رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دلیل اهمیت پاکسازی مو

 

عـلاوه بـر دلایـل آرایشـی، دلایـل مهم دیگری نیز، مثل دلایل پزشکی، برای پاکسازی موهای بدن وجود دارد.

 

 

این عمل زمانی الزام مییابد به خـاطر عـدم توازن هورمونی مو در محلهایی از بدن خانمها، مثلاً صورت شروع بـدرآمـدن مـی کـند که سـابقاً رشد نمی کرده است. همچنین قبل از انـجام عـمـل جراحـی، موی بدن بیمار باید برداشته شود تا احتمال ایجاد عفونت کاهش یابد. این کار از طریق یک روش ساده موقتی مثل اصلاح انجام می گیرد.

 

 

دلایل فرهنگی و اجتماعی نیز گاهي این نکته را به مردم امر می کند. آیا اگر با صورتی اصلاح شده و تمیز سر کار حاضر شوید بیشتر مورد قبول اطرافیان قرار می گیرید یا با صورتی پرمو و نتراشیده؟ و آیا خانم ها دوست دارند با پاهایی مودار سر قرار یا در مهمانی حاضر شوند؟ این نکات جزئی از همان دلایل فرهنگی و اجتماعی به حساب می آیند. بعضی از مذاهب سراسر جهان نیز در برخی مراسمات و تشریفات مذهبی خود موبرداری می کنند.

 

 

برگرفته از کتاب: بهداشت و زيبايي صورت به لطافت گل

لینک به دیدگاه

شستشوي صحيح صورت

 

بهترين روش تميز کردن صورت، شستشو با آب و صابون است. بايد روزي دو بار صورت را با آب و صابون شست. شستشو نبايد بيش از دو دقيقه طول بکشد. نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنيد. هرگز يک صابون را تصادفي و ندانسته به صورت خود نزنيد. پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنيد. براي خشک کردن نبايد حوله را به صورت خود بکشيد، بلکه فقط کافيست حوله را با پوست صورت خود تماس دهيد و به آرامي روي نقاط مختلف صورت فشار دهيد. يکي از دلايل پيري زودرس و پيدايش چين و چروک و خشونت پوست، خشک کرد آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت يک کرم مرطوب کننده بر روي آن بماليد تا رطوبت پوست حفظ شود.

براي تميز کردن مواد آرايشي از پوست ميتوانيد از پنبه آغشته به گلاب يا شير پاک کن و يا آب و صابون استفاده کنيد. اگر از صابون استفاده ميکنيد، پس از ماليدن صابون به تمام صورت، سي ثانيه صبر کنيد و سپس سه بار صورتتان را با آب گرم بشوييد و آنگاه با حوله به آرامي خشک کنيد و يک کرم مرطوب کننده بماليد.

 

 

بهداشت و زيبايي صورت به لطافت گل

لینک به دیدگاه

چند پاک کننده طبیعی

 

 

۱.کرم پاک کننده مخصوص پوستهای چرب

 

موم عسل ۲ قاشق

 

روغن بادام ۱ قاشق

 

روغن استطوخودوس ۱ قطره

 

اب مقطر ۱ قاشق

 

موم عسل و روغن بادام را درون ظرف کوچکی با حرارت ملایم اب کنید سپس روغن اسطوخودوس و اب را افزوده و مواد را کاملا مخلوط کنید و مدتی هم بزنید تا کرم اماده شود.

 

پاک کننده برای هر نوع پوست

 

خامه ترش ۱قاشق غذا خوری

 

ابلیمو تازه ۱ قاشق غذا خوری

 

مواد را با هم مخلوط کنید. و بلا فاصله با گلوله ای از پنبه روی پوست بمالید .و بعد از چند لحظه پوست را با اب گرم بشورید.

 

پاک کننده برای پوستهای خشک

 

بوراکس نصف قاشق غذا خوری

 

اب معدنی ۲ قاشق غذا خوری

 

موم ۱ قاشق غذا خوری

 

روغن بادام ۴ قاشق غذا خوری

 

بوراکس را در اب حل کنید. موم را روی حرارت ملایم اب کنید .و روغن بادام را با اب مخلوط کنید .محلول بوراکس را افزوده و مواد را از روی اتش بردارید و بگذارید سرد شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...