saba mn 20993 ارسال شده در 17 دی، 2014 [h=3]تهران - ایرنا -استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزایش سن ازدواج و جلوگیری از بارداری زوجین به مدت طولانی را از مهمترین عوامل ناباروری زنان عنوان کرد.[/h] به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، دکتر فاطمه سروی در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران اظهار کرد :در حال حاضر یکی از مهمترین دلایل ناباروری زنان افزایش سن ازدواج و جلوگیری از بارداری زوجین به مدت طولانی است چرا که به طور طبیعی سن 35 سال در زنان به عنوان سن پیری تخمدان در نظر گرفته می شود. سروی یادآور شد :جهت بررسی علت ناباروری ضروری است همسران مورد بررسی و آزمایش قرار گیرند تا علت ناباروی مشخص و تحت درمان قرار گیرند. سروی اظهار کرد: ناباروری در زنان به دلایل مختلفی از جمله اختلالات در لوله های فالوپ و تخمدانها ، ابتلا به بیماریهایی چون آندومتریوز، سندرم تخمدان پلی کیستیک ، بیماریهای غدد مانند ترشح بیش از حد پرولاکتین ، بیماریهای تیروئیدی ( اختلالات هورمونی) ایجاد می شود. به گفته وی اختلالات رحمی شامل: بیماریهای مادرزادی رحم مانند اختلالات آناتومیک رحم و یا بیماریهای عفونی که منجر به بسته شدن لوله های فالوپ می شود از دیگر عواملی است که باعث نازایی می شود . دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران ادامه داد: در صورتی که زوجین تمایل به تأخیر در حاملگی دارند بایستی با نظر پزشک و تحت نظر به مراقبت های لازم بپردازند. وی از عوامل محیطی مانند آلاینده ها به عنوان عامل دیگر در ناباروری یاد کرد که منجر به بروز بیشتر بیماریهای تخمدان مانند اندومتریوز می شوند که لازم است در این زمینه تدابیر بیشتر توسط مسئوولین حوزه سلامت اندیشیده شود. چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران در روزهای 22 تا 25 مهر ماه در مرکز همایش رازی در حال برگزاری است . 2
amin 202 مهمان ارسال شده در 17 دی، 2014 نمیدونم چرا تازگیا دخالت تو شخصی ترین مسائل مردم شده دغدغه مسئولین...بابا برید بیکاری و فقر مردمتون رو درمان کنید...چیکار به ناباروری مردم دارید؟!
saghar... 6666 ارسال شده در 17 دی، 2014 نمیدونم چرا تازگیا دخالت تو شخصی ترین مسائل مردم شده دغدغه مسئولین...بابا برید بیکاری و فقر مردمتون رو درمان کنید...چیکار به ناباروری مردم دارید؟! والله خب بابا مهمترین علت ناباروری هم همون فقر و بیکاری و نداشتن هیچ پشتوانه ای تو جامعه هست 3
masi eng 47045 ارسال شده در 17 دی، 2014 نه خبر ندارن.. ناباروري تو ايران براي چيه... نميدونن ابي كه مردم دارن استفاده ميكنن داراي نيتراته.. نميدوننن. به خاطر مواد شيميايي هواي الودشونه. نميدوننن. مريضي ادما به خاطر روندكارشونه. يه ذره به فكر مردم نيستن. فقط اقتصاد اقتصاد كه يه وقت از كشورهاي ديگه كم نيارن.. اونم هميشه خدا.. پايين ترين.. و عقب ماندگي ترين كشورها كشور خودمونه.. اينا اگه به فكر مردم بودن اينجوري كشورشون زير سوال نمي رفت.... 3
masi eng 47045 ارسال شده در 17 دی، 2014 واللهخب بابا مهمترین علت ناباروری هم همون فقر و بیکاری و نداشتن هیچ پشتوانه ای تو جامعه هست نه عزيزم.. ناباروري به خاطر فقر و بيكاري نيست.. ناباروري به خاطر.. مواد و الاينده هاي شيميايي... وگرنه در نسل قديم مگه اين خبرا بود.... الان از1000نفر نهصد نفر نابارورن.. 3
saghar... 6666 ارسال شده در 17 دی، 2014 نه عزيزم.. ناباروري به خاطر فقر و بيكاري نيست.. ناباروري به خاطر.. مواد و الاينده هاي شيميايي... وگرنه در نسل قديم مگه اين خبرا بود.... الان از1000نفر نهصد نفر نابارورن.. نه عزیزم منظورم این نیست که فقر باعث ناباروری هست اخه هیچ ربطی نداره منظورم اینکه چون فقر وبیکاری هست مردم دوست ندارن بچه دارشن بخشید منظورمو بد گفتم 2
masi eng 47045 ارسال شده در 17 دی، 2014 نه عزیزم منظورم این نیست که فقر باعث ناباروری هست اخه هیچ ربطی ندارهمنظورم اینکه چون فقر وبیکاری هست مردم دوست ندارن بچه دارشن بخشید منظورمو بد گفتم به خدا انقدر شاكيم. از اين مملكتاااا. هرچي دوست دارممممم دلم ميخواد بهشون بگم... اسم ودشونم گذاشتن مغز متفكر.. با اين مغزاي خاليشون.. دارن كشور ايران رو به باتلاق ميكشن. هشتاد و پنج درصد اين مردم مريضن.. فقط بخاطر كارايي كه معلوم نيست دارن انجام ميدن.. همه چي مال و ثروت نيست كه.. كشوري كشوره كه براي ادماش براي مردمش ارزش قايل شن.. تو كشور المان براي سگشونم ارزش قائل هستن. كافي يه ماشين به سگ بزنه.. مثل يه ادميزاد ميفرستنت دادگاه.. چون ارزش مردماشونو موجودات زندشونو ميدونن. حيوان انسان و گياه نداره... موجود موجود زنده است اين يعني ارزش داشتن. ارزش نگه داشتن.. ناباروري كه بماند.:icon_pf (34): 2
saghar... 6666 ارسال شده در 17 دی، 2014 به خدا انقدر شاكيم. از اين مملكتاااا. هرچي دوست دارممممم دلم ميخواد بهشون بگم... اسم ودشونم گذاشتن مغز متفكر.. با اين مغزاي خاليشون.. دارن كشور ايران رو به باتلاق ميكشن. هشتاد و پنج درصد اين مردم مريضن.. فقط بخاطر كارايي كه معلوم نيست دارن انجام ميدن.. همه چي مال و ثروت نيست كه.. كشوري كشوره كه براي ادماش براي مردمش ارزش قايل شن.. تو كشور المان براي سگشونم ارزش قائل هستن. كافي يه ماشين به سگ بزنه.. مثل يه ادميزاد ميفرستنت دادگاه.. چون ارزش مردماشونو موجودات زندشونو ميدونن. حيوان انسان و گياه نداره... موجود موجود زنده است اين يعني ارزش داشتن. ارزش نگه داشتن.. ناباروري كه بماند.:icon_pf (34): منکه گاهی اونقد عصبانی میشم و روم فشار میاد که ترجیح میدم سکوت کنم چیزی هم که نمیشه گفت اخه باید تحمل کرد وضعیت حال حاظر کشور رو 2
masi eng 47045 ارسال شده در 17 دی، 2014 منکه گاهی اونقد عصبانی میشم و روم فشار میاد که ترجیح میدم سکوت کنم چیزی هم که نمیشه گفت اخهباید تحمل کرد وضعیت حال حاظر کشور رو برن گمشن.... دقيقا نميتوني چيزي بگي.. ولي من به همون سايتاشون وارد شدم.. و گفتم... 2
ارسالهای توصیه شده