رفتن به مطلب

آیفون ۶ و ۶ پلاس اپل به صورت رسمی وارد ایران شد!


saba mn

ارسال های توصیه شده

کد خبر:۵۰۱۲۹۵۷

تعداد نظرات:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲

 

 

 

آیفون ۶ و ۶ پلاس اپل به صورت رسمی وارد ایران شد!

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

دیشب و طی مراسمی که در محل شرکت وقایع گستر فارس، نماینده و وارد کننده رسمی محصولات اپل با حضور خبرنگاران و مسئولین این شرکت برگزار شد، آیفون ۶ و ۶ پلاس اپل به صورت رسمی در کشور ما رونمایی و اپل استور این شرکت نیز افتتاح گردید.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ تاکنون در بازار موبایل گشت‌وگذاری داشته‌اید؟ مسلماً تفاوت شرکت‌های دیگر با شرکت اپل را متوجه شده‌اید! تاکنون برای تهیه محصولات اپل مجبور بودیم رنج قیمتی مختلفی را ببینیم و سعی کنیم به دنبال ارزان‌ترین فروشگاه باشیم! حال، اگر به بازار بروید تقریباً آیفون‌های اپل کمی کنترل‌شده وارد بازار شده‌اند و دیگر از گپ‌ها سرسام‌آور قیمت خبری نیست. قصد داریم باهم صحبتی داشته باشیم و شما را کاملاً در جریان قرار دهیم در نتیجه با همراه ما باشید.

 

2672489_454.jpg

 

وقایع گستر فارس در سال 1386 تأسیس شد. این شرکت برای این‌که بتواند کنترل محصولات اپل را در بازار به دست بگیرد، کفش آهنی به پا کرد اما چه کند که تحریم‌ها، دست‌وبال مسئولین شرکت را بسته بودند. سال 1392 شد و با توجه به لغو چند تحریم و اضافه شدن بندهای مختلف، وقایع گستر فارس توانست لایسنس D را کسب کند. این مجوز گرفته‌شده برای اولین بار توسط این شرکت انجام شد و به امضای وزارت خزانه‌داری آمریکا رسید. این گواهی چیست و محدوده شرکت را در چه مرزهایی تعیین کرده است؟

 

2672490_623.jpg

 

بر اساس آنچه در 30 می سال 2013 توسط آمریکا به امضا رسید، شرکت مذکور می‌تواند محصولات اپل را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم وارد ایران کند و مسائل بعدی از جمله خدمات پس از فروش را درخور اسم اپل ارائه کند! تا اینجای کار در همه‌چیز روشن است ولی لازم می‌دانیم در این مورد بیشتر صحبت کنیم. بر اساس تحقیق‌های انجام‌شده توسط تیم وب‌سایت ترنجی، لایسنس D توسط هر فرد حقیقی و حقوقی قابل تهیه است اما وزارت خزانه‌داری آمریکا برای به رسمیت شناختن باید امضا کند درنتیجه کم پیش می‌آید که فرد یا شرکتی تا مراحل آخر پیش برود.

 

2672499_357.jpg

 

شرکت وقایع گستر فارس در روز پنجشنبه اجلاس خبری را تشکیل و آقای مهدی عبقری، مدیرعامل شرکت در خلال این مراسم در جمع خبرنگاران به معرفی شرکت پرداخت. گواهی تهیه‌شده توسط شرکت یک گواهی کاملاً رسمی بوده و آقای عبقری اعلام کرد این گواهی برای اولین بار توسط شرکت ایرانی گرفته‌شده است و مهم‌تر از آن، هر شرکت دیگری می‌تواند ازاین‌پس این گواهی را کسب کند درنتیجه موردی انحصاری نیست!

 

2672498_370.jpg

 

تا چند ماه گذشته هیچ شرکت واردکننده رسمی نداشتیم! مطمئن هستیم برای شما سؤال‌هایی در مورد شرکت‌هایی دیگر به وجود آمده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. اما فرق این گواهی گرفته‌شده با گواهی‌های رده‌بالا چیست؟ چرا گواهی D؟ حتماً در جریان هستید که تمامی بانک‌های ایران، چه خصوصی و غیرخصوصی در تحریم‌های اتحادیه آمریکا قرار دارند و امکان تبادل مستقیم پولی بین بانک‌های دو کشور امکان‌پذیر نیست!

 

2672491_873.jpg

 

تنها تفاوت اصلی این گواهی کسب‌شده با رده‌بالایی خود در این زمینه است که برای پرداخت هزینه‌ها به‌صورت مستقیم بانکی مشکل وجود دارد و این امکان برقرار نشده است اما فراموش نکنید که شرکت وقایع گستر که به‌تازگی این گواهی را به‌صورت رسمی دریافت کرده است، مسائل مالی بین شرکت وقایع گستر و شرکت اپل راکمی راحت‌تر کرده است. خب شاید از خود بپرسید که چرا در لیست نمایندگی‌های اپل در وب‌سایت اپل، نام ایران نیست؟!

 

آقای علمداری به این سؤال پاسخ دادند و تأکید کردند که اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد اما وقایع گستر فارس واردکننده رسمی این شرکت می‌باشد. حال که واردکننده اصلی می‌باشد، آیا تنها آیفون را وارد کرده و بقیه داستان بر روی هوا بسته خواهد شد؟ باید به شما بگوییم که یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های این شرکت همین مورد است! هر آیفونی که واردشده باشد البته از طریق قانونی، برای مثال داشتن برگه سبز واردات، می‌تواند از سرویس‌های این شرکت برای دستگاه خود استفاده کند، آن‌هم به‌طور رایگان!

 

2672503_421.jpg

 

مطمئن هستیم اگر این مورد را به شما بگوییم کاملاً شگفت‌زده خواهد شد چراکه 3 ماه اول هر دستگاه، قابلیت تعویض کامل بدون چون‌وچرا دارد! آقای عبقری مثالی جالب زدند؛ تاکنون به نمایندگی دیگر شرکت‌ها مراجعه کردید؟ مشکل رطوبت است، آب به دستگاه رسیده یا این‌که درجایی مرطوب رفته بودید، مشکل از برق می‌باشد و... اما این مسائل در این شرکت نیست چرا که اگر دستگاه شما مشکل پیدا کند، کاملاً عوض خواهد شد.

 

2672500_324.jpg

 

12 ماه بعدی بعد از خرید شما تحت حمایت وقایع گستر فارس هستید و اگر اتفاقی برای دستگاه شما رخ دهد، تعمیر خواهد شد. بازهم آقای عبقری برای ما سورپرایزی داشت و اظهار کردند که حتی در این 12 ماه اگر مشکلی جدی برای دستگاه شما رخ دهد، بازهم قابلیت تعویض وجود دارد! خیلی شگفت‌زده شدیم که 15 ماه خیال ما از خرید محصولات اپل راحت خواهد بود. چه شما که از خود وقایع گستر خریده‌اید و چه شما که از مبادی قانونی دستگاه را خریده‌اید!

 

2672502_960.jpg

 

پس با خیال راحت اگر سفری به خارج از کشور داشتید و آیفونی را خریداری کردید، برگ سبز خود را داشته باشید تا از خدمات اپل در ایران استفاده کنید. تمامی محصولات اپل که این شرکت به فروش خواهد رساند دارای کارت ضمانت بوده که به‌راحتی در تمامی نمایندگی‌های وقایع گستر فارس به‌صورت رایگان سرویس خواهد شد. تمام فعالیت این شرکت به همین موارد خاتمه پیدا نمی‌کند!

 

2672496_683.jpg

 

وقایع گستر فارس عزم جدی برای در دست گرفتن اپل در ایران دارد درنتیجه با توجه به مذاکرات انجام‌شده به‌زودی خدمات iTunes برای ایران کاملاً بازخواهد شد و شاهد پرچم ایران در این استور خواهید بود. لذت‌بخش خواهد بود اگر بتوانیم اپلیکیشن های اپ استور را باکارت شتاب بخریم! این مورد نیز به‌زودی محقق خواهد شد. از جمله دیگر فعالیت‌های این شرکت، بستن قرارداد با اپل برای برداشتن محدودیت دانلود با IP ایران است درنتیجه اگر شما هم‌اکنون دستگاه خود را سریعاً بروز می‌کنید، مدیون این شرکت هستید.

 

2672495_990.jpg

 

چشم‌ها را باید شست!

بیاید به این قضیه جور دیگری نگاه کنیم. خرید دستگاه اپلی از بازار به چه قیمت؟ آیا مطمئن هستید که قطعات داخلی عوض نشده است؟ آیا از صحت آن مطمئن هستید؟ خدمات پس از فروش چه؟ اکنون‌که شرکتی وجود دارد و باسخاوت تمام در حال عرضه محصولات اصلی با وسایل جانبی اصلی در کنار پشتیبانی 15 ماهه است، آیا نباید ممنون دار باشیم؟

 

2672494_771.jpg

 

به این دید نگاه کنید که وقتی شما دستگاهی را از استور در نظر گرفته برای این محصولات اپل واقع در طبقه اول ساختمان مرکزی وقایع گستر تهیه می‌کنید، خیال شما از بابت اصل بودن دستگاه، خدمات پشتیبانی از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و وسایل جانبی راحت خواهد بود.

 

2672492_413.jpg

 

تمام کارکنان این شرکت از جهت فروش و افراد ماهر برای تعمیرات، آموزش‌های لازم را تحت نظارت اپل گذرانده‌اند که این نشان می‌دهد قضیه برای نمایندگی رسمی شدن فراهم‌شده است چه‌بسا به‌زودی شاهد حضور مستقیم اپل بدون واسطه باشیم!

 

بر اساس گفته‌های آقای علمداری، مدیر توسعه عملیاتی این شرکت تاکنون نزدیک به 600 دستگاه عوض‌شده است. این مورد را خود سازمان کیفیت نیز تأیید کرده است که میزان نارضایتی افراد خرید کننده از شرکت تقریباً 0 است! یکی از مواردی که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد، نشان‌واره (مصوب فرهنگستان فارسی برای کلمه Logo) شرکت است.

 

2672493_733.jpg

 

برای شما گفتیم که واردکننده رسمی محصولات اپل از مبادی قانونی است درنتیجه بر اساس قوانین موجود، هر شرکت واردکننده محصولی می‌تواند از نشان‌واره واردتی خاص خود استفاده کند. اگر مشکلات مالی موجود بین بانک‌های کشور برطرف شود، شرایط کاملاً برای نمایندگی رسمی شدن، فراهم‌شده است!

 

موردی دیگری را باهم توضیح دهیم؛ قیمت تمام‌شده برای خریدار! اگر به فروشگاه‌های آنلاین دیگر کشورها سری زده باشید، متوجه خواهید شد که قیمت آیفون در سراسر دنیا یکسان نیست درنتیجه با توجه به مبادی قانونی این شرکت به‌علاوه 14 درصد، قیمتی کاملاً درست را در بازار برای محصولات تضمین‌شده توسط وقایع گستر خواهید دید. جای شکر دارد که دیگر نباید منتظر پایین آمدن قیمت باشیم و نگرانی داشته باشیم که سر مابعد از خرید حسابی توسط کلاه به سر رفته، گرم خواهد شد!

 

2672497_658.jpg

 

جا دارد از آقای عبقری برای این‌که با اطمینان کامل به اصحاب رسانه، شماره همراه خود رابیان کرد، تشکر کنیم چون اگر جایی از کار مشکل داشته باشد، مسلماً این اعتماد رخ نمی‌داد. خیلی خلاصه عرض کنیم، هم‌اکنون در ایران تنها شرکت تعاونی وقایع گستر فارس، واردکننده اصلی محصولات اپل است مگر آن‌که دیگر شرکت‌ها نیز به‌مرورزمان گواهی D را دریافت کنند که البته هنوز هیچ گواهی دریافت نشده است!

 

2672501_979.jpg

 

بر اساس مدارکی که ما دیدیم، هم‌اکنون 86 هزار آیفون 6 و 6 پلاس توسط وقایع گستر چه در بازرگانی ایران و چه در سایت اپل ثبت‌شده است درنتیجه در آمار و ارقام منتشرشده در آینده به‌زودی نام ایران نیز اضافه خواهد شد! وقایع گستر فارس رکوردی دیگری را نیز به رسم خود به ثبت رسانده است. تنها در مدت 180 روز، 16 فروشگاه افتتاح شده، 2 فروشگاه در حال افتتاح و 32 طرح در حال مطالعه دارد!

 

2672504_643.jpg

 

در ادامه آقای علمداری به معرفی دو اسمارت فون جدید از محصولات اپل پرداخت؛ آیفون 6 و 6 پلاس به صورت کامل در ایران رونمایی شدند! به قسمت بعدی مراسم روز پنجشنبه می‌رسیم؛ افتتاح اولین سرویس سنتر در ایران! تمامی محصولات اپل در کنار لوازم جانبی اصل برای شما قرارگرفته است و به‌راحتی می‌توانید همه دستگاه‌ها را امتحان کنید. تصاویر گویای همه‌چیز است!

 

سرویس سنتر در نظر گرفته‌شده بسیار تمیز و زیبا طراحی‌شده بود و همان جمله آقای عقبری که باید خدمات ارائه‌شده درخور اپل باشد، کاملاً تداعی می‌شد. قرار است برای محصولات اپل در ایران اتفاقات خوبی رخ دهد و ما امیدوار هستیم شرکت وقایع گستر هر چه سریع تر بتواند راه را برای مبادله‌ای راحت‌تر، هموار کند.

 

منابع: Toranji Farnet ITresan

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...