رفتن به مطلب

دومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک آغاز به کار کرد


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا -دومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک با حضور صاحبنظران، استادان و دانشجویان رشته های مهندسی رباتیک، مکاترونیک و مهندسی برق در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آغاز به کار کرد.[/h]

81349870-6014712.jpg به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، هدف از برگزاری این رویداد علمی را ایجاد هماهنگی و همراهی میان بخش های مختلف علمی و صنعتی کشور عنوان کرد.

 

دکتر حمیدرضا تقی راد تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه دومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک را 309 مقاله ذکر کرد و گفت: این مقالات در 10 محور تخصصی تدوین و ارائه شده که 42 عنوان مربوط به محققان خارجی و بقیه متعلق به پژوهشگران ایرانی است.

 

وی یادآور شد: بیش از 600 نفر از متخصصان و صاحبنظران مطرح حوزه های رباتیک و مکاترونیک، فرآیند داوری مقالات ارسالی به کنفرانس را برعهده داشتند و نهایتا 97 مقاله را برای ارائه به صورت سخنرانی و 81 مقاله را برای ارائه به صورت پوستر انتخاب و معرفی کردند.

 

رییس دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره دیگر جزییات برنامه های این کنفرانس سه روزه توضیح داد: برنامه های کنفرانس دردو بخش کاملا موازی علمی و صنعتی به پیش خواهد رفت و علاوه بر 24 نشست تخصصی علمی، چهار نشست و میزگرد صنعتی نیز خواهیم داشت.

 

وی افزود: میزگردهای تخصصی صنعتی در حوزه های صنعت برق، کشاورزی و گیاهان دارویی، چالش های مسابقات رباتیک و دیگر صنایع کشور برگزار خواهد شد.

 

تقی راد، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت های صنعتی، شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی در حوزه های رباتیک و مکاترونیک و برپایی 10 کارگاه آموزشی تخصصی را از دیگر برنامه های دومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک برشمرد.

 

دومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک تا روز جمعه، 25 مهرماه در محل دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر ادامه خواهد داشت و روز پایانی کنفرانس به برپایی کارگاه های آموزشی و بازدید از باغ بوتانیک اختصاص خواهد داشت.

 

اولین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک به همت انجمن رباتیک ایران و به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته برگزار شد و میزبانی دومین دوره کنفرانس بر عهده دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی قرار گرفته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...