رفتن به مطلب

پل طبیعت در تهران/تصاویر


ارسال های توصیه شده

پل طبیعت با حضور شهردار تهران افتتاح شد

کاربری ساختمان‌های اداری واقع در تپه‌های عباس‌آباد تغییر می‌کند

شهردار تهران گفت: ساختمان‌های اداری واقع در اراضی تپه‌های عباس‌آباد می‌توانند تغییر کاربری بدهند.

 

13920617000286_PhotoA.jpg

 

 


 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس،‌محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح پل طبیعت در بوستان آب و آتش اظهار داشت: ترکیب دو نسل جوانان جنگ و جوانان امروز اتفاقات خوبی را در شهر ما رقم زد.

وی افزود: این پل یک سازه منحصر به فرد و بزرگترین پل پیاده‌روی در کشور است و به زیبایی طراحی شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: تعهد، تخصص و تداوم پیگیری‌ها موجب شد پل طبیعت با یک حرکت جهادی به افتتاح برسد.

قالیباف افزود: مجموعه 500 هکتاری تپه‌های عباس‌آباد به محلی برای فعالیت های مذهبی، فرهنگی، هنری و تفریحی تبدیل شده است که این موفقیت را مدیون عنایات مقام معظم رهبری هستیم که توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته است.

وی افزود: جلوگیری از ساخت و سازهای اداری در این منطقه موجب شد تا شهروندان ما شاهد چنین فضای زیبایی در تپه‌های عباس‌آباد باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام بخش‌ها در تپه‌های عباس‌آباد یا افتتاح شده‌اند یا به زودی افتتاح می‌شوند،‌گفت: در صورتی که بنده در شهرداری تهران باشم در دوره‌های آینده پروژه‌های این منطقه را به پایان خواهیم رساند ولی اگر بنده هم در این مسند نباشم دیگران کارها را پایان خواهند داد.

وی به ساخت تالار بزرگ شهر اشاره کرد و گفت: طراحی تالار بزرگ به اتمام رسیده است و مراحل اجرایی آن به زودی به اتمام می‌رسد. مجموعه سرای قرآن نیز در این مجموعه افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه این مراسم قالیباف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این پل 14 هزار قطعه متصل شده و وزنی بالغ بر 2هزار تن دارد و 7 هزار متر مربع فضای سبز این پل است.

وی در ادامه درباره ساختمان‌های اداری ناهمگون قرار گرفته در اراضی عباس‌آباد اظهار داشت: این ساختمان‌ها متعلق به سال‌های دور هستند که امکان تخریب آنها نیست اما می‌توان برنامه‌ریزی برای تغییر کاربری این ساختمان‌ها کرد تا تبدیل به مراکز فرهنگی و هتل‌های گردشگری برای این مجموعه شود.

قالیباف در خصوص علت نام‌گذاری این پل به نام پل طبیعت اظهار داشت: در ساخت شکل ظاهری این پل سعی شده ناهمگون با طبیعت نباشد و برگرفته از ترکیب یک درخت است و همچنین در کنار این موضوع 7هزار متر فضای سبز روی این پل تعبیه شده که به همین علت نام پل طبیعت برای آن انتخاب شده است.

وی درباره تاخیر در بهره‌برداری از این پل افزود:‌این تاخیر به دلیل دقت در ساخت و همچنین بهره‌گیری از مشاور خارجی در این پروژه بوده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...