رفتن به مطلب

ارسال دستگاه مینی ام آر آی به فضا برای بررسی سلامت فضانوردان


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - محققان کانادایی در حال توسعه یک دستگاه MRI کوچک هستند که قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود تا فضانوردان قادر به بررسی مداوم تراکم عضلات و استخوان های خود باشند.[/h]

81351836-6018001.jpg به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ناسا، تحلیل عضلات و استخوان های فضانوردان به دلیل اثر میکروگرانشی فضا باعث شده است تا محققان اقدام به ساخت یک دستگاه تصویربرداری MIR کوچک کنند. قرار است این دستگاه تا سال 2016 تکمیل و به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود.

 

طبق برنامه ریزی محققان قرار است وزن این دستگاه حدود 50 کیلوگرم باشد و عرض آن نیز 50 سانتی متر تخمین زده شده است.

 

برای بررسی تراکم استخوان ها و عضلات فقط کافیست که کاربر دستبند مخصوص را روی مچ دست خود قرار دهد تا MRI کار خود را آغاز کند.

 

کاهش تراکم استخوان و عضلات در فضانوردان به اثبات رسیده است ولی هنوز اطلاعاتی در مورد چگونگی این فرآیند در دسترس نیست.

 

استخوان ها به ازای هر ماه سفر فضایی، یک تا دو درصد از جرم خود را از دست می دهند. ماهیچه ها نیز یکی از ارگان های آسیب پذیر در شرایط گرانشی پایین هستند.

 

بنابراین هیچ فضانوردی اجازه ندارد بیشتر از شش ماه در سفر فضایی باشد.

 

در مطالعات قبلی چند موش به مدت 91 روز به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شدند. موش ها پس از بازگشت به زمین دچار کم خونی شده بودند و قدرت باروری آنان از بین رفته بود.

 

در حال حاضر به کمک تمرینات هدفدار و رژیم غذایی مناسب، تاثیرات مضر سفرهای فضایی تا حدی کاهش یافته است و محققان معتقدند که تکنولوژی تصویربرداری MRI اطلاعات ارزشمندی را در زمینه سلامت فضانوردان در فضا دراختیار قرار می دهد و می توان این اثرات را به حداقل کاهش داد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...