رفتن به مطلب

ابداع شیوه جدیدی برای درمان بیماری قند


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران-ایرنا-محققان آمریکایی با کاشت سلول های تولید شده از انسولین در بدن بیمار شیوه جدیدی برای درمان بیماری قند ابداع کردند.[/h]

81344800-6006263.jpg به گزارش ایرنا از هلث، بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه هاروارد، در حال حاضر امکان تولید مقادیر زیادی از سلول های لوزالمعده توسط بیوراکتورهای صنعتی فراهم شده است که پس از کاشت آن در بدن بیمار می توان از حمله ناگهانی این بیماری جلوگیری کرد.

 

در این تحقیقات صدها میلیون سلول لوزالمعده که از انسولین انسانی تولید شده بود با موفقیت بر روی موش های مبتلا به بیماری قند آزمایش شد.

 

این تحقیقات نشان می دهد کودکان مبتلا به بیماری قند که مجبور هستند برای جبران کسری گلوکز در خون به صورت روزانه مقدار مشخصی از انسولین تزریق کنند به احتمال زیاد درمان خواهند شد.

 

«کریس میسون» استاد دانشگاه لندن که این تحقیق را «پیشرفت فوق العاده علمی» دانست اعلام کرد: با تولید این سلول ها در سطح گسترده ،می توان انواع بیماری قند را درمان کرد.

 

دانشمندان امیدوارند با این کشف جدید نه تنها مرض قند در کودکان بلکه بزرگسالانی که از این بیماری رنج می برند را نیز درمان کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...