رفتن به مطلب

تجلیل از نیم قرن تلاش علمی و پژوهشی استاد یحیی دولتی


ارسال های توصیه شده

[h=2]همزمان با کنگره تازه‌های پوست، زیبایی و لیزر انجام می‌شود[/h]

[h=1] تجلیل از نیم قرن تلاش علمی و پژوهشی استاد یحیی دولتی

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي

کد خبر: 93073017168

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کنگره بین‌المللی «تازه‌های پوست، زیبایی و لیزر» با هدف بهره‌گیری از تازه‌ترین تحقیقات و منابع به روز دنیا و به کارگیری آن در درمان بیماری‌ها و خدمات‌رسانی به مردم از 7 تا 9 آبان ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، دکتر منصور نصیری کاشانی، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر، گفت: تمامی مهمانان این کنگره شخصیت‌های برجسته علمی از کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه و دیگر کشورها در خصوص تازه‌های بیماری‌های پوست هستند و سخنران داخلی نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه این کنگره از هفتم تا نهم آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، افزود: در طول برگزاری کنگره پوست و جذام بیش از 30 نفر از صاحب‌نظران در 50 موضوع مهم و به روز دنیا سخنرانی می‌کنند.

 

کاشانی یادآور شد: سعی ما بر این است با بررسی تجربیات افراد شرکت‌کننده در این کنگره اطلاعات خود را به روزتر کنیم چرا که به هر میزان دستاوردها و دانش خود را در حوزه پزشکی ارتقا دهیم، مردم از آن بهره‌مند خواهند شد.

 

وی تجلیل از 50 سال تلاش آموزشی و پژوهشی دکتر یحیی دولتی بنیان‌گذار مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و افزود: این مراسم روز 8 آبان همزمان با 80 سالگی این استاد برگزار می‌شود.

 

دبیر اجرایی کنگره پوست و جذام، خاطرنشان کرد: در روز نکوداشت استاد یحیی دولتی از کتاب زندگینامه، فیلم، تمبر یادبود، مجسمه و آثار مکتوب بنیان‌گذار اولین مرکز تحقیقاتی پوست کشور رونمایی می‌شود.

 

علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه کنند.

 

گفتنی است، دکتر یحیی دولتی که متولد 1313 در همدان است در سال 1338 موفق به اخذ دکتری داروسازی و در سال 1345 موفق به اخذ دکتری پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند.

 

دولتی در ژانویه سال 1968 جهت گذراندن تحصیلات تکمیلی به ایالات متحده سفر کرد و دوره تخصصی و فوق تخصصی خود را در درماتولوژی و درماتوپاتولوژی در دانشگاه Hahnemann واقع در فیلادلفیا به پایان رساند.

 

وی در سال 1972 به ایران بازگشت و به طبابت و تدریس در زمینه درماتولوژی پرداخت.

 

دولتی که چهار دوره (12 سال) به عنوان رئیس جامعه درماتولوژی ایران انتخاب شده در حال حاضر رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

 

در سپتامبر سال 2010 طی مراسمی رسمی، کرسی استادی افتخاری دانشگاه «فرانش کنته» (Franche-comte) کشور فرانسه به دکتر یحیی دولتی، پزشک و متخصص بیماری های پوست اعطا شد.

 

در کنگره بین المللی درماتولوژی که در تاریخ 4 تا 7 دسامبر 2013 در دهلی نو برگزار شد، جایزه Outstanding Mentor Award انجمن بین المللی پوست که برای نخستین بار اهدا شد به دکتر دولتی تعلق گرفت.

 

آکادمی جهانی سلامت (WHA) در 14 ژوئن 2014، وی را به عنوان عضو افتخاری آکادمی برگزید.

 

انتهای پیام

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...