رفتن به مطلب

حفره امنیتی در مرورگر اینترنتی اندروید!


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

کاربران نسخه‌های مربوط به سال ۲۰۱۳ و قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید در صورت استفاده از مرورگر پیش فرض این سیستم عامل دچار مشکلات جدی امنیتی می‌شوند.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ کاربران نسخه‌های مربوط به سال ۲۰۱۳ و قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید در صورت استفاده از مرورگر پیش فرض این سیستم عامل دچار مشکلات جدی امنیتی می‌شوند.

 

 

2619345_668.jpg

 

 

محققان امنیتی از شناسایی حفره‌ای در این مرورگر خبر داده‌اند که مربوط به نحوه تعامل آن با برنامه جاوااسکریپت بوده و باعث می‌شود تا وب سایت‌های آلوده به کدهای مخرب در صورت بازدید کاربر از آنها به ابزاری سرقت داده‌های شخصی کاربران گوشی‌های همراه مبدل شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این آسیب پذیری به سرقت کلمات عبور، کوکی‌های ذخیره شده بر روی گوشی و حتی سرقت اطلاعات با بررسی کلمات واردشده از سوی کاربر از طریق صفحه کلید می‌انجامد. از همین طریق می‌توان برای نفوذ به حساب ایمیل یا هک کردن حساب بانکی کاربران اقدام کرد.

 

 

2618983_344.jpg

 

کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی از ۴٫۴ اندروید بهره می‌گیرند همگی در معرض این خطر هستند. به بیان دیگر از هر چهار کاربر اندروید سه نفر در معرض خطر یاد شده هستند. همچنین برنامه‌های ثالث که از این مرورگر به طور پیش فرض بهره می گیرند هم ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرند.

 

 

2619346_385.jpg

 

تنها راه این مشکل تا زمان برطرف کردن آن از سوی گوگل نصب و استفاده از مرورگرهای ثالث و از جمله مرورگر کروم است. تاکنون شواهدی در دست نبوده که نشان دهد از آسیب پذیری یاد شده سوءاستفاده شده باشد. البته پیچیده بودن این حفره باعث می شود که شناسایی موارد سوء استفاده کار بسیار دشواری باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...