رفتن به مطلب

پایان شیوع ابولا در نیجریه


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران-ایرنا-سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد:با گذشت شش هفته از مشاهده آخرین مورد ابتلا به بیماری ابولا در نیجریه،شیوع ابولا در این کشور پایان یافته است.[/h]

81357072-6026720.jpg به گزارش گروه علمی ایرنا از بی بی سی، رویی گاما واز، نماینده این سازمان در آبوجا، پایتخت نیجریه گفت که این 'موفقیتی چشمگیر' محسوب می شود.

 

نیجریه برای واکنش سریع مسئولان این کشور در مقابله با شیوع ویروس ابولا، پس از آنکه یک دیپلمات از لیبریا این ویروس را به داخل نیجریه انتقال داد مورد ستایش قرار گرفت.

 

ابولا تاکنون باعث مرگ بیش از 4500 نفر در آفریقای غربی شده است. لیبریا، سیرا لئون و گینه دارای بیشترین تعداد قربانی هستند.

 

تخمین زده شده است که در این سه کشور حدود 70% از مبتلایان جان باخته اند.

 

روز جمعه 18 اکتبر نیز سازمان بهداشت جهانی از توقف شیوع ابولا در سنگال خبر داد.

 

در همین حال قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ ملاقات می کنند تا درباره نحوه تسریع بخشیدن به مبارزه با شیوع ابولا گفت وگو کنند.

 

کشورهای اروپایی تاکنون موافقت کرده اند که برای مقابله با ابولا 500 هزار یورو هزینه کنند، اما انگلیس می خواهد این میزان دو برابر شود.

 

پیشتر دولت اسپانیا اعلام کرد که آزمایش ها نشان داده اند ویروس ابولا دیگر در بدن ترزا رومرو، پرستاری که به این بیماری مبتلا شده بود وجود ندارد.

 

خانم رومرو، اولین کسی بود که در خارج از آفریقا به این بیماری خطرناک مبتلا شد.

 

مقام های سازمان ملل می گویند که شمار مبتلایان به ابولا از 9 هزار نفر گذشته است. رقم واقعی شاید بیش از این باشد چون احتمالا خیلی از موارد گزارش نشده اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...