رفتن به مطلب

خودروی الکتریکی که از امواج رادیویی نیرو می‌گیرد


ارسال های توصیه شده

electric-power-transfer-via-the-car-wheel.jpg

دو مساله اساسی وجود دارد که امروزه مانع فراگیر شدن خودروهای الکتریکی همچون خودروهای تسلا موتور می‌شوند؛ یکی زمان شارژ طولانی و دیگری کم بودن مسافت طی شده توسط این خودروها در یک بار شارژ. هم اکنون دانشمندان بسیاری در حال کار بر روی این مشکلات هستند و یکی از راه حل‌های این موضوع را استفاده از چرخ‌های خودرو برای انتقال نیرو به خودرو معرفی کرده‌اند.

 

خودروهای الکتریکی هم اکنون نیز به فناوری‌های دریافت انرژی الکتریکی از کف جاده مجهز شده‌اند برای مثال برخی از اتوبوس‌ها در کره جنوبی از القای الکترومغناطیسی برای حرکت استفاده می‌کنند. اما این فناوری جدید برای انتقال انرژی از امواج رادیویی بهره می‌برد.ایده‌ی اولیه این طرح توسط Masahiro Hanazawa در دانشگاه توهویاشی ژاپن توسعه داده شد. با این روش دیگر نیازی به استفاده از اتصالات رسانای خطرناک برای تبدیل انرژی از خطوط قدرت نبود و با استفاده از مبدل‌های سرعت بالا می‌شد این مشکل را حل کرد.در این روش ولتاژی با فرکانس رادیوی در قطعه فلزی که در زیر جاده قرار گرفته است بر قرار می‌شد و خودرو می‌توانست این ولتاژ را به وسیله‌ی ایجاد خازن الکتریکی بین قطعه‌ی فلز قرار گرفته در زیر جاده و کمربند استیلی که درون تایرهای قرار می‌گیرد برای حرکت موتور‌ها مورد استفاده قرار دهد.

electric-power-transfer-via-the-car-wheel-3.gif

برای اثبات امکان پذیری این مفهوم مخترعین ابتدا خودرویی الکتریکی با مقیاس 1/32 خودروی واقعی ساختند تا نشان دهند که می‌توان این خودرو را با استفاده از فرکانس 52 مگاهرتزی با ضریب انتقال قدرت موثر 75 درصدی به حرکت درآورد.سازندگان این فناوری معتقدند این فناوری قابلیت‌های بسیاری را در خود نهفته دارد به طوری که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک خودروهای الکتریکی را به سادگی و با استفاده از باتری‌های کوچکتری در مسیر‌های طولانی‌تر مورد استفاده قرار داد بدون اینکه نیاز به زمان شارژ طولانی داشته باشد.

 

منبع: gizmag

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...