رفتن به مطلب

500 هزار ظرفیت در آموزش عالی بدون متقاضی است


ارسال های توصیه شده

[h=4]رییس سازمان سنجش آموزش کشور:[/h] [h=1]500 هزار ظرفیت در آموزش عالی بدون متقاضی است[/h] [h=3]تهران- ایرنا- رییس سازمان سنجش آموزش کشور، از خالی بودن ظرفیت آموزش عالی خبر داد و گفت: حدود 500 هزار نفر ظرفیت خالی در آموزش عالی کشور متقاضی ندارد.[/h]

81346158-6008502.jpg به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ابراهیم خدایی در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور، با بیان اینکه در اسناد بالادستی، بیانات مقام معظم رهبری و شعارهای ریاست جمهوری، به بحث کیفیت آموزش عالی اشاره شده است، افزود: باید از مرحله کمیت در آموزش عالی عبور کرده و به مرحله کیفیت برسیم.

 

به گفته خدایی، خروجی دانش آموزان از آموزش و پرورش و مقطع متوسطه سالانه حدود 460هزار نفر و برای فنی و حرفه ای 150 هزار نفر است که مجموع آن به حدود 600 هزار نفر در سال می رسد.

 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه حدود 600هزار نفر نیز از سال های گذشته در صف ورود به دانشگاه هستند، سالانه حدود یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 300 هزار نفر متقاضی تحصیلات عالی وجود دارد.

 

خدایی تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت موجود آموزش عالی در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر است، بنابراین حدود 500 هزار نفر ظرفیت خالی داریم.

 

وی این وضعیت را نشان دهنده توسعه نیافتگی هدفمند در آموزش عالی دانست و افزود: برگزیدگان کنکور، بهترین افراد از لحاظ اندازه گیری پیشرفت تحصیلی و کیفیت هستند که باید از آنها حمایت شود.

 

خدایی، با انتقاد از میزان حمایت از برگزیدگان کنکور، گفت: میزان حمایت از این افراد در مقایسه با حوزه های دیگر مانند ورزش بسیار اندک است، در حالی که انتظار داریم از این افراد که منشا اثر برای کشور و جامعه هستند، حمایت های بیشتری شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...