رفتن به مطلب

پنهان کردن Library در ویندوز 8.1


saba mn

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

همان‌طور که می‌دانید ویندوز 8 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌های انتشار یافته توسط مایکروسافت است. این سیستم‌های‌ عامل پس از انتشار با بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو شد و شرکت مایکروسافت پس از اعمال تغییراتی در آن، نسخه جدیدتر آن با نام 8.1 را منتشر کرد.

 

ویندوز 8.1 برای برخی کاربران مزایایی در بر دارد و به عقیده برخی دیگر عیب‌هایی را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از این عیب‌ها، نمایش پوشه‌های مختلف مجموعه Library در پنجره My Computer و بالای فهرست درایوهای هارد‌دیسک و دیسک‌های نوری است.

 

در نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل ویندوز، فقط درایوهای هارد‌دیسک به‌نمایش درآمده و پس از آن فهرستی از درایو‌های دیسک‌های نوری و درایوهای شبکه در اختیار کاربر قرار می‌گرفت.

 

این تغییر و قرارگیری پوشه‌هایی همچونMusic ،Pictures ،Documents ،Videos و Downloads در بالای فهرست درایوها موجب ناراحتی بسیاری از کاربران و دشوار شدن دسترسی آنها به درایوهای هارد‌دیسک شده است.

 

چنانچه شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید نمایش پوشه‌های Library در پنجره My Computer را غیرفعال کنید باید از ترفند زیر در رجیستری ویندوز کمک بگیرید:

 

توجه: تغییر در رجیستری ویندوز به مهارت و تجربه در کار با رایانه نیازمند است. چنانچه یک کاربر مبتدی هستید استفاده از این ترفند را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. همچنین به شما توصیه می‌کنیم همیشه و در هر شرایطی پیش از اعمال تغییرات روی رجیستری ویندوز، یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید رجیستری را به‌حالت اولیه خود برگردانید.

 

1ـ در ابتدا برای ورود به ویرایشگر رجیستری کلیدهای Ctrl + R را فشار دهید تا ابزار Run به‌نمایش درآید.

 

2ـ عبارت Regedit را در کادر مربوط تایپ کرده و با فشردن کلید اینتر، مراحل کار را دنبال کنید.

 

3ـ پس از اجرای ویرایشگر رجیستری، مسیر زیر را در آن دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|SOFTWARE|Microsoft|Windows|Current Version|explorer|MyComputer|NameSpace

 

 

4ـ ‌با باز کردن پوشه NameSpace مشاهده می‌کنید که پوشه‌هایی با عنوان‌های متفاوت در آن قرار گرفته است. هریک از این پوشه‌ها نمایانگر یکی از پوشه‌های مجموعه Library هستند که در ادامه کلید مربوط به هر پوشه را برای شما ذکر کرده‌ایم:

 

{1CF1260C-4DD0-4ebb-811F-33C572699FDE} : Music

{374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B} : Download

{3ADD1653-EB32-4cb0-BBD7-DFA0ABB5ACCA} : Pictures

{A0953C92-50DC-43bf-BE83-3742FED03C9C} : Videos

{A8CDFF1C-4878-43be-B5FD-F8091C1C60D0} : Documents

{B4BFCC3A-DB2C-424C-B029-7FE99A87C641} : Desktop

 

5ـ‌ در این مرحله ‌باید هریک از پوشه‌هایی را که قصد دارید از فهرست پوشه‌های به‌نمایش درآمده در My Computer حذف شوند از این بخش حذف کنید. برای انجام این کار پس از مطابقت دادن عنوان ذکر شده در مرحله 4 با عنوان به‌نمایش درآمده در بخش NameSpace روی کلید موردنظر راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

6 ـ پس از اعمال تغییرات، رجیستری را ببندید.

 

7ـ به My Computer مراجعه کرده و پس از کلیک راست روی بخشی خالی از صفحه، گزینه refresh را انتخاب کنید.

 

8 ـ‌ چنانچه تمام پوشه‌های مجموعه Library را از رجیستری حذف کرده باشید همچون دیگر نسخه‌های ویندوز فهرست درایوهای هارد‌دیسک را در ابتدای محتوای به‌نمایش درآمده در پنجره My Computer مشاهده خواهید کرد

 

. نکته1: برای نمایش مجموعه Library در ستون سمت چپ پنجره My Computer ‌باید پس از کلیک راست در بخشی خالی از ستون سمت چپ این پنجره، علامت چک‌مارک کنار گزینه Show libraries را فعال کنید.

 

نکته2: برای نمایش مجدد مجموعه Library در بالای فهرست درایوهای هارد‌دیسک با مراجعه به مسیر قید شده در مرحله 3، هریک از کلیدهای موردنظر برای نمایش را باید مطابق با عنوان‌های موجود در مرحله 4 ایجاد کنید.

 

منبع:jamejamonline.ir



 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...