رفتن به مطلب

آغاز مسابقات شکست بتن با مقاومت بالا با شرکت 10 استان در سمنان


ارسال های توصیه شده

[h=3]سمنان - ایرنا - مسابقات شکست بتن با مقاومت بالا با ساخت نمونه های بتنی با شرکت 27 تیم از 10 استان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان آغاز شد.[/h]

81349447-6013961.jpg دبیر این مسابقات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تیم های حاضر در پنجمین مرحله مسابقات شکست بتن با مقاومت بالا در مرحله اول این مسابقات نمونه های بتنی ساختند.

 

'محمود نیکخواه شهمیرزادی' افزود: با توجه به تجربه موفق برگزاری چهار دوره مسابقات در سنوات گذشته امسال استقبال بیشتری از مسابقات به عمل آمد و شاهد حضور 27 تیم از 10 استان کشور در پنجمین دوره این مسابقات هستیم که 9 تیم از موسسات و مراکز غیر دانشگاهی هستند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال موسسات مختلف خصوصی و دولتی برای شرکت در این دوره از مسابقات در نظر است مرحله نهایی در دو بخش دانشجویی و آزاد برگزار شود تا توانمندی شرکت کنندگان به تناسب تجربه و توان علمی سنجیده شود.

 

نیکخواه افزود: تیم های شرکت کننده امسال از واحدهای دانشگاهی نظیر علم و صنعت، امیرکبیر، شاهد و صدرا و نیز سازمان هایی نظیر ورزش و جوانان استانهای آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و کرمان، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و سازمان عمران شهرداری ساری در بخش دولتی هستند.

 

وی مرحله اول این مسابقات را دو روزه بیان کرد و گفت: تیم های شرکت کننده با مصالح مشترک اقدام به ساخت نمونه و بتن مورد نظر بر اساس طرح اختلاط و فرمولاسیون خاص خود می کنند و این مرحله شامل دو بخش ساخت بتن و کنترل کارایی بتن تازه است.

 

وی افزود: هر تیم در پایان سه نمونه می سازد که نمونه ها در آب نگهداری شده تا طی مرحله نهایی مسابقه نمونه ها شکسته و مقاومت آنها مورد سنجش قرار گیرد و نمونه ساخته شده ای که بالاترین مقاومت در برابر فشار از خود بروز دهد به عنوان بهترین نمونه انتخاب، معرفی و تیم سازنده به عنوان بهترین تیم برگزیده می شود.

 

دبیر مسابقات شکست بتن با مقاومت بالا دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، توسعه و گسترش علوم فنی و مهندسی، بالا بردن سطح علمی مهندسی عمران در زمینه ساخت و اجرای سازه های بتنی با هدف افزایش کیفیت بتن و دستیابی به فرمولاسیون های جدید اختلاط از طریق ایجاد رقابت بین شرکت کنندگان به ویژه دانشجویان رشته های مرتبط، آشنایی هرچه بیشتر آنان با بتن، مصالح و تکنیک های ساخت به منظور دستیابی به مشخصات مورد نیاز، تلاش برای ارتقا صنعت بتن از طریق ایجاد رقابت در میان نخبگان فعال در این صنعت را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

 

با عمل آوری بتن های ساخته شده، مرحله نهایی این دوره از مسابقات به منظور آزمایش نهایی نمونه ها، معرفی و تجلیل از برگزیدگان، سی ام مهر در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می شود

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...