رفتن به مطلب

سفر انسان به مریخ با بیهوشی


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران -ایرنا - دانشمندان روش جدیدی ابداع کرده اند که قادر است انسان را در وضعیت بیهوشی به مریخ ارسال کند.[/h]

81344874-6006364.jpg به گزارش ایرنا، نشریه فرانسوی 'Atlantico ' نوشت که در این روش نوین، انسان در حالت بی حسی و خواب یا به اصطلاح 'لتارژی' قرار می گیرد.

 

لتارژی (lethargy) نوعی حالت گیجی و خواب آلودگی است ؛ اختلال توجه به زمان ومکان ، هشیاری بیمار کاهش یافته است ولی بیمار در کما نیست.

 

به گفته ابداع کنندگان این ایده، روش جدید این امکان را به ما می دهد تا سفر انسانها به مریخ را هم راحت تر و هم با هزینه کمتر انجام دهند.

 

اگر فضانوردان در حالت خواب سفر کنند، میزان آب و غذای مصرفی آنها تا 3 برابر و محیط و اندازه فضاپیما نیز تا 5 برابر کاهش می یابد.

 

در این روش، فضانوردان به مدت زمان 90 الی 180 روز یعنی تمامی مسافت سفر به مریخ به حالت خواب عمیق لتارژی قرار می گیرند.

 

خبرگزاری «ریانووستی» نیز در این رابطه نوشته است که به گفته دانشمندان، این حالت بدن بسیار شبیه به حالت خواب معمولی است و از طریق کاهش مصنوعی دمای بدن به کمک انتشار گاز مایع از بینی فرد به دست می آید.

 

به کمک این تکنیک جدید می توان دمای بدن انسان را در هر ساعت به میزان یک درجه کاهش داد.

 

هنگامی که دمای بدن به 32 درجه می رسد، انسان به حالت بی حسی بدن یا خواب لتارژی فرو می رود و می تواند مدت زمان زیادی را در این حالت سپری کند.

 

با نشست فضاپیما بر روی مریخ، انتشار گاز مایع در سیستم تنفسی فضانوردان متوقف شده و بلافاصله آنها را از این حالت خواب بیدار می کند.

 

براساس پایگاه خبری صدای روسیه، به گفته دانشمندان، برای اینکه فضانوردان بتوانند در این حالت به حیات خود ادامه دهند، غذا و مواد معدنی از طریق رگ وارد خون فرد شده و یک سیستم الکتریکی نیز باعث انقباض و انبساط ماهیچه های بدن شده و مانع از کرختی بدن می شود.

 

ابداع کنندگان این روش یقین دارند که به کمک این روش، فضانوردان می توانند فعالیت و تحقیقات خود را بلافاصله پس از فرود به سیاره مریخ آغاز کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...