رفتن به مطلب

بهترین خونه واسه بهترین روغن دنیا


a_gadget

ارسال های توصیه شده

بهترین خونه واسه بهترین روغن دنیا

150.jpg

روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغنای روی زمینه. تازگی و عطر این روغن هر سالادی رو تبدیل به یه وعده بی‌نظیر می‌کنه و حتی اگه بوی عجیب و شرقی اونو دوست ندارید، می‌تونید از روغن‌های بی‌بو استفاده کنید و باز طعم غذاهاتون رو بهتر کنید. گذشته از طعم این روغن پر از مواد مغذیه که بدن ما بهش نیاز داره. اما روغن زیتون انقدر هوشمند نیست که بتونه جلوی فساد خودش رو بگیره و مثل هر چیز خوب دیگه‌ای روی زمین نیاز به توجه و مراقبت داره. اگه نتونید خونه خوبی برای این گنج سلامتی درست کنید، خیلی زود فاسد می‌شه و دیگه نه تنها خاصیتی نداره، که ممکنه عامل بیماری‌های زیادی هم بشه.

نترسید! نگهداری از این روغن کار پیچیده‌ای نیست، فقط باید حواس‌تون باشه که در معرض نور، هوا و گرما قرار نگیره. همین سه تا عامل تخریب رو کنترل کنید، تا این روغن قدیمی همچنان بهترین باشه.

برای مقابله با نور بهترین راه خرید و نگهداری روغن تو بطری‌های شیشه‌ای تیره است. این روغن رو هیچ‌وقت تو ظرف‌های آهنی و مسی نگه ندارید، که این دو تا فلز میونه خوبی با روغن عزیز کرده ما ندارن و در ترکیب شیمیایی با اون تولید سم می‌کنن. بطری‌های پلاستیکی رو هم بی‌خیال شید که مواد مضر توی پلاستیک تو روغن حل می‌شن و همه خاصیت روغن رو از بین می‌برن. درِ بطری هم خیلی مهمه. حتما چک کنید که سفت بسته شه و اگه احساس می‌کنید ممکنه هوا وارد بطری شه، از چوپ پنبه استفاده کنید.

خب این از نور و هوا و حالا بریم سر دمای نگهداری. بهترین دما برای نگهداری روغن زیتون دمای اتاقه، اما نکته‌اش اینه که جای روغن زیتون تو اتاق پذیرایی نیست و طبیعتا می‌ره تو آشپزخونه که به خاطر وجود پکیج یا اجاق گرم‌تر از بقیه جاهای خونه است. پس روغن رو تو خنک‌ترین کابینت جا بدید. اگرچه نگهداری روغن توی یخچال اون رو کدر و کمی غلیظ می‌کنه، ولی یخچال هم واسه خونه‌هایی که زیادی گرم هستن، گزینه بدی نیست. روغن چند دقیقه که تو محیط بمونه دوباره شفاف می‌شه.

قرن‌ها از روزی که بشر زیتون رو رام خودش کرده می‌گذره. اسم زیتون تو قدیمی‌ترین و مقدس‌ترین کتاب‌های تاریخ اومده. پشت همین بطری کوچیک یه تاریخ خوابیده و این چیزیه که حساب روغن زیتون رو از همه روغن‌ها جدا می‌کنه. این در کنار سلامتی که برای یه زندگی شاد لازمش داریم، ما رو مجاب می‌کنه تا از این روغن خوب نگهداری کنیم. پس قدرش رو بدونید و بهترین خونه رو برای بهترین روغن دنیا بسازید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...