رفتن به مطلب

تلاش جهادگران دانشگاهي براي ساخت قطعات يدکي بدن انسان با استفاده از سلول‌هاي بنيادي


ارسال های توصیه شده

رييس جهاد دانشگاهي گفت: ما مشکلي در زمينه توليد علم وفن‌آوري نداريم، ولي بايد خودمان راباورکينم و برنامه‌ريزي خوبي براي توسعه داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر سيد حميد رضا طيبي، در مراسم توديع و معارفه رييس جهاد دانشگاهي واحد قزوين با اشاره به توان توليد علم در کشور، افزود: در حال حاضر ملاک سنجش توانمندي کشورها در دنيا توان توليد علم و فن‌آوري و تبديل آن به ثروت و اقتدار است.

وي افزود: تنها تفاوتي که بين ما و آنها وجود دارد اين است که کشورهاي ديگر رسيدن به قدرت و علم را از هر طريقي مجاز مي‌دانند، در صورتي که توليد فکر و علم بايد در سايه ارزش‌هاي اخلاقي و فرهنگي صورت گيرد.

طيبي با اشاره به اينکه در قرآن بارها موضوع تعقل و تفکر بيان شده است، گفت: خوشبختانه ملت ايران از هوش بالا و پيشينه فرهنگي غني برخوردارند و ساليان سال سکاندار فکري و علمي دنيا بوده‌اند.

رييس جهاد دانشگاهي خاطرنشان کرد: اين نهاد انقلابي نيز با هدف اثبات اينکه ما هم مي‌توانيم توليد فکر و علم کنيم و علم ما منشا اقتدار و اقتصاد شكوفاي ما باشد، ايجاد شد.

طيبي در مورد برنامه‌هاي آتي جهاد دانشگاهي، تجميع توانمندي‌هاي كليه واحدهاي جهاد دانشگاهي و حضور پررنگ در عرصه کارهاي بزرگتر به ويژه در حوزه‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي، حمل و نقل ريلي و حوزه صنايع کاني فلزي را از جمله اين برنامه‌ها بيان كرد و افزود: در اين راستا مذاکرات با مسئولين مربوطه انجام شده تا در بخش تکنولوژيک، توان مهندسي پايه، به دست آوردن تکنولوژي توليد مواد و تجهيزات در صنايع نيز فعاليت‌هايي صورت گيرد.

طيبي با اشاره به اينکه اين ظرفيت در کشور وجود دارد که از طريق توليد علم به ثروت برسيم، گفت: بايد الگوي حکومتي خود را به دنيا معرفي کنيم و با توليد فن‌آوري به اقتدار و اقتصاد شکوفا برسيم.

به گزارش ايسنا، رييس جهاد دانشگاهي به استفاده از خدمات و فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي واحد قزوين در بخش‌هاي مختلف کشاورزي ، پزشکي و صنايع شوينده و نقش اين نهاد انقلاب در روند توسعه استان قزوين، اظهار كرد: بيشترين توليد فن‌آوري بومي در کشور توسط جهاد دانشگاهي انجام شده است، در کليه زمينه‌هاي صنعتي، کشاورزي، مهندسي، پزشکي، با رقابت وارد عرصه شده‌ايم و به موفقيت‌هاي چشمگير رسيده‌ايم.

وي گفت: با توجه به اقدامات و فعاليت‌هاي صورت گرفته در حوزه پزشکي قرار است تا مطالعه در زمينه سلول‌هاي بنيادين با هدف ساخت قطعات يدکي بدن انسان با تلاش محققان دنبال شود.

طيبي تصريح كرد: در آينده، دنيا به جاي دارودرماني به سمت سلول درماني پيش خواهد رفت و در اين موضوع نيز در کشور اقدامات خوبي صورت خواهد گرفت.

رييس جهاد دانشگاهي خاطرنشان كرد: در حوزه گياهان دارويي با دستيابي به دانش تكثير كشت بافت گياهان دارويي ضمن جلوگيري از انقراض برخي از گياهان دارويي، با توجه به استعداد منطقه الموت قزوين در زمينه گياهان دارويي مي‌توانيم با استان قزوين در زمينه توليد گياهان دارويي و داروهاي گياهي همكاري خوبي داشته باشيم.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...