رفتن به مطلب

رژیمی برای فرار از استرس


ارسال های توصیه شده

رژیمی برای فرار از استرس

vhgv.jpg

استرس و التهاب فقط مشکل یک گروه کوچک نیست. بدن شما هم ممکن است مواقعی استرس داشته باشد. راه‌های زیادی برای کاهش این فشار مخرب وجود دارد که یکی از بهترین راه‌ها استفاده از غذاهایی است که به طور طبیعی ضد استرس هستند. یک وعده غذای سرشار از امگا۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها یک فرصت طلایی برای استراحت به بدن می‌دهد.

 

 

خوردن غذاهای ضد التهاب و پرهیز از غذاهای التهاب‌زا می‌تواند کم کردن اضافه وزن را برای شما راحت‌تر، سرعت پیر شدن را کمتر و از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کند.

 

 

طبیعتِ درمانگر

 

 

قبل از استفاده از هر دارویی سراغ طبیعت بروید. او همیشه چیزی در آستین دارد که بدون عارضه ما را نجات دهد. ماهی سالمون، گردو، و غذاهای دیگری که حاوی امگا ۳ هستند جزو اصلی‌ترین مواد غذایی برای کنترل اضطراب هستند. میوه‌های سرخ و رنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که سد بزرگی در مقابل سرطان به حساب می‌آیند. میوه آووکادو، گردو، و روغن زیتون چربی‌های اشباع نشده‌ای دارند که آنها را در لیست خوراکی‌ها ضد استرس قرار می‌دهد. ادویه‌ها هم همگی از برگ، ساقه یا دانه گیاهان تهیه می‌شوند و ادویه‌های تند معمولا خواص بیشتری برای کاهش التهاب دارند. در بین همه ادویه‌ها زردچوبه، پودر سیر، فلفل و زنجبیل از خواص بیشتری برخوردارند.

 

 

این رژیم مال شماست

 

 

اگر آدم تجربه‌گرایی هستید که عاشق شناختن انواع غذاها است و از خوردن غذای کشورهای دیگر لذت می‌برید، این رژیم چشم بسته و بی‌چک و چانه برای شما ساخته شده. هر کسی از پیری و عوارض کهولت سن می‌ترسد جز کسانی که با چنین رژیمی تغذیه کرده‌اند. آنها با عمل به دستورات این رژیم همه راه را برای به تعویق انداختن عوارض پیری طی کرده‌اند. کسانی هستند که با دیدن یک ماهی فروشی مسیرشان را یک کیلومتر تغییر می‌دهد، اگر از این افراد نیستید و عاشق خرید و خوردن ماهی هستید، پس مطمئن باشید که به سرعت سبک زندگی‌تان را با این رژیم تطبیق خواهید داد.

 

 

ولی اگر ماهی خور نیستید، ادویه‌ها را دوست ندارید و به عشق ماکارونی، نان، سیب‌زمینی، خامه و کره زنده‌اید دور این رژیم را خط بکشید.

 

 

سلامتی و تناسب

 

 

این رژیم نه تنها تضمینی برای سلامتی شماست که به کاهش وزن شما هم منتج می‌شود. استرس یکی از عوامل موثر بر چاقی است که عوارض زیادی هم بر روی سلامتی دارد. این رژیم روی غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ، چربی‌های اشباع نشده، و اسید چرب امگا۳ تاکید می‌کند که همه اینها در رفع التهاب و استرس موثر هستند. همچنین کم کردن قند یکی دیگر از فواید این رژیم است که در چاقی و استرس موثر هستند.

 

 

مهمترین نقش‌ها را در این شیوه تغذیه سالمون، گردو، میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان مثل تمشک، بروکلی، هویج و اسفناج بازی می‌کنند و مهمترین منبع چربی روغن زیتون است. گوشت و لبنیات کم‌چرب بخش دیگری از این رژیم مهربان با طبیعت هستند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...