر اساس يك گزارش، گروهي از زيست شناسان آمريكايي و فيليپيني دوباره موفق به مشاهده يك گونه نادر موش صحرايي شدند كه آخرين بار صد سال پيش در كوهستان‌هاي شمال فيليپين ديده شده بود.

 

به گزارش خبرگزاري فرانسه، لارنس هيني رييس اين گروه و متصدي موزه تاريخ طبيعي در شيكاگو گفت، اين گونه نادر موش صحرايي را آخرين بار دانشمندان انگليسي حدود ‪ ۱۱۲‬سال پيش مشاهده كرده بودند.

 

روزنامه فيليپين ديلي اينكوايرر به نقل از هيني نوشت، زيست شناسان جسد اين موش را زير درخت بزرگي در پارك ملي مونت پولاگ در شمال لوزون كشف كردند.

 

در اين گزارش آمده است كه اين موش جثه كوچك و موهاي قهوه‌اي مايل به قرمز دارد، لكه نقاب مانند سياهي در اطراف چشمان درشت و سياهش وجود دارد، پوزه پهن و دم دارزي دارد كه پوشيده از موهاي سياه است.

 

جسد اين حيوان سالم نگاه داشته شده و براي مطالعات بيشتر آماده انتقال به شيكاگو است.

 

اين كشف اين تئوري را ثابت مي‌كند كه گونه‌هاي نادر تنها زير پوشش درختان بلند جنگل‌ها در مناطقي با ارتفاع ميان دو هزار ‪ ۲۰۰‬تا دو هزار و ‪۷۰۰‬ متر بالاي سطح دريا زندگي مي‌كردند.

 

مونت پولاگ بلندترين قله لوزون دو هزار و ‪ ۹۲۲‬متر بالاتر از سطح دريا قرار دارد.

 

جان وايت هد محقق انگليسي براي اولين بار اين موش را در سال ‪ ۱۸۹۶‬در منطقه كوهستاني ديگري در شمال فيليپين مشاهده كرد اما درباره اين گونه جانوري اطلاعات چنداني در دست نبود .

لینک به دیدگاه

كد ژنتيكي پلاتی پوس گشوده شد

دانشمندان كدهاي ژنتيكي پلاتيپوس را كه با منقاري اردكي يكي از عجيب‌ترين موجودات در كره زمين است، رمزگشايي كرده اند.

 

به گزارش بي‌بي‌سي، اين حيوان متعلق به يكي از شاخه‌هاي اوليه خانواده پستانداران است و مانند آنها پوشيده از پر است و شير مي‌دهد، با اين حال مثل خزندگان تخم مي‌گذارد.

 

محققان مي‌گويند اين تركيب منحصر به فرد مشخصات ناهمگون در ‪ DNA‬پلاتيپوس قابل مشاهده است.

 

نقشه ژنتيكي اين حيوان كه در نشريه علمي نيچر چاپ شده است ، سرنخ‌هايي در مورد چگونگي تكامل انسان و ساير پستانداران به دست مي‌دهد.

 

پلاتيپوس (‪ )Ornithorhynchus anatinus‬تازه‌ترين عضو گروه پستانداراني است كه كد ژنتيكي آنها رمزگشايي مي‌شود. قبل از اين كد ژنتيكي موش، گوسفند، اسب و سگ شكسته شده بود.

 

اما اين تنها عضو خانواده پستانداران تخم گذار است كه نقشه ژنتيكي آنها ترسيم مي‌شود.

 

دكتركريس پانتينگ از واحد ژنتيك كاربردي ام آر سي در دانشگاه آكسفورد در انگليس و يكي از پژوهشگران اين طرح مي‌گويد پلاتيپوس به خاطر مشخصه‌هاي غيرعادي‌اش براي رمز گشايي ژنتيكي انتخاب شد.

 

در اين پژوهش بيش از ‪ ۱۰۰‬محقق از آمريكا، انگليس و استراليا شركت داشتند.

 

پلاتيپوس آنقدر عجيب است كه در قرن نوزدهم وقتي از استراليا براي محققان اروپايي فرستاده شد،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ي فرض شد.

 

دكتر پانتينگ به بي‌بي‌سي گفت: اين حيوان ظاهر خيلي عجيبي دارد، چرا كه تركيبي از منقار اردك، چشمان موش كور، با تخم‌هايي مانند تخم مارمولك و دم سگ آبي است.

 

وي افزود : نقشه ژنتيكي اين حيوان به دانشمندان امكان مي‌دهد با بازگرداندن ساعت به عقب به اين مساله پي ببرند كه پستانداران اوليه چه شكلي بوده اند.

 

پژوهشگران موفق شدند رمز ژنتيكي يك پلاتيپوس ماده كه در استراليا به دام افتاد و گلني نامگذاري شد، تهيه كنند.

 

نقشه به دست آمده سپس با رشته‌هاي دي ان‌اي حدود ‪ ۱۰۰‬پلاتيپوس ديگر در حيات وحش مقايسه شد.

 

دكتر مارك باتزر از دانشگاه ايالتي لوئيزيانا در شهر بتان روژ كه در اين مطالعه شركت داشته است ، گفت، اين داده‌ها به تلاش‌هاي حفاظتي كمك خواهد كرد. چرا كه به دانشمندان اجازه مي‌دهد درباره اندازه جمعيت، ساختار و عادات جفتگيري اين حيوان تحقيق كنند.

 

وي گفت:در مورد پلاتيپوس، به مطالب زيادي درباره يك موجود منحصر به فرد كه در زمينه موقعيت آن از نظر خطر انقراض و بيولوژي محافظتي اهميت دارد، دست يافتيم.

 

وي افزود: يك شگفتي بزرگ ماهيت مركب ژنتيكي آن با مشخصه‌هاي پرندگان، خزندگان و پستانداران بود.

 

پلاتيپوس در ايالات غربي استراليا به وفور يافت مي‌شود. اين موجود كه در اطراف نهرها و رودها زيست مي‌كند، داراي چشماني تيزبين است. اما آن را فقط وقتي در خشكي يا روي آب است ، باز مي‌كند.

 

اين موجود در زير آب به حس لامسه‌اش يا حس ويژه‌اي كه به كمك آن پالس‌هاي ضعيف الكتريكي ساطع شده از صيد را رديابي مي‌كند، اتكا دارد.

لینک به دیدگاه

چيني‌ها با گاو به جنگ سرطان مي‌روند!

 

نخستين گاو تراريخته‌ با قابليت مقابله با سرطان در چين متولد شد

 

دانشمندان چيني از تولد نخستين گاو تراريخته با هدف مبارزه با سرطان خبر دادند.

 

، اين دانشمندان در گزارش تازه‌اي اعلام كردند گاوي پرورش داده‌اند كه با تغييرات ژنتيكي اعمال شده روي آن قادر است پروتئين‌هاي ضد سرطان براي انسان‌ها توليد كند.

 

اين گاو كه مي‌تواند در شير خود آنتي بادي‌هاي cd20 توليد كند در روز دوم اوت در پكن بدنيا آمد و قرار است چند گوساله ديگر از اين گونه ظرف ماه آينده متولد شدند.

 

اين پژوهشگران اظهار داشتند كه پرورش انبوه اين حيوان خاص ژنتيكي به چين امكان خواهد داد كه توليد پروتيئن‌هاي درماني را در سطح انبوه و فراوان انجام دهد.

 

لي نينگ محقق آكادمي مهندسي چين و سرپرست گروه تحقيقاتي در اين باره اظهار داشت: آنتي بادي‌هاي تك كلوني (به معني توليد شده از يك سلول منفرد) انساني را مي‌توان از شير گاو تراريخته جدا كرده و سپس براي درمان سرطان لنفوم سلول‌هاي b، سرطان خون و برخي ديگر از بيماري‌هاي سيستم ايمني بدن از آن بهره‌مند شد.

 

ايسنا

لینک به دیدگاه

کوسه های درمانگر

 

 

محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق شدند از غضروف کوسه دارو بسازند

سرطان ، کابوس همه مردم ، درمان آن روياي محققان علوم پزشکي و تحقيقات براي يافتن راهکارهاي تازه براي کمک به بيماران سرطاني در اکثر مراکز تحقيقات پزشکي همواره در جريان است.

گرچه به رغم اين همه مطالعه و تحقيق تا به حال درمان قطعي براي اين بيماري خطرناک ارائه نشده است ، اما هر راه حل تازه جرقه اميدي است براي درمان کامل اين بيماري که آرزوي ديرين همه پزشکان است.

آنچه سرطان را به يک بيماري مهلک و لاعلاج تبديل مي کند، رشد و توسعه تومورهاي سرطاني در بافتهاي سالم و نيز کاهش قدرت سيستم ايمني بدن است.

اخيرا محققان ايراني موفق به تهيه داروي جديدي شده اند که از نوعي پروتئين موجود در غضروف کوسه تهيه مي شود و خاصيت آن افزايش قدرت سيستم ايمني بدن و جلوگيري از رشد تومورهاي سرطاني است.

تهيه اين دارو به صورت طرحي مشترک بين دانشگاه تربيت مدرس و مرکز تحقيقات سرطان اجرا شده و مجريان آن دکتر زهير، استاد گروه ايمنولوژي دانشگاه تربيت مدرس ، سميه شاهرخي دانشجوي دکتراي ايمنولوژي و دکتر محمدعلي محققي ، رئيس مرکز تحقيقات سرطان بوده اند. اين دارو مراحل تحقيقات آزمايشگاهي را پشت سر گذاشته و تحقيقات کلينيکي براي بررسي آثار آن روي بيماران آغاز شده است.

کوسه ها سرطان نمي گيرند

کوسه جانوري غضروفي است که همه بدن آن از غضروف تشکيل شده و فاقد استخوان است. مطالعات دانشمندان درباره کوسه ها نشان داده است اين حيوان در مقايسه با جانداران ديگر بسيار کم سرطان مي گيرد.

به همين دليل محققان علوم پزشکي که همواره به دنبال راه حلي براي کمک به بيماران سرطاني هستند، به مطالعه ساختمان بدن اين جانور پرداختند. اين مطالعات نشان داد غضروف کوسه خاصيت ضد رگزايي دارد، يعني مانع از رگزايي تومورها در بافتهاي بدنش مي شود.

اين همان ويژگي منحصر به فردي است که سبب مي شود کوسه ها کمتر دچار سرطان شوند، زيرا تومورهاي سرطاني براي انتشار، رگزايي مي کنند و با گسترش رگها در بافتهاي سالم بدن توسعه مي يابند. يا به اصطلاح عامه مردم ، غده سرطان در تمام بدن رشد مي کند.

خاصيت ضد رگزايي غضروف کوسه با ممانعت از توليد رگ به وسيله تومور، مانع از رشد و گسترش آن مي شود و در نتيجه تومور در همان اندازه اوليه باقي مي ماند و بزرگتر نمي شود.

در ايران از حدود 10سال پيش در گروه ايمنولوژي دانشکده پزشکي دانشگاه تربيت مدرس مطالعه درباره غضروف هاي کوسه آغاز شد که نتايج حاصل از اين تحقيقات ، خاصيت ضدسرطاني غضروف کوسه را تاييد کرد و نيز نشان داد علاوه بر اين خاصيت ، غضروف کوسه مي تواند سيستم ايمني بدن را تقويت کند.

در کشورهاي ديگر هم تحقيقات مشابهي صورت گرفته که البته منحصر به خواص ضدسرطاني اين غضروف بوده است و مطالعه در زمينه تقويت سيستم ايمني بدن فقط در ايران انجام شده است.

دکتر زهير محمدحسن و همکارانش ، پروتئين هاي مختلف را از غضروف کوسه استخراج کردند و آثار آن را روي سيستم ايمني بدن موشهاي آزمايشگاهي آزمايش کردند که نتايج خوبي حاصل شد.

دارويي که با کمک کوسه تهيه مي شود

با توجه به مطالعاتي که در گروه ايمنولوژي دانشگاه تربيت مدرس انجام شده بود، يک تيم تحقيقاتي تازه ، مطالعات ويژه اي را براي تهيه دارو از غضروف کوسه ، در همين گروه آغاز کردند.

بر اساس اين نتايج ، نوعي پروتئين موجود در غضروف کوسه که در تحقيقات قبلي ، ويژگي هاي ضد رگزايي و تقويت سيستم ايمني در آن ثابت شده بود، براي تهيه دارو انتخاب شد. پروتئين مورد نظر از غضروف کوسه جدا مي شود و طي مراحلي به شکل دارو درمي آيد. بنابراين مرحله اول کار جداسازي پروتئين است.

استخراج پروتئين ، پروسه اي پيچيده و بسيار طولاني است ، اما به طور کلي براي اين کار، غضروف را به صورت عصاره در مي آورند، سپس به ستون کروماتوگرافي که سيستمي براي جداسازي است ، تزريق مي کنند و بخش مورد نظر جدا مي شود.

پروتوين استخراج شده از غضروف را خشک کرده و به پودر تبديل مي کند، سپس پودر حاصل را به شکل کپسول در مي آورند؛ به صورتي که هر کپسول حاوي 200ميلي گرم از اين پودر است. دکتر سميه شاهرخي يکي از مجريان طرح مي گويد: ترکيب شيميايي غضروف در نژادهاي مختلف کوسه متفاوت است. غضروفي که ما از آن استفاده کرديم و خوب جواب داد، از بوشهر تهيه شده بود. بخشي از اهميت کار ما به استفاده از کوسه ايراني برمي گردد که با انواع بررسي شده ساير کشورها متفاوت است.

گفتني است ، تهيه دارو کار ساده اي نيست و پيچيدگي هاي خاصي دارد و چنانچه لازم باشد در مقياس وسيع در اختيار بيماران قرار گيرد، توليد آن در آزمايشگاه امکانپذير نيست و بايد از شرکتهاي داروسازي کمک گرفته شود.

 

مصرف دارو به وسيله بيماران و مطالعات کلينيکي

مطالعات آزمايشگاهي و سوابق مصرف داروهاي مشابه در کشورهاي ديگر نشان داده است ، اين دارو بر سرطان هاي بافت جامد اثر دارد؛ زيرا رگزايي مربوط به تومورهاي جامد است.

در سرطان هاي خوني چون سلولهاي سرطاني در حرکتند، بحث رگزايي مطرح نيست. با توجه به اين که سرطان رايج در ايران سرطان سينه است ، بررسي کلينيکي اين دارو روي بيماران مبتلا به سرطان سينه انجام شده است.

بيماراني که براي اين منظور انتخاب شدند، در مرحله سوم بيماري بودند و هورمون تراپي مي شدند. اين دارو به درمان قطعي نمي رسد بلکه درمان مکمل است ، يعني در بيماراني که مورد مطالعه قرار مي گيرند، درمان هاي ديگر قطع نمي شود و اين دارو در کنار ساير روشهاي درماني استفاده مي شود. با توجه به اين که اين دارو يک داروي خوراکي است ، در دستگاه گوارش هضم مي شود و از طريق خون به بافت سرطاني مي رسد.

در بيماران تحت مطالعه ، اين دارو 3بار در روز مصرف مي شود که توصيه شده است همراه غذا باشد. دوره مصرف داروهاي مشابه در کشورهاي ديگر 12هفته است و در ايران نيز دوره 12هفته اي بهترين جواب را داده است ؛ اما به دليل محدوديت هاي زماني که براي اجراي طرح وجود داشت ، مطالعات اين گروه در دوره هاي 6هفته اي انجام شد.

در اين مطالعات قبل و بعد از مصرف دارو از بيماران خون گرفته مي شود و تستهاي مربوط به وضعيت سيستم ايمني بدن انجام مي گيرد.

دکتر شاهرخي در اين ارتباط مي گويد: در آزمايش هاي انجام شده روي خون بيماران بعد از مصرف دارو ما افزايش قابل توجهي در فاکتور اينترفرون گاما مشاهده کرديم که شاخص مهمي در تقويت سيستم ايمني بدن است.

در حقيقت با تقويت سيستم ايمني دفاع ضدتوموري بدن هم بهتر مي شود و اين عامل در کنار خاصيت ضدرگزايي اين دارو مانع پيشروي سرطان مي شود. يکي از مزاياي مهم اين دارو اين است که منشائ طبيعي دارد، بنابراين عوارض غيرقابل جبراني در بدن بيمار ندارد.

تنها عوارضي که بندرت در بيماران مشاهده مي شود و در مقالات خارجي هم به آن اشاره شده است ، مشکلات گوارشي است و به همين دليل ما به بيماران توصيه مي کرديم دارو را همراه غذا مصرف کنند. ذکر اين نکته لازم است که اثرات درماني مشاهده شده در حد سلولي است و زمان زيادي لازم است تا اين نتايج در حد باليني بررسي شود و درباره اثر دارو بر وضعيت کلي بيمار اظهارنظر شود؛ اما به هر حال اميدواري هاي بسياري براي آينده اين دارو وجود دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...