رفتن به مطلب

رهگیری تاشدن (فولدشدن) پروتئین ها


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده عکس در سایز اصلی (946*589 پیکسل) اینجا را کلیک کنید.

872l.jpg

 

انتقال پروتئین از راه منافذ پوست برای بسیاری از عملکرد های بیولوژیک ضروری است. در حال حاضر، این روش جدید به پژوهشگران اجازه می دهد تا بر پروتئین های تک در سراسر این فرایند نظارت کنند.

 

حمل و نقل پروتئین بخش مهمی از عملکرد سلول طبیعی است. در هر لحظه، هزاران پروتئین از طریق منافذ از اندامکی به اندامکی در حال حرکت هستند تا سلول ها را سالم و زنده نگه دارند. حمل و نقل پروتئین همچنین نقش مهمی در پاتوژنز ایفا می کند. سموم باکتریایی مختلف قادر به ایجاد خلل و فرج برای ورود به یک سلول می باشند. تا به امروز، مکانیسم پایه چگونگی جابجایی پروتئین ها در داخل و خارج سلول یک رمز باقی مانده است. به گزارش پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی و به گفته Hagan Bayley (استاد زیست شیمی در دانشگاه آکسفورد)، وضعیت های بسیاری وجود دارند که در آن پروتئین ها نیاز به جابجایی از یک قسمت سلول به قسمت دیگر دارند. گاهی اوقات پروتئین ها تا می خورند و بیش از حد بزرگند تا از طریق سیستم حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر حرکت کنند. بنابراین ما در تلاش برای انجام آزمایش های علمی برای درک بهتر این موضوع هستیم که چطور پروتئین تا خورده از هم باز می شود، به داخل یک منفذ پروتئینی می رود، به قسمت دیگر می رود و دوباره در طرف دیگر تا می خورد. به این منظور Bayley و تیم اش پس از اعمال

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کم به غشای سلولی مولکول های منحصر به فردی را مشاهده کردند. Bayley و تیم اش با ردگیری جریان های یونی را از طریق منفذ α-haemolysin، قادر به دنبال کردن رفتار یک پروتئین تک، thioredoxin شدند که چطور باز می شود، از منفذ عبور می کند و سپس در آن طرف دوباره تا می خورد. اینکه آیا شما پایانه C و یا پایانه N را می کشید، بر سرعت انتقال تاثیر دارد. اگر از انتهای N بیاید، برخی از مولکول ها به سرعت باز شدنشان را تمام می کنند و آن به این دلیل است که پروتئین در برابر ورودی منافذ له می شوند. Bayley گفت: این تفاوت به ما کمک می کند تا درک بهتری از مکانیسم های بیولوژیکی حمل و نقل پروتئین داشته باشیم و بینش های جدیدی را در مورد ورود سمومی از قبیل بوتولینوم به سلول در اختیار ما می گذارد. این بینش ها همچنین ممکن است به توسعه فن آوری نانوحفره کاربردی برای تشخیص پروتئین ها و تغییرات آنها کمک کند. منبع:

Rodriguez-Larrea D, Bayley H. Protein co-translocational unfolding depends on the direction of pulling. Nat Commun. 2014 Sep 8;5:4841. doi: 10.1038/ncomms5841

 

 

منبع : vimb

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...